ساحل آلبالویی ایران کجاست؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به دنبال عجیب و زیباترین سواحل ایران برای سفر هستید، این مطلب را از دست ندهید.
ساحل سرخ ایران

ساحل سرخ ایران کجاست؟ شاید این سوالی باشد که حوابش برایتان عجیب و جالب باشد. مگر می‌شود یک ساحل با ماسه‌های سرخ به رنگ آلبالو؟ با مجله دلتا همراه شوید تا با ساحل سرخ ایران که بسیار بکر و جادویی است ،آشنا شوید.

ساحل سرخ هرمز

جزیره هرمز یکی از زیباترین جزایر ایران است. هرمز در استان هرمزگان قرار دارد. جزیره هرمز به علت اینکه تنوع رنگی و حتی سنگی بسیار زیاد و خاصی دارد، به جزیره رنگ‌های نیز شهرت دارد.

موقعیت جغرافیایی

ساحل سرخ ایران یا همان جریزه هرمز در فاصله 8 کیلومتری در جنوب شرقی بندر عباس قرار دارد. این جریزه مساحت زیادی ندارد اما به پر بازدیدترین مقاصد تفریح و گردشگری در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

ساحل سرخ ایران

 قلعه پرتغالی‌ها

این قلعه خاص و زیبا که متعلق به بیش از 500 سال پیش باز می‌گردد و یکی از خاص‌ترین بناهای تاریخی جزیره هرمز است. این قلعه مورد توجه گردشگران ومسافران قرار گرفته و هر ساله بازدیدکنندگان آن در حال افزایش است.

ساحل سرخ ایران

 دره رنگین‌کمان

دره رنگین کمان یکی دیگر از جاذبه‌ای گردشگری خاص ساحل سرخ ایران است. این دره به علت اینکه تنوع رنگی زیادی که در خاکش دارد، به دره رنگین کمانی شهرت یافته است. ماسه‌های رنگی این دره، شامل زرد، قرمز، سفید، نارنجی و سبز است که شما با دیدنش حیرت زده خواهید شد.

 غار نمکی

یکی دیگر از جاذبه‌ای زیبای جزیره هرمز ،غار نمکی آن است. این غار به یکی از زیباترین غارهای نمکی در سر تا سر دنیا تبدیل شده است. علاقه مندان به طبیعت گردی و زمین شناسی از دیدن این غار شگفت انگیز لذت خواهند برد.

مطلب پیشنهادی:  شیوه نگهداری برنج خام در خانه که نمی‌دانستید

 ساحل سرخ

این ساحل به علت رنگ سرخ و آلبالویی خاصی که دارد دارای جذابیت زیادی است. از دلایل اینکه این ساحل به این زیبا درآمده است، می‌توان به وجود کانی‌های آهن و اکسید آهنی که در شن و ماسه‌های ساخل سرخ ایران وجور دارد، اشاره کرد. یکی از نکات جالب ساحل سرخ ایران این است که خاکش رنگ پس می‌دهد و اگر به آن دست بزنید، دستتان سرخ خواهد شد.

ساحل سرخ ایران

فاصله قشم تا جزیره هرمز

برای رفتن به جریزه هرمز می‌توانید از قایق، لنج و کشتی استفاده کنید. این قایق‌ها از جزیره قشم و بندر عباس به سمت هرمز حرکت‌ می‌کنند. معمولا سفر به ساحل سرخ ایران یک روزه است اما امکانات رفاهی و تفریحی برای اقامت و گشت و گذار بیشتر در این جزیره برای شما فراهم است. برای سفر به این جریزه می‌توانید از تورهای معتبر استفاده کنید تا با امکانات رفاهی و امنیت کامل سفری خوب و خوش را تجربه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 418

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…