خواص شگفت انگیز آووکادو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آووکادو میوه ای مغذی و شگفت انگیز برای سلامتی و حتی کاهش وزن است.
خواص شگفت انگیز آووکادو

آووکادو، میوه ای است که این روزها به سبد غذایی بسیاری از افراد راه پیدا کرده است. درست است که از این میوه مغذی در رسپی غذاها استفاده می‌کنید، اما آیا از خواص و ارزش غذایی آن باخبر هستید؟ امروز در دلتامگ، شما را با خواص آووکادو آشنا می‌کنیم.

فواید و خواص آووکادو

آووکادو، میوه ای است به شکل گلابی که سبز رنگ است و از یک درخت استوایی به دست می‌آید. از روغن این میوه در ساخت بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می‌شود، اما از بعد تغذیه ای آن نباید غافل شد. این میوه خوشمزه، سرشار از فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، ویتامین‌ها و چربی‌های مفید است و وجود آن در رژیم غذایی می‌تواند از شما در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت کند و سیستم ایمنی را تقویت ببخشد.

از خواص آووکادو چه می‌دانید؟

مفید برای سلامت مغز و حافظه

آووکادو سرشار از اولئیک اسید، نوعی اسید چرب امگا 9 است که با عوامل بیماری زا مقابله می‌کند. این اسید چرب هم چنین به حفظ سلامت مغز و افزایش حافظه نیز کمک می‌کند.

مفید برای سلامت قلب

درست است که آووکادو میوه چربی است، اما سطح کلسترول بد را پایین می‌آورد و به همین خاطر، احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد. بسیاری از ورزشکاران، این میوه مغذی را در رژیم غذایی‌شان قرار می‌دهند، چرا که زمانی که شما ورزش سنگین می‌کنید و عضلات دچار خستگی می‌شوند، اولئیک اسید موجود در آووکادو، التهاب را کاهش می‌دهد و درد کمتری را احساس خواهید کرد.

کمک به سلامت پوست و مو

این میوه هم چنین سرشار از ویتامین C و دیگر ویتامین‌هایی است که کمک می‌کند تا پوست و موی شفاف و درخشانی داشته باشید. آووکادو به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی به حساب می‌آید که تولید کلاژن در سطح پوست را افزایش می‌دهد و پوست شاداب تری خواهید داشت.

پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی

آووکادو، دارای مقادیر بالایی کاروتنوئید و فیتوکمیکال‌هاست که نقش موثری در پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی و پیشرفت سرطان دارند. برای پیشگیری از بروز سرطان های شایعی همچون سرطان روده و پروستات، حتما مصرف این میوره را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  با رژیم ماچا، آسان لاغر شوید

از خواص آووکادو چه می‌دانید؟

کمک به لاغری و حفظ تناسب اندام

رژیم‌های غذایی حاوی فیبر، به کاهش وزن و حفظ تناسب اندام کمک می‌کنند که آووکادو در این دسته قرار می‌گیرد. از طرفی، آووکادو، چربی سوز است و افرادی که این میوه را مصرف می‌کنند، برای مدت زمان طولاتری احساس گرسنگی نخواهند داشت. پس اگر می‌خواهید وزن کم کنید یا وزن خود را ثابت و متعادل نگه دارید، از مصرف این ماده مغذی غافل نشوید!

سرشار از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان‌ها

وجود ویتامین ها، مواد معدنی، چربی‌های سالم، ترکیبات فنولی و هم چنین فعالیت های آنتی اکسیدانی آووکادو، باعث شده تا مصرف آن از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند و بدن سالم تری داشته باشید.

بهبود هضم و سلامت گوارش

از آنجایی که این میوه سرشار از فیبر است، به از بین رفتن باکتری های مضر در روده‌ها کمک میکند. از طرفی، به هضم غذا کمک می‌کند و احتمال بروز یبوست کاهش خواهد یافت.

کاهش دردهای عضلانی و آرتروز

آرتروز یا التهاب مفاصل از جمله بیماریهای شایعی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. مصرف این میوه می‌تواند تا حد بسیاری علائم بیماری را تسکین ببخشد.

از خواص آووکادو چه می‌دانید؟

خاصیت ضد عفونی

آووکادو، جزء میوه‌های تمیز است که حاوی مقادیر پایین آفت کش است. از طرفی، میوه و روغن آن دارای خاصیت ضد عفونی است که می‌تواند از بروز عفونت های استرپتوککی جلوگیری کند.

تقویت بینایی

کاروتنوئید موجود در این میوه، به کاهش بروز بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید کمک می‌کند. وجود لوتئین و زاکسانتین نیز از چشم‌ها در برابر آنتی اکسیدان ها و بروز آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش محافظت می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 601

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

کاشت هل در خانه

شاید برایتان جالب باشد کاشت هل در خانه یک کار هیجان‌انگیز است. یادتان باشد گیاه هل استوایی…