معجزه آب برنج برای پوست

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رسیدگی و مراقبت از پوست یکی از ضروری ترین اقداماتی است که به راحتی و با راهکارهای خانگی می توانید انجام دهید.
آب برنج برای شفاف شدن پوست

تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید از آب برنج برای شفاف شدن پوست استفاده کنید؟ آب برنج که بعد از پخته شدن برنج به دست می آید، حاوی انواعی از آمینواسیدها، ویتامین های B، C و آنتی اکسیدان هاست که مزایای بسیاری را برای سلامت و جوانسازی پوست به همراه دارد. درمانی ساده و کم هزینه که می توانید به راحتی در منزل انجام بدهید و پوستی جوان و شاداب داشته باشید. در این مقاله دلتامگ به بررسی خواص آب برنج برای شفاف شدن پوست می پردازیم.

تهیه آب برنج

آب برنج را می توانید به دو روش تهیه کنید.

  1. بدون جوشاندن: در این روش، چند مرتبه برنج را به خوبی بشویید تا کاملا تمیز شود. سپس، سه لیوان آب داخل برنج بریزید و بعد از نیم ساعت آن را از صافی عبور دهید. ماده به دست آمده تا یک هفته داخل یخچال قابل نگهداری می باشد.
  2. به روش جوشاندن: در این روش، نیاز است که برنج شسته شده را بجوشانید و سپس آب به دست آمده را از صافی عبور دهید. آب برنج به این روش به مدت دو تا سه روز در یخچال نگهداری شود.

آب برنج برای شفاف شدن پوست

خواص آب برنج برای پوست

  • شفاف سازی پوست: به دلیل وجود آنزیم های روشن کننده پوست در آب برنج، بعد از مدتی استفاده شاهد شفاف تر شدن پوست خود خواهید بود. برای اثربخشی بیشتر می توانید، از روغن داخل کپسول ویتامین E به همراه عسل نیز استفاده کنید.
  • خواص ضد پیری: آب به دست آمده از برنج، حاوی انواعی از آنتی اکسیدان هاست که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند و به مرور زمان از میزان چین و چروک های پوستی نیز کاسته خواهد شد.
  • رفع لک های پوستی: در صورتی که از وجود لک های پوستی ناراضی هستید، می توانید از آب برنج به عنوان یک روتین پوستی و به صورت ماسک استفاده کنید. برای تهیه ماسک آب برنج برای شفاف شدن پوست می توانید روغن زیتون را نیز اضافه کنید.
  • رفع خشکی پوست: خشکی پوست می تواند زمینه ساز بروز سایر مشکلات شود. به همین خاطر، اگر احساس کردید پوست تان خشک شده، پنبه آغشته به آب برنج را به آرامی روی پوست خود بمالید و سپس با آب بشویید.
  • خاصیت لایه برداری: آب برنج همانند یک اسکراب و تونر عمل می کند و می تواند به پاکسازی و لایه برداری پوست نیز کمک کند.
مطلب پیشنهادی:  منابع کراتین و راه‌های تامین آن از مواد غذایی

آب برنج برای شفاف شدن پوست

نکات استفاده از آب برنج برای شفاف شدن پوست

  • برای تهیه ماسک آب برنج برای شفاف شدن پوست می توانید از روغن زیتون، روغن بادام، عسل و هم چنین روغن داخل کپسول ویتامین E هم استفاده کنید تا پوست سفت تری داشته باشید.
  • برای اثربخشی بیشتر و بهتر، توصیه می شود از این ماسک به مدت دو تا سه بار در هفته استفاده شود.
  • در صورت مشاهده علائمی از حساسیت، مصرف را قطع کنید.

تعداد کلمات مطلب: 463

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

معجزه ای به نام اسطوخدوس برای لاغری

تا به حال شنیده اید که اسطوخدوس برای لاغری هم مصرف مشود؟ اسطوخدوس، گیاه دارویی از خانواده …