برای معده درد، عرق زنیان بخور

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درمان مشکلات گوارشی و معده درد بدون قرص و با گیاه دارویی.
زنیان برای معده درد

آیا می‌دانستید که زنیان برای معده درد خوب است؟ زنیان، گیاهی است دارویی که خواص درمانی بسیاری دارد. یکی از خواص این گیاه، رفع مشکلات گوارشی مانند معده درد، ورم و حتی زخم معده است. متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم که بسیاری از افراد به دلیل استرس های روزانه، دچار معده درد شده اند و برای درمان آن سراغ انواعی از داروهای شیمیایی می‌روند. ما در مجله دلتا، قصد داریم شما را با خواص زنیان برای معده درد و درد مشکلات گوارشی آشنا کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

هر آنچه که از زنیان باید بدانید

زنیان، گیاهی است که از دانه زنیان بدست می آید و گل‌هایی به رنگ سفید دارد که تا یک سال عمر می‌کنند. این گیاه طعم تندی دارد و طبع آن نیز گرم و خشک است. آب این گیاه عصاره گیری می‌شود، خواص درمانی و دارویی پیدا می‌کند و به صورت عرق زنیان به فروش می‌رسد.

این گیاه دارویی خاصیت بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از موارد آن، مربوط است به تسکین مشکلات گوارشی، از زخم معده گرفته تا نفخ و معده درد. بهبود سلامت دهان و دندان، کاهش وزن، دفع سنگ کلیه، بهبود دردهای دوران قاعدگی و … از دیگر خواص این گیاه می‌باشد.

عرق زنیان

 

تاثیر زنیان بر روی معده

  1. کاری که زنیان می‌کند این است که معده را پاکسازی می‌کند و میکروب های داخل معده را از بین می‌برد. از طرفی، میزان ترشح آنزیم‌های معده را نیز تنظیم می‌کند. پس هر زمان که احساس سوزش در معده و یا نفخ داشتید، می‌توانید زنیان مصرف کنید.
  2. زنیان، هم چنین تحریکات معده ناشی از استرس، دردهای قاعدگی و یبوست را کاهش می‌دهد. اگر احساس گرفتگی و یا درد در معده داشتید، حتما زنیان بخورید.
  3. تیمول موجود در زنیان، به بهبود هضم غذا کمک می‌کند و فرآیند هضم سریع تر انجام می‌شود. اگر گاهی احساس می‌کنید، بعد از خوردن وعده غذایی، معده تان سنگین شده، زنیان مصرف کنید.
  4. وجود فیبر در دانه های زنیان، به رفع یبوست کمک می‌کند و کمتر با مشکلات گوارشی روبرو خواهید شد.
مطلب پیشنهادی:  بستن شال و روسری با مدل‌های جدید

عرق زنیان

 

میزان مصرف زنیان برای معده درد

  • زنیان را می‌توانید به صورت عرق از عطاری فروشی‌ها تهیه کنید. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، این است که این گیاه ادرار آور است و افرادی که فشار خون بالا دارند، نباید زنیان مصرف کنند.
  • افراد بزرگسال می‌توانند روزی دو تا سه قاشق غذاخوری زنیان را به صورت مخلوط با آب مصرف کنند.
  • به کودکان، بهتر است زنیان با قاشق مرباخوری و بعد از هر وعده غذایی، در ترکیب با آب داده شود.

توجه داشته باشید که در خوردن زنیان، زیاده روی نکنید چرا که می‌تواند منجر به بروز حالت تهوع شود. اگر درگیر حساسیت خاصی هستید، توصیه می شود این عرق را مصرف نکنید.

نکته مهم بعدی این است که اگر علائمی از مشکلات گوارشی دارید که ادامه دار است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 473

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

مصرف روزانه سماق، معجزه می‌کند!

خواص و فواید سماق را می‌دانید؟ سماق یکی از ادویه‌های کاربردی در آشپزخانه ما ایرانی‌ها است …