فوت و فن پخت دلمه برگ مو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید دلمه برگ مو، خوش طعم باشد و وا نرود، مطلب زیر را دنبال کنید.
دلمه برگ مو حرفه‌ای

دلمه برگ مو حرفه‌ای، یکی از انواع خوشمزه دلمه است که یک غذای اصیل ترکی بوده و تاریخچه آن به اردبیل و تبریز برمی‌گردد. در پخت این غذا، از چاشنی‌های خاص استفاده می‌شود و انتخاب سبزی برای خوش طعم شدن آن بسیار مهم است. اما ممکن است گاهی پیش بیاید که دلمه بعد از پخت، وا برود و یا احساس کنید که برگ‌ها به خوبی پخته نشده اند. پس اگر می‌خواهید دلمه برگ مو را حرفه ای درست کنید، با مجله دلتا همراه باشید.

دلمه برگ مو حرفه‌ای

 

نکات طلایی پخت دلمه برگ مو حرفه‌ای

  • انتخاب برگ مو مناسب

یکی از مهم ترین نکات در پخت دلمه، این است که برگ موی مناسبی را انتخاب کنید. برگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، باید جوان باشند و از نظر اندازه خیلی بزرگ نباشند. هر چه برگی که انتخاب می‌کنید، متناسب با اندازه دست‌تان باشد، پیچیدنش برای‌تان آسان تر است و شکل ظاهری بهتری هم خواهد داشت.

سعی کنید برگ‌هایی که ضخیم هستند و رنگ تیره ای دارند را انتخاب نکنید. این برگ‌ها معمولا طعم خوبی ندارند.

قبل از پخت دلمه برگ مو، برگ‌ها را در آب و نمک بجوشانید و بعد از سرد شدن، مواد را روی آن‌ها بریزید.

  • انتخاب سبزی مناسب

برای خوش طعم شدن دلمه، بهتر است از سبزی‌های معطر استفاده کنید، سبزی‌هایی مانند گشنیز، جعفری، مرزه و نعنا. سبزی‌ها را نه خیلی درشت و نه خیلی ریز کنید.

  • میزان مناسب استفاده از چاشنی

در دلمه برگ مو از سرکه  آبلیمو به عنوان چاشنی استفاده می‌شود. اما برخی ترجیح می‌دهند ادویه جاتی مانند فلفل، دارچین یا رب انار را هم اضافه کنند. حواس‌تان به اندازه چاشنی باشد تا دلمه خیلی شیرین یا خیلی ترش نشود.

چاشنی یا سسس دلمه برگ مو را بعد از پیچیدن دلمه و قرار دادن داخل قابلمه اضافه کنید.

  • فوت و فن پیچیدن دلمه
مطلب پیشنهادی:  لاکچری‌ترین کیک بدون فر را با شلیل درست کنید!

نحوه پیچیدن دلمه هم خیلی مهم است. هنگام پیچیدن، برگ‌ها را به پشت روی کف دست‌تان بگذارید، به گونه ای که قسمت براق برگ رو به بیرون باشد. سپس مواد را وسط برگ قرار داده و برگ‌ها را به آرامی و به صورت رولی و یا بقچه ای بپیچید.

دلمه برگ مو حرفه‌ای

  • تنظیم شعله گاز

شعله گاز را در حالت متوسط قرار بدهید تا آب داخل قابلمه تبخیر نشود و دلمه‌ها نسوزد. توجه کنید که اگر دمای گاز خیلی کم باشد، دلمه‌ها وا می‌روند.

  • خیس کردن لپه‌ها و برنج

اجازه دهید لپه‌ها چند ساعتی در آب بمانند تا هم بهتر پخته شوند و هم بادشان گرفته شود. برنج هم اگر چند ساعتی در آب بماند، سریع تر و بهتر پخته خواهد شد.

  • چیدمان دلمه‌ها داخل قابلمه

قبل از قرار دادن دلمه‌ها، چند برگ بزرگ را کف قابلمه بگذارید تا دلمه‌ها به کف نچسبند. سپس دلمه‌ها را به صورت وارونه روی هم قرار دهید.

علت وا رفتن دلمه برگ مو

  • مهم ترین علت وا رفتن دلمه برگ مو، میزان آبی است که داخل قابلمه می‌ریزید. اگر میزان آب زیاد باشد، دلمه‌ها شل می‌شوند و احتمال وا رفتن‌شان بیشتر خواهد بود.
  • اگر اندازه برگ مو خیلی کوچک باشد، ممکن است بعد از پخته شدن، وا برود.
  • جهت جلوگیری از وا رفتن، دلمه‌ها را به صورت وارونه داخل قابلمه بپیچید و در پایان، بشقابی را به صورت برعکس، روی دلمه‌ها بگذارید.

با رعایت نکات و مواردی که به آن اشاره کردیم، حتما دلمه برگ مو حرفه‌ای و خوشمزه خواهید داشت.

تعداد کلمات مطلب: 538

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

فواید ماساژ صورت با یخ برای پوست

ماساژ صورت با یخ یکی از کارهایی است فواید بی‌نظیری برای پوست شما دارد. همراه مجله دلتا باش…