سورولیتوس پنیری، کراکت متفاوت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش غذای لذیذ و خوشمزه با نان آرد برنج که طعم فوق العاده ای دارد.
کراکت ذرت پنیری

اسم سورولیتوس پنیری را معمولا کمتر شنیدید، اما همان کراکت ذرت پنیری است که در بسیاری از رستوران‌ها سرو می‌شود. کراکت، غذای خوشمزه و محبوب است که عمدتا با مرغ یا گوشت درست می‌شود، اما امروز در مجله دلتا، می‌خواهیم مدل جدیدی از کراکت به نام کراکت ذرت پنیری را به شما آموزش بدهیم که با ذرت و پنیر چدار درست می‌شود و متفاوت از هر کراکتی است که تا به حال خورده اید.

کراکت ذرت پنیری

 

مواد مورد نیاز

پنیر چدار: 1 پیمانه

آرد ذرت: 280 گرم

نمک: 1 قاشق چای خوری

شکر دانه درشت: 2-3 قاشق غذاخوری

کره: 1 قاشق غذاخوری

روغن: 2 پیمانه

آب: 2 پیمانه

 

 

طرز تهیه کراکت ذرت پنیری

  • برای تهیه این کراکت، ابندا یک ماهیتابه برداشته و روی حرارت متوسط بگذارید. آب، شکر، کره و نمک را مخلوط کنید تا بجوشد.
  • مقداری شعله گاز را کم کرده و یک پیمانه آرد ذرت اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و سپس مابقی آرد ذرت را اضافه کنید. ماده بدست آمده خمیر است که باید به اندازه کافی منسجم و ضخیم باشد و به گونه ای باشد که بتوانید آن را به راحتی با دست بردارید. اگر احساس کردید که خمیر وا می‌رود و منسجم نیست، مجدد مقداری آرد ذرت اضافه کنید.
  • زمانی که خمیر خودش را گرفت و نرم و توپی شکل شد، از روی حرارت بردارید و پنیر را به آن اضافه کنید. خمیر و پنیر را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.
  • اجازه دهید، خمیر مقداری خنک شود. اگر احساس کردید، خمیر خشک است، می‌توانید مقداری آب گرم به آن اضافه کنید و اگر خمیر چسبناک است و به دستتان می‌چسبد، آرد ذرت اضافه کنید.
مطلب پیشنهادی:  ۶ راهکار برای مقابله با بدبینی همسر

کراکت ذرت پنیری

 

  • در مرحله بعد، به اندازه یک قاشق غذاخوری از خمیر بردارید. بین انگشت‌ها ورز بدهید و آن را به شکل استوانه ای در بیاورید. بقیه خمیر را هم به این شکل درست کنید. توجه داشته باشید که می‌توانید مقداری بیشتری از خمیر را هم بردارید.
  • روغن را داخل ماهیتابه بریزید و حرارت بدهید. سپس کراکت‌ها را داخل روغن بریزید و زمانی که به رنگ طلایی یا زرد پررنگ درآمدند، از روغن بیرون بیاورید. بهتر است در این مرحله، کراکت‌ها را بعد از سرخ شدن، داخل حوله کاغذی بریزید تا روغن اضافی گرفته شود.

کراکت ذرت پنیری آماده است و می‌توانید به عنوان پیش غذا همراه با سس مایونز یا خردل سرو کنید.

به جای پنیر چدار، می‌توانید از پنیر گودا هم استفاده کنید.

از آنجایی که میزان قند استفاده شده در این غذا متفاوت از سایر کراکت‌هاست، میتوانید برای صبحانه و یا حتی ناهار و شام نیز آن را نوش جان کنید.

تعداد کلمات مطلب: 427

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مصرف روزانه سماق، معجزه می‌کند!

خواص و فواید سماق را می‌دانید؟ سماق یکی از ادویه‌های کاربردی در آشپزخانه ما ایرانی‌ها است …