راهکارهای تضمینی افزایش رشد مو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با رعایت نکات ساده و کاربردی، از ریزش موهای خود جلوگیری و روند رشد را سرعت ببخشید.
تضمین رشد مو

تضمین رشد مو، یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند و همیشه این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که با چه روش‌هایی می‌توان کاری کرد تا رشد موها سرعت بخشیده است. امروزه، بسیاری از خانم‌ها برای این که موهای پر و بلندی داشته باشند، سراغ روش‌هایی مانند اکستنشن می‌روند. اما تا وقتی که روش‌های طبیعی در دسترس هستند که بدون هیچ گونه عارضه ای می‌توانند ما را به نتایج دلخواه‌مان برسانند، چرا سراغ روش‌های غیر طبیعی برویم. ما در مجله دلتا، راهکارها و تکنیک‌های اصولی رشد سریع مو را خدمت‌تان ارائه می‌دهیم.

تضمین رشد مو

 

علت ریزش یا کند شدن رشد مو

از جمله عوملی که می‌توانند در ریزش موها و یا کند شدن روند رشد دخیل باشند، عبارتند از:

  • عوامل ژنتیکی. برخی افراد به طور ارثی موهای کمی دارند و روند رشد موهای‌شان نیز کند است.
  • تغییرات هورمونی. تغییرات هورمونی بخصوص در خانم‌ها در دوران بارداری و یائسگی می‌تواند بر فولیکول‌های مو و روند رشد آن‌ها تاثیر بگذارد.
  • ابتلا به برخی بیماریها و یا مصرف داروهای خاص. در برخی موارد ابتلا به برخی شرایط پزشکی مانند پسوریازیس و اختلالات تیروئیدی و یا مصرف داروهای خاص از جمله قرص‌های هورمونی، داروهای ضد انعقاد یا قرص‌های ضد افسردگی می‌توانند اثراتی را بر ریزش موها بگذارند و یا جلوی رشد موها را بگیرند.
  • کمبود مصرف مواد مغذی (نداشتن تغذیه مناسب). در صورتی که رژیم غذایی سالم و حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز نباشد، احتمال کند شدن رشد مو افزایش پیدا می‌کند.

توصیه‌های مهم در تضمین رشد مو

برای رشد سریع مو، رعایت نکات و راهکارهای زیر قطعا کمک کننده خواهد بود.

  1. داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل

رژیم غذایی سالم و حاوی میوه، سبزیجات و فیبر داشته باشد و از رژیم‌های محدود کننده خودداری کنید. بسیار مهم است که پروتئین به میزان کافی مصرف شود، چرا که این ماده مستقیما بر روند رشد موها تاثیر می‌گذارد.

مصرف ویتامین‌های B، C، آهن، روی و زینک را فراموش نکنید. میوه، سبزیجات، گوشت و تخم مرغ هم باید به میزان کافی در سبد غذایی وجود داشته باشند.

  1. ماساژ پوست سر
مطلب پیشنهادی:  فوت و فن پخت دلمه برگ مو

سعی کنید پوست سر خود را به آرامی و با نوک انگشتان خود ماساژ بدهید، چرا که اینکار باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. برای این کار می‌توانید از روغن نارگیل هم استفاده کنید. این روغن همچنین می‌تواند به نرم تر شدن موهای‌تان کمک کند. البته توجه داشته باشید که روغن نارگیل باید خالص و بدون الکل باشد.

تضمین رشد مو

  1. شستشوی مناسب مو

شستن هر روز موها با شامپو می‌تواند اثرات منفی بر رشد موها داشته باشد و میزان ریزش را افزایش بدهد. اگر عادت دارید هر روز استحمام کنید، شامپوهای مناسب و متعادل خریداری کنید و یا چند روز در میان از شامپو استفاده کنید.

  1. استفاده کمتر از سشوار و اتو مو

حرارت و گرمای سشوار و اتو نه تنها مو را خشک می‌کند، بلکه به فولیکول‌ها آسیب می‌زند و بعد از مدتی، شاهد ریزش موها و کند شدن رشد مو خواهیم بود. با این حال، اگر قبل از سشوار کردن، از آبرسان و یا محصولات محافظ استفاده شود، میزان آسیب کاهش خواهد یافت.

  1. استفاده از روغن‌های گیاهی و ماسک مو

روغن‌های گیاهی مانند هسته کدو که به صورت کپسول مصرف می‌شوند، به افزایش رشد مو کمک می‌کنند.

ماسک مو را هم می‌توانید به راحتی در منزل و با استفاده از عسل، لیمو، آووکادو و رزماری آماده کرده و روی پوست سر ماساژ دهید.

  1. استفاده از نرم کننده‌های مناسب

همیشه این چالش وجود دارد که آیا از نرم کننده استفاده کنیم یا خیر. در پاسخ باید بگوییم که این محصولات حاوی انواعی از لیپیدها و پروتئین‌ها هستند که به رشد مو کمک می‌کنند. اما نکته بسیار مهم این است که نباید به ریشه مو زده شوند، چرا که در این حالت، باعث ریزش موها خواهند شد.

راهکارهای گفته شده، تضمین رشد موهای شما هستند و موهای پر و سالمی خواهید داشت.

 

 

تعداد کلمات مطلب: 631

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

فواید ماساژ صورت با یخ برای پوست

ماساژ صورت با یخ یکی از کارهایی است فواید بی‌نظیری برای پوست شما دارد. همراه مجله دلتا باش…