شهر انجیر ایران کجاست؟

0
15
زمان مطالعه: 2 دقیقه
میوه‌های تابستانی بسیار دلپذیر و خوشمزه هستند. برخی شهرهای ایران به قدری در تولید میوه بسیار موفق هستند که صادرات نیز می‌کنند.
شهر انجیر ایران

شهر انجیر ایران بهترین انجیرها را در سراسر کشور تولید می‌کند.این میوه خوشمزه یکی از بهترین میوه‌ها است که خواص بسیار زیادی دارد. انجیری که در استهبان تولید می‌شود به خارج از کشور نیز صادر می‌شود. هر شهری در ایران یک خصوصیت برجسته دارد که می‌تواند شامل یک بنای دیدنی و زیبا و تولید انبوه در یک و یا چند نوع میوه و یا محصولاتی خاص باشد. آیا می‌دانید که شهر بلوبری ایران کجاست؟ با دلتامگ همراه شوید تا با شهر انجیر ایران آشنا شوید.

  • بهترین انجیر ایران در کدام شهر است؟

شهر انجیر ایران استهبان است که در استان فارس واقع شده است. استهبان یکی از شهرهای شرق استان فارس و مرکز شهرستان استهبان است. استهبان به شهر انجیر معروف است و با بیش از24 هزار هکتار سطح زیر کشت، بزرگترین انجیرستان دیم جهان را داراست. انجیر استهبان به خاطر کیفیت بالا و طعم بی‌نظیر خود شهرت جهانی دارد.

شهر انجیر ایران

محصول اصلی کشاورزی استهبان انجیر و زعفران است. در منابع، به محصولات دیگری از جمله گندم، حبوبات، پنبه، زیتون و میوه‌هایی همچون گردو، بادام، انار و انگور نیز اشاره شده‌است. زعفران این شهر از نظر عطر و طعم مورد علاقه همگان است کیفیتی بسیار ناب و عالی دارد؛ از عطر و طعم بی‌نظیری دارد و اگرچه به علت نداشتن رنگ کافی در بازارهای جهانی کمتر شناخته شده، اما کیفیت آن مورد تأیید متخصصان و مصرف‌کنندگان داخلی است.

مطلب پیشنهادی:  4 ایده کاربردی برای نظم بخشیدن به انباری در کمترین زمان

شهر انجیر ایران

انجیر استهبان، به دلیل کیفیت بالای خود شهرت جهانی دارد و با توجه به سطح زیر کشت وسیع، این شهر بزرگترین انجیرستان دیم جهان را داراست.

  • جاهای دیدنی استهبان

استهبان جاهای دیدنی بسیار زیبا و زیادی دارد. که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • آبشار استهبان

آبشار بسیار زیبای استهبان که به نام آبشار سر آسیاب است یکی از جاذبه‌های دیدنی استان فارس در شهر استهبان است و در محوطه باغ ملی استهبان قرار دارد. این آبشار از کوه‌های استهبان سرچشمه می‌گیرد و محیطی زیبا و دلنشین برای گردشگران فراهم می‌کند.

شهر انجیر ایران

مسیر دسترسی به آبشار سرآسیاب

وارد شدن به خیابان امام‌خمینی (ره) شوید و در بلوار قائم به مسیر خود ادامه دهید. به خیابان امیر کبیر بپیچید. و تا مسیر آبشار سر آسیاب شهر انجیر ایران ادامه دهید.

  • چشمه قهری

چشمه قهری استهبان یکی از جاذبه‌های طبیعی است که طبیعت و منظره بسیار زیبایی دارد . بر اساس داستان‌های قدیمی، این چشمه به واسطه فردی به نام گرگین میلاد، یکی از پادشاهان سلسله کیانیان، حفاری شده است. اگر به شهر انجیر ایران سفر کردید حتما از این چشمه زیبای تاریخی دیدن کنید.

تعداد کلمات مطلب: 409

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

7 میوه که نباید هرگز در یخچال بگذارید

نگهداری از میوه کار بسیار مهمی است زیرا اگر این کار را اشتباه انجام دهید، شاهد کپک زدن و خ…