شوک سیستم ایمنی با دمنوش گیاهی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیستم ایمنی بدن خود را بدون مصرف قرص‌های شیمیایی، تقویت کنید.

دمنوش گیاهی، نوشیدنی‌های معطری هستند که مصرفشان از دیرباز در میان مردم رایج بوده است. این روزها که فشارهای عصبی و استرس روی افراد زیاد است، احتمال بروز انواعی از بیماری‌ها افزایش یافته است. اما نکته قابل توجه این است که اگر سیستم ایمنی قوی داشته باشید، در برابر ابتلا به بیماری‌ها مقاومت بیشتری نشان خواهید داد. اغلب افراد در چنین شرایطی به دنبال قرص و انواعی از مکمل‌ها می‌روند که خود می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. در امجله دلتا به شما می‌گوییم که چگونه با مصرف دمنوش گیاهی، سیستم ایمنی خود را تقویت کنید.

دمنوش گیاهی

 

بهترین دمنوش‌ گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی

  • دمنوش عناب

عناب، سرشار از زینک، پتاسیم، آهن، منیزیم، ویتامین C و … است که همگی در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند. بسیاری از افراد این دمنوش را موقع سرماخوردگی مصرف می‌کنند، اما می‌توانید آن را در برنامه روتین غذایی خود قرار بدهید. برای تهیه این دمنوش، ریشه عناب را در آب بجوشانید و ترکیب آن در کنار زنجبیل تازه، قطعا می‌تواند اثرات فوق العاده ای را به همراه داشته باشد.

  • دمنوش مرزنجوش

از زمان های قدیم، دمنوش مرزنجوش موقع سرماخوردگی و برای درمان خلط و سرفه استفاده می‌شده است و از آن جایی که سرشار از ویتامین A، ویتامین C، کلسیم و آهن است، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند. از دیگر خواص درمانی این دمنوش می‌توان به بهبود عملکرد سیستم گوارش، سلامت مو و هم چنین پایین آمدن سطح کلسترول اشاره کرد.

برای تهیه این دمنوش، کافی است گیاه خشک مرزنجوش را تهیه کرده، به اندازه یک قاشق غذاخوری داخل قوری بریزید و اجازه دهید با آب جوش به مدت بیست دقیقه دم بکشد و سپس با عسل یا نبات، نوش جان کنید.

  • دمنوش مریم گلی

برای تهیه این دمنوش گیاهی و تقویت سیستم ایمنی، کافی است برگ های تازه این گیاه را تهیه کرده و به میزان دلخواه، داخل آب جوش بریزید و اجازه دهید تا خوب دم بکشد. سپس آن را از صافی عبور داده و میل کنید.

مطلب پیشنهادی:  اتفاقات عجیب در خواب، از انفجار سر تا جداشدن روح از بدن!

این دمنوش دارای انواعی از ویتامین ها و مواد معدنی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. حتی زمانی که گلو درد دارید هم می‌توانید این دمنوش را آماده کنید.

 

  • دمنوش زوفا

زوفا، طعمی مشابه نعناع دارد و امروزه از این گیاه در تولید انواعی از طعم دهنده ها استفاده می‌شود. دمنوش زوفا، یکی از بهترین تقویت کننده‌های سیستم ایمنی است، به علاوه اینکه به کنترل قند خون و هم چنین بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند. پس توصیه می‌کنیم که از مصرف این دمنوش غافل نشوید.

دمنوش گیاهی

  • دمنوش چای زنجبیلی

زنجبیل، از قدیمی ترین داروهای گیاهی است. خود زنجبیل نقش مهمی در کاهش التهاب در بدن دارد و مصرف آن به صورت دمنوش به عنوان یک ضد التهاب در نظر گرفته می‌شود و جریان خون را بهبود می‌بخشد. از آن جایی که این گیاه دارای مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است، از شما در برابر ابتلا به بیماری‌ها محافظت می‌کند و سیستم ایمنی را قوی می‌سازد.

برای تهیه این دمنوش، کافی است تکه‌های زنجبیل را داخل آب جوش بریزید و به مدت بیست دقیقه حرارت بدهید تا دم بکشد. برای طعم دار شدن آن می‌توانید، مقداری عسل اضافه کنید.

  • دمنوش بابونه

دمنوش بابونه به درمان طیف وسیعی از مشکلات سلامتی کمک می‌کند. بابونه، دارای مقادیر بالایی منگنز، منیزیم، ویتامین A و آهن است و به تقویت سیستم ایمنی و مصون شدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند. کافی است مقداری بابونه را داخل قوری بریزید، تا حرارت ببیند و کامل بجوشد، پسپس بابونه‌ها را به مدت 5 دقیقه دم کرده و نوش جان کنید.

شما به راحتی می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را با دمنوش گیاهی که هیج ضرری ندارند، تقویت کنید. امیدواریم این مطلب برای‌تان مفید باشد.

تعداد کلمات مطلب: 607

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

مصرف روزانه سماق، معجزه می‌کند!

خواص و فواید سماق را می‌دانید؟ سماق یکی از ادویه‌های کاربردی در آشپزخانه ما ایرانی‌ها است …