هر نوع بیماری را با سیاه دانه درمان کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان هر نوع بیماری و مشکل با یک دانه کاملا گیاهی.
سیاه دانه

سیاه دانه، یکی از گیاهان دارویی است که خواص اعجاز انگیزی دارد، به گونه‌ای که می‌توان گفت برای درمان هر نوع بیماری و مشکل، اثرات خاص خود را دارد. این گل شفابخش که با نام‌های زیره سیاه و گشنیز رومی هم شناخته می‌شود، گیاه بومی مدیترانه ای است و هزاران سال است که مردم از آن برای تولید دارو و درمان دردهای خود استفاده می‌کنند. در مجله دلتا قصد داریم شما را با خواص بی نظیر سیاه دانه آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که از سیاه دانه باید بدانید

سیاه دانه، ماده مغذی و سرشار از کالری، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، کلسیم، منیزیم و انواعی از ویتامین‌هاست که همگی برای بدن مفید هستند. سیاه دانه را می‌توانید هر روز ناشتا و یا در ترکیب با عسل میل کنید تا سیستم ایمنی تقویت شود. این گیاه هم چنین به صورت روغن در دسترس است که بیشتر استفاده موضعی در کاهش کمر درد و التهاب مفاصل دارد.

طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات با این گیاه درمان می‌شوند، اما به خاطر داشته باشید که ممنوعیت مصرف در خانم‌های باردار وجود دارد. میزان مصرف این دانه به سن و شرایط سلامتی شما بستگی دارد. اما معمولا به صورت روزانه مصرف می‌شود.

سیاه دانه

خواص درمانی و بی نظیر سیاه دانه

سیاه دانه، گیاهی است با خواص بسیار، به گونه‌ای که برای درمان هر نوع بیماری و مشکل کاربرد دارد و می‌توانید آن را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

  1. ضد سرطان

تیموکینون، ماده‌ای که به تقویت سیستم ایمنی و مصون شدن در برابر سرطان کمک می‌کند، به وفور در سیاه دانه یافت می‌شود. از طرفی، سرشار از آنتی اکسیدان است و رادیکال‌های آزاد و مضری که در بروز سرطان نقش دارند را خنثی می‌کند. برای پیشگیری از ابتلا به سرطان‌هایی مانند پانکراس، ریه، روده، معده، پروستات و حتی سرطان خون، مصرف این گیاه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

  1. بهبود عملکرد گوارش

یکی از مهم ترین خواص سیاه دانه، بهبود عملکر سیستم گوارش است و آن دسته از افرادی که با معده درد، زخم معده و درد و اسپاسم در این ناحیه روبرو هستند، حتما این دانه را مصرف کنند. افرادی که به نفخ معده مبتلا هستند، این دانه را هر روز صبح، ناشتا بجوند.

  1. حفظ سلامت پوست و مو

مصرف سیاه دانه جلوی ریزش مو را می‌گیرد و به درمان آن نیز کمک می‌کند. توصیه می‌شود مقداری پودر سیاه دانه را با روغن سوسن ترکیب کرده، روی سر مالیده و بعد از یکی دو ساعت بشویید. انجام این کار به مدت دو روز در هفته می‌تواند اثرات چشمگیری را در رفع ریزش مو و تقویت موها به همراه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین صبحانه فشم را در کجا بخوریم؟

مصرف این دانه گیاهی هم چنین می‌تواند به درمان مشکلات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کند.

  1. بهبود علائم آسم

مصرف این دانه می‌تواند به درمان سرفه و خس خس کردن سینه در افراد مبتلا به آسم کمک کند.

  1. تنظیم قند خون

افرادی که قند خون بالا دارند، جهت ثابت نگه داشتن میزان قند و هم چنین پیشگیری از بروز عوارض بعدی، حتما سیاه دانه مصرف کنند. تحقیقات نشان داده، مصرف این دانه به مدت سه ماه، می‌تواند سطح انسولین را پایین بیاورد و مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

  1. افزایش باروری در مردان و زنان

مصرف این دانه گیاهی می‌تواند به افزایش تحرک اسپرم و افزایش تستوسترون در مردان کمک کند. در زنان نیز، باعث بهبود کیفیت تخمدان‌ها می‌شود و میزان ترشح هورمون‌های استروژن و پروژسترون را تنظیم می‌کند. مصرف سیاه دانه همراه با عسل، میل جنسی را در خانم‌ها و آقایان افزایش می‌دهد.

  1. درمان فشار خون بالا

افرادی که فشار خون بالایی دارند، این دانه را به مدت دو ماه مصرف کنند تا فشار خون کمی پایین بیاید.

سیاه دانه

  1. برای لاغری

سیاه دانه اثرات ضد چاقی دارد و مصرف آن در کاهش چربی سوزی و احساس سیر بودن مفید و موثر است. از طرفی، با کنترل قند خون و تنظیم کربوهیدرات‌ها به کاهش وزن کمک می‌کند.

  1. درمان روماتیسم

تحقیقات نشان داده که مصرف سیاه دانه، التهاب ناشی از آسیب را کاهش می‌دهد. از این رو، افراد مبتلا به روماتیسم و آرتریت که با التهاب مفاصل روبرو هستند، روزانه یک گرم روغن سیاه دانه مصرف کنند.

دیگر خواص درمانی سیاه دانه

سیاه دانه به درمان شرایط و بیماری‌های زیر کمک میکند:

  • سندروم متابولیک
  • ورم لوزه‌ها و گلو درد
  • بیماری‌های اعصاب
  • سنگ کلیه
  • اسهال، نفخ و یبوست
  • کاهش چربی دور شکم
  • عفونت‌های قارچی واژن و دردهای رحمی
  • پوکی استخوان
  • افزایش پلاکت‌های خون و بالا رفتن خاصیت ضد انعقاد خون
  • تقویت حافظه

تعداد کلمات مطلب: 732

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

با این چند کار، میوه و سبزی را برای مدت طولانی تازه نگه دار

تازه ماندن میوه و سبزیجات، یکی از اصول مهم خانه داری است. در بیشتر مواقع، ما میوه و سبزی ر…