با تهیه این چاشنی دلمه برگ مو را متفاوت درست کن

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید دلمه را با طعمی متفاوت آماده کنید، این مطلب را از دست ندهید.
طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار و زرشک

فرقی ندارد دنبال یک پیش غذای ساده باشید، یا یک ناهار یا شام سبک؛ دلمه قطعا یک غذای خوشمزه است که روش پخت آن هم بسیار ساده است؛ اما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار و زرشک را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار و زرشک

برای طرز تهیه دلمه برگ مو شیرازی به 500 گرم برگ مو، 2 پچیمانه برنج، یک و نیم پیمانه لپه، 500 گرم گوشت چرخ کرده، 2 عدد پیاز، 300 گرم سبز دلمه و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زرشک و رب انار نیاز دارید.

طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار و زرشک
طرز تهیه دلمه برگ مو

دلمه برگ مو جزو آن دسته از غذاهایی است که شما می‌توانید با مواد اولیه متفاوت آماده کنید؛ معمولا در تهیه این غذا از چاشنی‌های مختلفی استفاده می‌شود که بستگی به ذائقه غذای خانواده دارد؛ اما استفاده از رب انار برای چاشنی باعث می‌شود که دلمه عطر و طعم بسیار خوبی بگیرد؛ برای ذآموزش همراه8 ما باشید.

  • مرحله اول از طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار و زرشک

اولین مرحله در تهیه این غذا پختن و آبکش کردن برنج است؛ بعد از اینکه برنج را آبکش کردید نوبت به آبکش کردن لپه می‌رسد؛ برای آنکه نفخ لپه گرفته شود، حداقل از 2 ساعت قبل آن را در آب خیس کنید.

  • مرحله دوم 

در یک ماهی‌تابه بزرگ، روغن و پیاز خرد شده را ریخته و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا پیاز شروع به نرم شدن کند؛ وقتی پیاز نرم شد، گوشت چرخ‌کرده را اضافه و سرخ کنید و بعد سبزی دلمه را به آن اضافه کنید؛ بعد از مخلوط کردن مواد، برنج، زرشک و لپه پخته شده را به آن اضافه کرده و مجدد همه مواد را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار و زرشک

  • مرحله سوم طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار و زرشک

برگ‌موه را تمیز کرده و در آب جوش قرار دهید تا نرم شود؛ سپس یک برگ از آن را روی سطح صافی پهن کرده و از مواد آماده شده به اندازه یک قایق در وسط آن بریزید. سپس از قسمت ساقه، شروع به پیچیدن کنید؛  فقط به یاد داشته باشید، دلمه شما در زمانی که در قابلمه بخار می‌شود کمی منبسط می‌شود پس مراقب باشید روی برگ سوراخ نباشد چون اگر روی برگ انگور سوراخ باشد، مواد بیرون می‌آید و دلمه ترک می‌خورد.

  • مرحله پایانی از تهیه دلمه برگ مو با رب انار و زرشک
مطلب پیشنهادی:  5 ترکیب خانگی برای تمیز کردن سرامیک و از بین بردن انواع لکه

در یک قابلمه نچسب، ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون را در ته قابلمه ریخته و برگ‌های پر شده را به صورت منظم درون آن قرار دهید؛ سپس به سراغ آماده کردن چاشنی دلمه بروید؛ برای این کار، در یک ظرف مناسب، رب انار را بریزید و سپس مقداری آب و آبلیمو یا آب نارنج به همراه زعفران دم‌کرده، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود.در نهایتچاشنی را روی دلمه‌ها ریخته و سپس قابلمه را ببندید تا دلمه به مدت حداقل ۴۵ دقیقه تا یک ساعت با حرارت کم بپزد.

طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار و زرشک

نکات مهم در طرز تهیه دلمه برگ مو با رب انار و زرشک

  • برای تهیه برنج دلمه فرقی ندارد که برنج را آبکش کرده باشید یا دمی فقط دقت کنید لازم نیست حتما برنج کاملا پخته شود.
  • سبزی دلمه برگ مو شامل گشنیز، مرزه، تره و پیازچه است؛ اما در برخی از شهرهای ایران از جمله شهرهای شمالی سبزی‌های محلی همان شهر هم در دلمه استفاده می‌شود.
  • معمولاذ دذر بسیاری از شهرها طرز تهیه دلمه برگ مو با سرکه و شکر را بیشتر می‌پسندند که برای تهیه این چاشنی می‌توانید از ترکیب آبغوره و آب و شکر یا آبلیمو استفاده کنید.17

چاشنی دلمه برگ مو را کی اضافه کنیم

چاشنی یا سس دلمه برگ مو را باید بعد از پیچیدن دلمه‌ها و چیدن آن‌ها در قابلمه اضافه کنید و دلمه‌ها را در چاشنی بجوشانید تا طعم بگیرند.

تعداد کلمات مطلب: 641

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…