پایتخت سفال ایران کجاست؟

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به صنایع دستی و تاریخ ایران علاقه دارید، این مطلب برای شماست.
پایتخت سفال ایران

پایتخت سفال ایران را می‌شناسید؟ این شهر یکی از قدیمی و باستانی‌ترین شهرهای ایران است که مدت زیادی نیز پایتخت ایران در دوره‌های مختلفی از تاریخ بوده است. با دلتامگ همراه شوید تا با پایتخت سفال ایران آشنا شوید.

  • پایتخت سفال ایران

لالجین، شهر سفال ایران است که یکی از بهترین شهرهای همدان است که به علت ثبت ملی سفالگری در فهرست شهرهای جهانی صنایع‌دستی از سال حدود سال 1395 شهرت زیادی را در این زمینه کسب کرده است و به همین علت کسانی که به سفال و هنر و تاریخ علاقه مند هستد به این شهر سفر می‌کنند. این شهر آب و های خنکی دارد. اگر برای تفریح و استراحت به دنبال یک مکان خنک هستید، آبشار ایگل، بهشت سبز تهرانی ها را از دست ندهید.

پایتخت سفال ایران

  • شهر سفال لالجین استان همدان

لاجین قدمتی تاریخی 800 ساله دارد که به عنوان پایتخت سفال ایران و حتی پایتخت سفال خاورمیانه و جهان نیز شناخته می‌شود. این شهردهه 90 شمسیبه عنوان شهر سفال ایران و حتی جهان شناخته شد.

دسترسی به لاجین
لالجین در 25کیلومتری همدان و شهرستان بهار قرار دارد. که تقریبا یک مسیر 40 دقیقه‌ای است.از چند مسیر می‌توان به این شهر سفر کرد.
فاصله تهران و همدان با ماشین حدود 4 ساعت است و اتوبان تهران ساوه بهترین گزینه است.

پایتخت سفال ایران
از شهرهای شمالی : بهتر است از مسیری تهران ساوه به همدان بروند.
از شهرهای جنوبی:شهرهای جنوبی ایران فاصله بسیار زیادی تا لاجین و همدان دارند وبهتر است که با خودرو شخصی به این سفر نروند.

مطلب پیشنهادی:  علائم خطرناک بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار از نگاه پزشک اورولوژی + ویدیو

 

  • جاهای دیدنی لالجین

مهم‌ترین جاذبه دیدنی لالجین، سفال‌های زیبای آن است. این شهر نه تنها به علت هنر سفالگری خود بلکه با دیزی‌های لذیذش نیز شهرت یافته است. لالجین یک شهر عالی برای سفر در تابستان است زیرا هوای خنک و مطبوعی دارد. گردش در بازار سفال آن یک تجربه زیبا و خاص برای هنر دوستان است. سوغات لالجین سفال‌ و سرامیک‌ است.

 تاریخچه و فرهنگ
لالجین و یا در کل بهتر است بگوییم استان همدان یکی از خاص و باستانی‌ترین شهرهای ایران است که قدنمت تریخی بسیار طویلی دارد. در طول تاریخ اتفاقات زیادی در این شهر اتفاق افتاده و این شهر پادشاهان زیادی را به خود دیده است. این شهر در حمله مغول‌ها و افغان‌ها دو بار کاملا ویران شده و دوباره از نو ساخته شده است. این شهر تاریخی اصیل و فرهنگ مختص به خود را دارد.

پایتخت سفال ایران

 مسیرهای دسترسی
برای سفر به لالجین همدان، از همدان به سمت جاده همدان-بیجار حرکت کنید و سپس به بلوار آیت‌الله بهاری و آیت‌الله خمینی بروید. فاصله لالجین تا همدان حدود 20کیلومتر است و با ماشین شخصی حدود نیم تا 40 دقیقه طول می‌کشد. اگر در شهرهای گرمسیری زندگی می‌کنید می‌توانید در فصل بهار و تابستان به آن‌جا سفر کنید.

 

تعداد کلمات مطلب: 448

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

پرورش گیاه رزماری در خانه

پرورش گیاه رزماری یک کار هیجان‌انگیز است زیرا شما با پرورش این گیاه در خانه می‌توانید از خ…