شهر گردو ایران کجاست؟

0
16
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مغزیجات یکی از خوشمزه‌ترین تنقلات ایرانی هستند که از قدیم محبوب طبع همگان بوده است.
شهر گردو ایران

شهر گردو ایران را می‌شناسید؟ این شهر یکی از خوش آب و هواترین شهرهای غرب ایران نیز می‌باشد. به خصوص در فصل گرم تابستان. خنک‌ترین شهرها در تابستان برای مسافرت را می‌شناسید؟ با دلتامگ همراه شوید تا با شهر گردو ایران آشنا شوید.

  • پایتخت گردو ایران

شهر تویسرکان،که در استان همدان است، به شهر گدو ایران شهرت یافته و بهترین نوع گردو در ایران را تولید می‌کند و کیفیت بسیار عالی و مناسبی دارد و به دلیل کیفیت و تعداد زیاد درختان گردویی که دارد عنوان “بهشت گردو ایران” را از آنخود کرده است. این شهر در قسمت جنوبی کوه الوند و در نزدیکی شهر همدان قرار دارد و از نظر جغرافیایی، پس از مرکز استان، ملایر و نهاوند، چهارمین شهر بزرگ استان همدان محسوب می‌شود.

شهر گردو ایران

  • بهترین گردو ایران در کدام شهر است؟

بهمانطور که گفته شد تویسرکان بهترین گردو ایران را دارد و شهر گردو ایران است. آب و هوای معتدل و تا حدودی کوهستانی تویسرکان، شرایط بسیار ایده آلی را برای رشد درختان گردو فراهم کرده است. این شرایط آب و هوایی بسیار خوب یکی از دلایل اصلی کیفیت بالای گردوهای تولید شده در این منطقه است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در تویسرکان، به گردو “غذای مغز” نیز گفته می‌شود. این نام‌گذاری به دلیل شباهت شکل ظاهری گردو به مغز انسان و همچنین محتوای بالای امگا سه در گردو است که برای سلامت مغز بسیار مفید است.

شهر گردو ایران

گردوهای تویسرکان علاوه بر داشتن اسیدهای چرب ضروری مانند امگا سه، حاوی پروتئین، قند، آب، ویتامین‌ها و املاح معدنی مختلف از جمله فسفر هستند که نیازهای تغذیه‌ای بدن را تامین می‌کنند. گفته می‌شود مصرف روزانه چهار عدد گردو می‌تواند مقدار مورد نیاز اسید چرب امگا سه بدن را تامین کند.

  • جاهای دیدنی تویسرکان

درخت چنار 700 ساله

درخت چنار کهنسال تویسرکان، یکی از نمادهای طبیعی این شهر است. این درخت عظیم و قدیمی در محله‌ی شاه‌نشین قرار دارد و به دلیل سن و بزرگی‌اش، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  لباس‌هایی با رنگ روشن را چطور ست کنیم؟

پارک جنگلی کمربسته

پارک جنگلی کمربسته یکی از مناطق طبیعی و زیبای تویسرکان است که با داشتن امکانات رفاهی و گردشگری، مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت در طبیعت است. این پارک دارای مسیرهای پیاده‌روی، آلاچیق‌ها و نقاط پیک‌نیک است که برای خانواده‌ها و طبیعت‌گردان مناسب است.

شهر گردو ایران

آبشار فرس

آبشار فرس یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای تویسرکان است که در فاصله کمی از شهر قرار دارد. این آبشار در دل جنگل‌های بکر و کوهستانی قرار گرفته و با مناظر طبیعی خیره‌کننده خود، مکانی عالی برای طبیعت‌گردی و پیک‌نیک است.

خانه مسعودی‌ها

خانه مسعودی‌ها یکی از خانه‌های قدیمی و تاریخی تویسرکان است که به سبک معماری قاجاری ساخته شده و با داشتن حیاط‌های وسیع، اتاق‌های زیبا و تزئینات سنتی، بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای دلپذیر باشد.

تعداد کلمات مطلب: 449

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

پایتخت سفال ایران کجاست؟

پایتخت سفال ایران را می‌شناسید؟ این شهر یکی از قدیمی و باستانی‌ترین شهرهای ایران است که مد…