سوپ زرشک مجلسی، انتخابی عالی برای مهمانی‌های شما

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر دوست دارید در مهمانی‌های خود یک پیش غذای متفاوت آماده کنید، این روش پخت سوپ را حتما امتحان کنید.
سوپ زرشک تبریزی

سوپ زرشک تبریزی، یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که از ترکیب زرشک و چند مواد مقوی دیگر آماده می‌شود و طعم منحصر به فردی دارد؛ یکی از دلایل محبوبیت این سوپ در سایر شهرها، علاوه بر طعم خوب، به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان برای سلامتی نیز بسیار مفید است. برای آموزش این سوپ خوشمزه و مقوی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ زرشک تبریزی

برای تهیه این پیش غذای خوشمزه به 2 عدد هویج، 3 قاشق زرشک، 2 قاشق جعفری تازه، 2 قاشق رب گوجه، 1 پیمانه ورمیشل، 2 عدد سیب زمینی، 1 عدد سینه مرغ و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز دارید.

طرز تهیه سوپ زرشک تبریزی

طرز تهیه سوپ زرشک مجلسی

روش‌های مختلفی برای تهیه این سوپ وجود دارد و شما می‌تواند بر حسب ذائقه خود و اعضای خانواده، از مواد اولیه متفاوتی برای طبخ آن استفاده کنید؛ برای مثال می‌تواند از جو پرک یا ورمیشل به تنهایی در آن استفاده کنید.

  • مرحله اول

هویج و سیب‌زمینی‌ها را با رنده‌ ریز رنده کنید تا به صورت ریز و یکنواخت آماده پخت شوند. این کار به سرعت پخت مواد کمک می‌کند و طعم و مزه بهتری به سوپ می‌دهد.

  • مرحله دوم پخت سوپ زرشک تبریزی

مهم‌ترین مرحله در تهیه سوپ زرشک، تفت دادن پیاز است. چرا که طعم و عطر پیاز، اساسی‌ترین اجزای این سوپ را تشکیل می‌دهند؛ به همین منظور در یک قابلمه مناسب، کره ریخته و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید؛ پس از ذوب شدن کره، پیاز خرد شده را اضافه کنید و به آرامی تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

  • مرحله سوم
مطلب پیشنهادی:  ارتباط عجیب حیوانات با زمین لرزه!

پس از اینکه پیاز به خوبی تفت داده شد، هویج و سیب زمینی رنده شده را به همراه رب گوجه فرنگی اضافه کنید. تمام مواد را به خوبی تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود.

  • مرحله چهارم تهیه سوپ زرشک تبریزی

در این مرحله، کمی نمک، فلفل سیاه و قرمز را برای افزودن طعم به مواد اضافه کنید. سپس سینه مرغ را که از قبل پخته و ریش ریش کرده‌اید، به قابلمه اضافه نمایید. سپس اجازه دهید مواد به جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید تا سوپ با حرارت ملایم بپزد و به غلظت لازم برسد.

طرز تهیه سوپ زرشک تبریزی

  • مرحله پنجم

وقتی سوپ به غلظت لازم رسید، ورمیشل و زرشک را اضافه کنید؛ در صورتی که به طعم ترش علاقه دارید، می‌توانید در این مرحله مقداری آبلیمو هم به سوپ اضافه کنید.

  • مرحله پایانی تهیه سوپ زرشک تبریزی

در نهایت، جعفری تازه ساطوری شده را به سوپ اضافه کنید. پس از اینکه سوپ به غلظت مطلوب رسید و تمام مواد به خوبی با هم ترکیب شدند، حرارت را خاموش کنید. سوپ را در ظرف مورد نظر بکشید و به صورت گرم سرو کنید.

تعداد کلمات مطلب: 454

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

شلوار پلنگی، ترند جدید امسال است

شلوار پلنگی (Leopard Print) در حال حاضر یکی از ترندهای مد جدید است. این الگوی جذاب و طرحی …