3 مورد از زیباترین و جذاب ترین ایستگاه های مترو مسکو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از عجیب‌ترین و زیباترین مقاصد گردشگری روسیه، ایستگاه های مترو مسکو هستند. این ایستگاه‌ها در دوران جنگ جهانی به عنوان پناهگاه جنگی استفاده می‌شدند. در این مقاله به معرفی 3 مورد از زیباترین ایستگاه های مترو مسکو خواهیم پرداخت.
ایستگاه های مترو مسکو

یکی از شلوغ‌ترین و زیباترین خطوط ریلی جهان مربوط به مترو مسکو است. برخی از ایستگاه های مترو مسکو به قدری زیبا و جذاب هستند که جزو جاهای دیدنی روسیه محسوب می‌شوند. به شما پیشنهاد می‌کنیم بعد از بازدید از 10 شهر رویایی روسیه که حتما باید ببینید این 3 ایستگاه جذاب و دیدنی مترو مسکو را مشاهده کنید. در ادامه این ایستگاه های مترو مسکو را به شما معرفی می‌کنیم و کمی درباره تاریخچه آن صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه مترو مسکو

ایستگاه های مترو مسکو بین سال‌های 1931 و 1935 با کمک انگلیسی‌ها ساخته شد. درواقع خط قرمز، اولین خط متروی مسکو است که از سوکولنیکی به مرکز شهر و پارک کالتور می‌رسید. این خط شامل 15 ایستگاه و حدود 11 کیلومتر طول است.

ایستگاه های مترو مسکو

 

بسیاری از ایستگاه های مترو مسکو به عنوان پناهگاه در دوران جنگ استفاده می‌شدند که یکی از معروف‌ترین و زیباترین آن‌ها در ادامه مقاله گفته شده است. البته در زمان ساخت و دوران جنگ، این ایستگاه‌ها بسیار ساده ساخته می‌شدند. اما با تمام شدن جنگ این ایستگاه‌ها که پناهگاهی امن برای مردم بودند، به زیباترین و جذاب‌ترین ایستگاه‌های مترو در دنیا تبدیل شدند.

ایستگاه نووسلوبودسکایا

به جرات می‌توانیم ایستگاه نووسلوبودسکایا را حیرت‌انگیزترین و تجملاتی‌ترین ایستگاه مترو مسکو حساب کنیم. این ایستگاه در سال 1952 توسط الکسی دوشکین ساخته شد. برای تزئینات این ایستگاه از 32 تابلو شیشه‌ای داخل قابی از جنس برنج استفاده شده که توسط پاول کورین، نقاشی شده‌اند.

ایستگاه مترو نووسلوبودسکایا

لازم به ذکر است یکی از این قاب‌ها برای کلیسای جامع ریگا بوده و به این ایستگاه منتقل شده است. یکی دیگر از قاب‌ها پرتره‌ای از استالین بود که با منفور شدن او، با تصویری از کبوترهای در حال پرواز جایگزین شد.

مطلب پیشنهادی:  مهم‌ترین مراقبت‌ های بعد از کراتین مو

ایستگاه مایاکوفسکایا

یکی از زیباترین ایستگاه های مترو مسکو، ایستگاه مایاکوفسکایا است که در سپتامبر 1938 و در زمان استالین راه‌اندازی شده است. این ایستگاه از طاق‌هایی بیضی شکل که از دو طرف به ستون‌هایی زیبا می‌رسند تشکیل شده است.

ایستگاه مایاکوفسکایا

از استیل ضدزنگ برای ستون‌ها و طاق‌ها استفاده شده و برای تزئینات، نقش‌هایی با موزاییک را می‌بینیم. جالب است بدانید که این ایستگاه، در زمان جنگ جهانی به عنوان اصلی‌ترین پناهگاه مردم روسیه شناخته می‌شد.

ایستگاه کییفسکایا

برای تماشای شکوه در عین سادگی به ایستگاه مترو کییفسکایا می‌رویم. این ایستگاه برای سیصدمین سالگرد پیوستن اوکراین به روسیه ساخته شد و تزئینات آن، نقاشی‌های دیواری از زندگی مردم اوکراین است.

ایستگاه کییفسکایا

دور این نقاشی‌ها، گچ‌کاری‌های زیبایی قرار گرفته و در طول مسیر، نیمکت‌هایی برای استراحت و لذت بردن از این زیبایی‌ها قرار داده شده است.

عجیب ترین خط مترو دنیا

یکی از عجیب‌ترین خطوط مترویی دنیا در مسکو قرار دارد. این خط مترو که به شکل دایره یا حلقه‌ای قهوه‌ای رنگ در نقشه نشان داده می‌شود، افسانه‌های فراوانی دارد. اما معروف‌ترین روایت درباره ساخت این خط مترو، به دوران جنگ جهانی بازمی‌گردد.

خط مترو حلقه قهوه ای مسکو

درواقع روزی از روزها، استالین در حال بررسی نقشه مترو بود و لیوان قهوه خود را روی نقشه می‌گذارد. لیوان قهوه کمی خیس بود و ردی قهوه‌ای و دایره شکل از خود به جای می‌گذارد و خط حلقه قهوه‌ای مترو مسکو ساخته می‌شود.

تعداد کلمات مطلب: 500

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه قهوه یزدی به 2 روش خانگی و هیئت عزاداری

در این مقاله از مجله دلتا، طرز تهیه قهوه یزدی به 2 روش خانگی و هیئت عزاداری را به شما آموز…