نکات طلایی سلامت پوست بعد از استخر

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با رعایت روتین پوستی قبل و بعد از شنا، پوست سالم تری خواهید داشت.
سلامت پوست

حفظ سلامت پوست بعد از استخر و شنا اهمیت بسیاری دارد. تا به حال شده که بعد از آمدن از استخر، دچار خشکی پوست یا خارش شده باشید؟ رفتن به استخر یکی از تفریحات فصل گرماست و خشک شدن پوست بعد از شنا، از مشکلاتی است که برای بسیاری از افراد پیش می آید. قطعا اگر یک روتین پوستی خوب را در نظر بگیرید، پوست سالم تری دارید و کمتر با خشک شدن یا خارش پوست مواجه خواهید شد. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا به شما نکات مهم و طلایی در حفظ سلامت پوست بعد از رفتن به استخر را بگوییم.

علت خشکی پوست بعد از شنا

برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که بعد از رفتن به استخر، احساس می‌کنند پوست‌شان خشک شده و یا میخارد. خب همان طور که می‌دانید، در آب استخر ماده ای به نام کلر زده می‌شود، تا هر گونه باکتری و میکروب موجود در آب از بین برود. اما همین ماده می‌تواند با هر نوع پوستی سازگار نباشد و مشکلات پوستی را ایجاد کند، که این مورد در افرادی که پوست حساسی دارند، بیشتر شایع است.

اما جای نگرانی وجود ندارد. به جای اینکه از رفتن به استخر منصرف شوید، روتین‌های پوستی را به خوبی رعایت کنید تا دچار خشکی پوست نشوید و به حفظ سلامت پوست کمک شود.

سلامت پوست

روتین سلامت پوست قبل و بعد از رفتن به استخر

  • حتما دوش بگیرید.

دوش گرفتن قبل شنا نه تنها باعث تمیزی بدن شما می‌شود، بلکه باعث می‌شود فولیکول‌ها آب را جذب خود کنند و کلر کمتری جذب پوست و موی شما شود. بعد از شنا هم حتما دوش بگیرید و نگذارید کلر برای مدت طولانی روی پوست‌تان باقی بماند.

توصیه می‌شود برای پیشگیری از خشکی پوست، با آب سرد دوش بگیرید.

  • لوسیون و ضد آفتاب را فراموش نکنید.
مطلب پیشنهادی:  نشانه های مخفی در مردان که بیانگر عشق جنون آمیز آن هاست

قبل از شنا، از لوسیون مخصوص و یا کرم ضد آفتاب استفاده کنید، به خصوص در استخرهای رو باز. در این استخرها اشعه فرابنفش خورشید، مستقیم به پوست می‌خورد و کرم ضد آفتاب می‌تواند همانند یک لایه محافظتی عمل کند. لوسیون‌هایی که حاوی گلیسیرن هستند، بیشتر توصیه می‌شوند.

  • حواس‌تان به حفظ هیدراته بدن باشد.

منظور از هیدراته، نوشیدن آب به میزان کافی قبل از رفتن به استخر است. هر چه میزان آب پوست کم باشد و پوست خشک باشد، قطعا خشکی پوست بیشتر خواهد بود. از طرفی، نوشیدن آب به دفع کلر هم کمک می‌کند.

سلامت پوست

 

  • از حوله مناسب برای خشک کردن بدن استفاده کنید.

حتما بعد از بیرون آمدن از استخر، حوله مناسب همراه داشته باشید و بدن را کامل خشک کنید. این گونه نباشد که روی حوله دراز بکشید و در دمای محیط خشک شوید. خشک کردن کامل بدن از خشکی پوست پیشگیری می‌کند.

  • از کرم مرطوب کننده بعد از شنا، غافل نشوید.

کرم مرطوب کننده، حکم آبرسان دارد و با حفظ رطوبت پوست، احتمال خشکی پوست هم کمتر می‌شود. توصیه می‌شود مرطوب کننده را متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب کنید تا عوارض دیگری را به همراه نداشته باشد.

در پایان این که،

شنا کردن از جمله ورزش‌هایی است که برای سلامت جسم و روح شما بسیار مفید است. اما در کنار آن، حتما به سلامت پوست‌تان اهمیت بدهید تا شادابی بیشتری را برای‌تان به همراه داشته باشد.

تعداد کلمات مطلب: 525

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

فواید ماساژ صورت با یخ برای پوست

ماساژ صورت با یخ یکی از کارهایی است فواید بی‌نظیری برای پوست شما دارد. همراه مجله دلتا باش…