4 فیلم درباره افسردگی که این اختلال را به خوبی نشان می دهند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از آسیب‌های روحی که زندگی فرد را مختل می‌کند افسردگی است اما درک این اختلال برای همه ممکن نیست. با تماشای این 4 فیلم درباره افسردگی سعی می‌کنیم تا دنیای این افراد را بهتر درک کنیم و به حال خوب آن‌ها کمک کنیم.

در دنیای فیلم و سریال موضوعات بسیاری از جمله زندگی روزمره تا اتفاقات ماوراءالطبیعی سوژه کارگردان‌ها بوده است. یکی از این موضوعات، اختلال افسردگی است که فیلم‌های ساخته شده درباره آن کم نیست. فیلم درباره افسردگی درواقع یکی از سخت‌ترین موضوعات برای کارگردان و بازیگر نقش اول است.

افسردگی در هر فرد به شکل متفاوتی خودش را نشان می‌دهد. درواقع اختلال افسردگی همانطور که از اسم او پیداست، ممکن است باعث اختلال و اتفاقاتی ناگوار در زندگی شما باشد. به طور معمول همه افراد دچار این اختلال نمی‌شوند و بنابراین، درک افسردگی برای بسیاری از آدم‌ها عجیب است. در این مقاله از مجله دلتا می‌خواهیم 5 فیلم درباره افسردگی را به شما معرفی کنیم تا بهتر با دنیای آن‌ها آشنا شوید.

سیلویا (Sylvia)

یکی از معروف‌ترین فیلم درباره افسردگی مربوط به سیلویا پلت است. نویسنده‌ای مشهور و نابغه که کتاب The Bell Jar را درباره افسردگی خودش نوشته است.

فیلم درباره افسردگی سیلویا

او به طور عمیق و دقیقی افسردگی و رابطه‌اش با همسرش را در این کتاب تعریف کرده است. کتابی که در نهایت او را به خودکشی رساند و باعث شد همسرش مقصر و قاتل شناخته شود. در این فیلم درباره افسردگی گوینث پالترو به همراه دنیل کریگ هنرنمایی کرده‌اند.

کیک (Cake)

در یک صانحه رانندگی، کلر پسر خود را و پس از مدتی هم یکی از صمیمی‌ترین دوستانش را از دست می‌دهد. کلر برای تحمل این اتفاقات غم‌انگیز و رهایی از دردی که می‌کشد، به سراغ سوءمصرف دارو می‌رود. همین سوءمصرف دارو کلر را به دام افسردگی می‌اندازد.

فیلم درباره افسردگی کیک

فیلم درباره افسردگی کیک با بازی جنیفر انیستون، به خوبی اثرات سوءمصرف دارو و این اختلال را نشان می‌دهد. خواب بیش از حد، بی‌انگیزه بودن، خشم و زودرنجی ناشی از افسردگی در این فیلم به خوبی نشان داده شده است.

مطلب پیشنهادی:  نقاطی از زمین که جاذبه در آن‌ها وجود ندارد!

بی‌حسی (Numb)

به نظر شما از همه جا جدا شدن چه حسی دارد؟ اگر نمی‌دانید به شما پیشنهاد می‌کنیم فیلم درباره افسردگی بی حسی را تماشا کنید. این فیلم درباره هادسون میلبانک، فیلم‌نامه‌نویسی است که به طور ناگهانی احساس می‌کند از همه جا، یعنی بدن، ذهن و محیط اطرافش جدا شده است.

فیلم درباره افسردگی بی حسی

او تصمیم می‌گیرد به سراغ یک روان‌پزشک برود و متوجه می‌شود به افسردگی و اختلال زوال شخصیت حاد دچار شده است. در همین اتفاقات، او با دختری آشنا می‌شود و سعی می‌کند برای جلب عشق و توجه او هر کاری انجام دهد.

صحنه های داخلی (Interiors)

آسیب فیزیکی قابل مشاهده است اما آسیب یا اختلال روحی، چیزی است که همه آن را درک نمی‌کنند. زمانی که ما دچار یک آسیب فیزیکی می‌شویم، خانواده و اطرافیان به کمک ما می‌آیند و با دلسوزی از ما مراقبت می‌کنند. اما زمانی که دچار آسیب روحی می‌شویم، چطور از ما مراقبت می‌کنند؟

صحنه های داخلی

فیلم درباره افسردگی صحنه های داخلی، این مراقبت از بیماران دچار این اختلال را به خوبی نشان می‌دهد. صحنه‌های داخلی فیلمی درباره خانواده‌ای است که توسط پدر از هم پاشیده شده و حالا، مادر خانواده دچار افسردگی مزمن و جنون شده است.

در این مقاله مجله دلتا 4 فیلم درباره افسردگی را معرفی کردیم تا با تماشای آن‌ها، به دنیای این افراد برویم. امیدواریم هیچوقت دچار چنین اتفاق دردناکی نشویم با تماشای این فیلم‌ها، حال این افراد را بیشتر درک کنیم.

تعداد کلمات مطلب: 518

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی!

تاکنون درباره شخصیت‌شناسی براساس گروه‌ خونی چیزی شنیده‌اید؟ علم جدید و تحقیقات گسترده نشان…