جنگل جیغ، جنگل ترسناک و مخوف ایران

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنگلی زیبا و با اسراری مخوف در دل مشهد که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.
جنگل جیغ

جنگل جیغ، جنگل ترسناک و رمزآلود ایران است که در استان خراسان رضوی قرار دارد و هر ساله بسیاری از گردشگران، به دلیل زیبایی طبیعت این جنگل از آن دیدن می‌کنند. داستان‌ها و افسانه‌های مختلفی در مورد این جنگل وجود دارد و گفته می‌شود که شب‌ها و با تاریک شدن هوا، صداهایی در این جنگل شنیده می‌شود که کمی هم عجیب به نظر می‌رسد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا ببینیم چه رازی در دل جنگل جیغ نهفته است.

جنگل جیغ

راز جنگل جیغ

جنگل جیغ، از عجیب‌ترین جنگل‌های مشهد است که 32 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و بسیاری از افرادی که دنبال هیجان هستند، به این جنگل سفر می‌کنند. از قدیم گفته شده که شب‌ها و با تاریک شدن هوا، صداهای عجیب و غریبی در جنگل شنیده می‌شود و حتی قدیمی‌ها بر این باورند که این جنگل، محل زندگی جن‌هاست. اما شاید باورتان نشود که این حرف‌ها، افسانه نیست و واقعا صداهایی در دل شب شنیده می‌شود.

داستان این جنگل اینگونه است که در روستای سربرج که جنگل جیغ آنجا قرار دارد، رودی به همین نام وجود داشته که به مرور خشک شده و در سال 1390، پرآب و خروشان می‌شود و همان زمان، مردم صدای جیغ را از جنگل می‌شنوند. همین باعث شده تا محلی‌های آن منطقه، این موضوع را مطرح کنند که شب‌ها، شیاطین و جن‌ها به جنگل می‌روند و جیغ می‌کشند. این حرف‌ها به قدری در میان مردم جا افتاده که از این جنگل، به عنوان ترسناک‌ترین جنگل ایران یاد می‌شود.

بهترین زمان سفر به جنگل جیغ

جنگل جیغ، طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد، منطقه‌ای ییلاقی که در بیشتر فصل‌های سال، هوا خنک و چند درجه سردتر از هوای مشهد است. در فصل بهار و تابستان، درخت‌ها و گل‌ها شکوفه می‌زنند و هوا بسیار تمیز است و در واقع، بهترین زمان برای سفر به این جنگل است. اگر دوست دارید، شنیدن صدای جیغ را در این جنگل تجربه کنید، ماه خرداد را برای سفر در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  با این روش‌های خانگی جای زخم و بخیه را از بین ببرید

پاییز و زمستان، هوا سردتر می‌شود و احتمال بارش برف و باران هم بیشتر است. اگر قصد سفر در این دو فصل را دارید، حتما موارد احتیاط را در نظر بگیرید و با تجهیزات کامل سفر کنید.

مراکز دیدنی نزدیک جنگل جیغ

اگر به این منطقه جنگلی سفر کردید و فرصت داشتید، می‌توانید از مکان‌های دیدنی که در نزدیکی جنگل جیغ قرار دارند، دیدن کنید:

  • روستای سربرج

این روستا، طبیعت بسیار بکری دارد که بعد از ده دقیقه پیاده روی در جنگل، به آن می‌رسید. در انتهای جنگل، به قلعه‌های ویران شده این روستا می‌رسید و خواهید دید که چه بافت قدیمی و تاریخی را در دل خود جای داده است.

جنگل جیغ

  • روستای تجر

این روستا، 15 دقیقه با ماشین شخصی تا جنگل فاصله دارد. روستایی ییلاقی و پلکانی شکل که در مثلت سه شهر مشهد، طرقبه و نیشابور واقع شده و می‌توانید از طبیعت بی‌نظیر آن و قدم زدن در کنار رودخانه و آب و هوای دلچسب آن لذت ببرید.

  • غار مغان

این منطقه دیدنی، بعد از روستای سربرج است و یک ساعت رانندگی با ماشین از جنگل دارد. قدمت این غار به 100 میلیون سال پیش برمی‌گردد و در ارتفاع 2910 متری از سطح آب‌های آزاد قرار گرفته است. مسیر این غار پرپیچ و خم است و بدون داشتن راهنما نمی‌توانید به داخل غار بروید.

اگر به دنبال هیجان هستید و می‌خواهید از طبعیت بکر جنگل استفاده کنید، حتما به جنگل جیغ سفر کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 560

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…