راز خوشمزگی سالاد ماکارونی به سبک رستورانی

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید سالاد ماکارونی شما هم طعم و مزه بهتری داشته باشد، لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.
طرز تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی جزو یکی از خوشمزه‌ترین سالادهایی است که متعلق به ایتالیا بوده و به دلیل محبوبیت بالا در همه جای دنیا طرفداران مخصوص به خود را دارد؛ این سالاد به دلیل میزان بالای کالری که دارد، معمولا به عنوان یک وعده غذای اصلی استفاده می‌شو.د؛ طرز تهیه سالاد ماکارونی بسیار ساده است، اما برای خوشمزه‌تر شدن این پیش غذای ایتالیایی، لازم است به چند نکته مهم ئکه در این مطللب از دلتامگ گفته می‌شود توجه داشته باشد.

نکات مهم در طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی بسیار ساده و شبیه به طرز تهیه سالاد الویه است؛ اما برای آ«که طعم بهتری داشته باشد و هنگام سرو س سالاد جذب مواد نشود، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید؛ با رعایت این نکات و استفاده از مواد با کیفیت و تازه، می‌توانید سالاد ماکارونیی خوشمزه‌ای تهیه کنید که همه را شگفت‌زده کند.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

  • انتخاب ماکارونی باکیفیت: استفاده از ماکارونی با کیفیت و مناسب بسیار مهم است. ماکارونی‌هایی که چسبندگی کمی دارند و پس از پختن خوب جدا می‌شوند، برای سالاد ماکارونی مناسب نیستند. بنابراین انتخاب ماکارونی با کیفیت و مناسب بسیار مهم است.
  • سس مایونز با طعم مطبوع: سس مایونز یکی از مواد اصلی در طرز تهیه سالاد ماکارونی است. برای تهیه سس مایونز مطبوع، می‌توانید از مواد با کیفیت و تازه استفاده کنید و طعم سس را با اضافه کردن انواع ادویه‌های مختلف تنوع بخشید.
  • استفاده از مواد تازه و مرغوب: استفاده از مواد تازه و مرغوب مانند گوجه‌فرنگی تازه، خیار، فلفل دلمه و… برای تهیه سالاد ماکارونی اهمیت زیادی دارد. مواد تازه به سالاد عطر و طعمی مطبوع می‌دهد و ظاهر زیبایی به آن می‌بخشد.
  • تزئینات مختلف: استفاده از تزئینات مختلف مانند برگ‌های سبزیجات تازه، ذرت، زیتون، هویج رنده شده و… به سالاد ماکارونی زیبایی و طعم ویژه‌ای می‌بخشد.
  • مراقبت در مخلوط کردن: مراقبت در مخلوط کردن تمام مواد با سس مایونز بسیار مهم است. مواد باید به‌طور یکنواخت با سس مخلوط شود تا طعم مناسبی به سالاد بدهد.
  • جلوگیری از خشک شدن سس سالاد: برای آنکه سس به سرعت جذب پاستا نشود، می‌توانید مقدار کمی روغن زیتون به سالاد اضافه کنید.
  • توجه به شکل ظاهری در طرز تهیه سالاد ماکارونی: برای داشتن یک سالاد با ظاهری زیبا و جذاب، مناسب است مواد سالاد را با هم به آرامی ترکیب کنید تا ماکارونی‌ها له نشده و سس به همه‌ی بخش‌های سالاد برسد.
  • از بین بردن شوری سالاد: اگر سالاد ماکارونی شما شور شده، می‌توانید خیارشور یا سبزیجات تازه مثل خیار، گوجه فرنگی یا فلفل دلمه‌ای را به سالاد اضافه کنید. این مواد می‌توانند از شوری سالاد جذب شوند و طعم تازه‌تری به آن ببخشند.
مطلب پیشنهادی:  آبشاری بی‌نظیر در فشم، دیدنی و شگفت‌انگیز

طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

برای تهیه سالاد ماکارونی مجلسی به 250 گرم ماکارونی، 2 عدد خیارشور، 1 عدد هویج، 2 عدد کرفس، 3/4 پیمانه سس مایونز و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و آویشن نیاز دارید.

در ابتدا، ماکارونی را در آب نمک‌دار جوشانده تا نر شود؛ سپس را آبکش کرده وهویج و خیارشور رنده شده را به آن اضافه کنید؛ در یک کاسه جداگانه، مایونز، ماست، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و بعد به مخلوط ماکارونی و سبزیجات اضافه کرده و به خوبی هم بزنید؛ در نهایت سالاد ماکارونی را به مدت حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم و مزه بهتری بگیرد.

تعداد کلمات مطلب: 535

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه خوشمزه‌ترین بستنی انبه در خانه

شاید برایتان جالب باشد که بستنی انبه را به بهترین شکل در خانه درست کنید. خبر خوبی که برایت…