جدیدترین مدل چیدمان اتاق خواب پسرانه

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید یک اتاق خواب پسرانه جذاب داشته باشید، تنها کافی است این نکات را هنگام چیدمان رعایت کنید.
چیدمان اتاق خواب پسرانه

روحیات دخترانه و پسرانه ممکن است در برخی جوانب متفاوت باشند و این تفاوت‌ها می‌تواند در نحوه چیدمان و تزیین اتاق خواب آنها تأثیر بگذارد؛ در نظر بگیرید که پسران علاقه زیادی به هیجان و ورزش دارند، بنابراین ممکن است چیدمان اتاق خواب پسرانه، الهام گرفته از موضوعاتی چون ورزش، ماشین‌ و فضا باشد.

اما در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که تزیینات باید طوری انتخاب شود که با سبک کلی خانه همخوانی داشته باشد تا هماهنگی در دکوراسیون خانه حفظ شود. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا المان‌های مختلفی که برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه با وسایل ساده لازم است را به شما معرفی کنیم.

انتخاب تخت هنگام چیدمان اتاق خواب پسرانه

با توجه به اینکه پسرها در سن رشد خیلی زود دچار تغییرات ظاهری می‌شوند، بنابراین انتخاب وسایلی مانند تخت کمی سخت است؛ چر کخه با توجه به بالا بودن قیت تخت، تعویض زودهنگام آن مشکل است؛ بنابراین تخت باید به گونه‌ای انتخاب شود که از نوجوانی تا بزرگ‌سالی را پوشش دهد.

در هنگام خرید تخت به ابعاد اتاق توجه داشته باشید و متناسب با اندازه آن تخت را انتخاب کنید؛ تختی انتخاب کنید که در اتاق مناسب باشد و فضای کافی برای رفت و آمد فراهم شود؛ در نهایت انتخاب رنگ و طرح تخت بستگی به سلیقه پسر شما دارد. ممکن است او به رنگ‌های شاد و جذاب علاقه‌مند باشد یا ترجیح بدهد تختی با رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش داشته باشد.

چیدمان اتاق خواب پسرانه

انتخاب کاغذ دیواری

انتخاب کاغذ دیواری نقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون خانه دارد؛ مهم‌ترین ملاک برای انتخاب کاغذ دیواری و چیدمان اتاق خواب سرانه، سلیقه و حالات روحی فرزند شما است؛ برای مثال بسیاری از بچه‌ها دوست دارند  که از رنگ‌های جذاب و شاد مانند آبی، سبز، قرمز و زرد استفاده کند؛ در حالی که عده‎‌ای دیگر فضای مدرن را بیشتر می‌پسندند و دوست دارند از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنند.
در صورتی که می‌خواهید فضای اتاق را جذاب‌تر نشان دتهید، می‌توانید از الگوها و طرح‌های متنوع مانند خطوط، مستطیلات، گل‌ها، استیکرهای ورزشی یا موتورها بر روی کاغذ دیواری استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  ٰدکوراسیون اتاق خواب پسرانه، فضایی جذاب و پرانرژی

در نهایت حتماً در نظر داشته باشید که کاغذ دیواری انتخابی با دیگر عناصر دکور اتاق مانند پارچه‌های پرده، مبلمان و فرش‌ها هماهنگ باشد. به این ترتیب، می‌توانید یک ظاهر هماهنگ و شگفت‌انگیز برای اتاق پسرانه ایجاد کنید.

چیدمان اتاق خواب پسرانه

انتخاب فرش اتاق خواب پسرانه

انتخاب فرش برای اتاق خواب پسرانه می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در طراحی و دکوراسیون اتاق مطرح شود. در انتخاب فرش برای اتاق خواب پسرانه، باید به عواملی مانند سلیقه فرد، نیازهای استفاده‌کننده، اندازه اتاق، و سبک دکوراسیون اتاق توجه کنید؛ برای مثال باید بدانید که  آیا او علاقه‌مند به رنگ‌های تیره و جذاب است یا سبکی روشن و مدرن را بیشتر دوست دارد؟

علاوه بر آن در چیدمان اتاق خواب پسرانه انتخاب رنگ و طرح فرش باید با سلیقه و سبک دیکوراسیون اتاق هماهنگ باشد. اگر دیوارها و مبلمان اتاق رنگ‌های پررنگ دارند، فرش‌ با طرح ساده می‌تواند مناسب باشد. همچنین فرش باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا اتاق را پوشش دهد؛ اینگونه فضای اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

برای خرید فرش توجه زیادی به محدوده سنی فرزند خود داشته باشید. اگر فرزند شما هنوز کوچک است و روی زمین بازی می‌کند از خرید فرش‌های پرزدار خودداری کنید زیرا ممکن است برای او مشکل ایجاد کند .

چیدمان اتاق خواب پسرانه

تاثیر پرده در چیدمان اتاق خواب پسرانه

پرده‌ها در چیدمان اتاق خواب پسرانه نقش مهمی ایفا می‌کنند و تاثیر زیادی بر ظاهر کلی اتاق دارند؛ چرا که می‌توانند نور ورودی به اتاق را کنترل کنند؛ اگر می‌خواهید حس نشاط در اتاق شما جریان داشته باشد، از پرده‌های شفاف استفاده کنید تا نور طبیعی بیشتری وارد اتاق شود.

تعداد کلمات مطلب: 602

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ٰدکوراسیون اتاق خواب پسرانه، فضایی جذاب و پرانرژی

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، علاوه بر زیبایی، باید فضایی را فراهم کند که فرزندتان بتواند در…