ترفندهای سلامت پوست در فصل تابستان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا میدانید برای محافظت از پوست‌تان در فصل تابستان چه کارهایی را باید انجام دهید؟
حفظ سلامت پوست

با رسیدن فصل گرما، بحث حفظ سلامت پوست بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. در روزهای داغ تابستان، پوست بیشتر در معرض اشعه فرابنفش نور خورشید قرار می‌گیرد، که باعث می‌شود ملانین بیشتری تولید شود و ممکن است احساس کنید پوست‌تان تیره تر شده است. از طرفی، تعریق می‌تواند باعث بسته شدن منافذ پوستی شود و شاهد ایجاد آکنه روی پوست خود باشید.

به همین خاطر نیاز است که بیشتر به سلامت پوست خود اهمیت بدهید و روتین‌های پوستی را در برنامه خود داشته باشید. در این مقاله از مجله دلتا، به بررسی ترفندهای حفظ سلامت پوست خواهیم پرداخت.

حفظ سلامت پوست

روتین حفظ سلامت پوست در فصل تابستان

  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب باید دارای SPF، سی باشد و هر دو تا سه ساعت یک‌بار تمدید شود. توجه داشته باشید که کرم حتما باید بر روی پوست تمیز زده شود و کل صورت را بپوشاند. نکته مهم بعدی این است که کرم ضد آفتاب را متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب کنید.

  • از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

صرف نظر از هر نوع پوستی که دارید، از مرطوب کننده نباید غافل شوید، به خصوص در تابستان. زمانی که شما عرق می‌کنید، رطوبت پوست از دست می‌رود و پوست چرب می‌شود. استفاده از مرطوب کننده باعث می‌شود یک لایه محافظ روی پوست ایجاد شود که نه تنها جلوی خارج شدن رطوبت را می‌گیرد، بلکه حکم آبرسان را هم دارد و می‌تواند مانع از خشک شدن پوست شود.

  • پاکسازی و لایه برداری پوست را فراموش نکنید.

یکی از نکات مهم مراقبت از پوست در فصل گرما، پاک کردن پوست با استفاده از محصولات باکیفیت و هم چنین لایه برداری با استفاده از ماسک و کرم می‌باشد. معمولا توصیه می‌شود این کار را زمانی که به منزل برمی‌گردید و پوست استراحت می‌کند، انجام دهید.

  • کمتر از لوازم آرایش استفاده کنید.

در فصل گرما، هر چه میزان مواد آرایشی روی پوست کمتر و سبک‌تر باشد، بهتر است. به طور مثال می‌توانید از کانسیلر به جای کرم پودر استفاده کنید. حتی در بسیاری از موارد توصیه می‌شود، از لوازم آرایشی حاوی ضد آفتاب استفاده شود.

مطلب پیشنهادی:  خواص شیر و خرما؛ معجون انرژی زا برای روزهای سرد سال

حفظ سلامت پوست

  • تا جایی که می‌توانید آب و مایعات مصرف کنید.

عموم مردم بر این باورند که روتین پوستی تنها به لوازم آرایش و محصولات پوستی محدود می‌شود. اما نکته مهم این است که شما باید رژیم غذایی سالم داشته باشید و هیدراته بدن خود را حفظ کنید. از آن جایی که در فصل تابستان زیاد عرق می‌کنید، نیاز بدن به آّب بیشتر می‌شود و هر چه آب و مایعات بیشتری مصرف کنید، پوست سالم و شاداب‌تری خواهید داشت.

  • از ماسک طبیعی با میوه‌ها غافل نشوید.

استفاده از ماسک‌های میوه و طبیعی می‌تواند به آرامش و شفاف شدن پوست‌تان کمک کند. خیار، لیموترش، هلو و توت فرنگی را حلقه حلقه کنید و روی قسمت‌های مختلف پوست‌تان بگذارید. نیم ساعت با ماسک دراز بکشید، سپس پوست را با آب ولرم بشویید و خوب خشک کنید. انجام این کار، 3 بار در هفته اثرات شگفت انگیزی را به همراه خواهد داشت.

نکات تکمیلی حفظ سلامت پوست در فصل تابستان

  • صورت‌تان را با آب داغ نشویید.
  • از تونرهای پوستی بدون الکل برای تمیز کردن پوست استفاده کنید.
  • سرم‌های آنتی اکسیدان تهیه کنید.
  • از محصولات پوستی حاوی آلوئه ورا استفاده کنید.
  • از تماس بیش از حد با نور خورشید خودداری کنید.

مطمئن باشید که با رعایت نکات مراقبت از پوست، می‌توانید پوست شفاف و سالمی داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید باشد.

 

تعداد کلمات مطلب: 557

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

معرفی انواع هایلایت مو + تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ

در این مقاله قصد داریم درباره تفاوت آمبره، سامبره و بالیاژ صحبت کنیم. هر سه تکنیک هایلایت …