دریاچه عروس ایران کجاست؟

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از جاذبه‌های گردشگری که اکثر مردم علاقه دارند تا در فصل بهار و تابستان به آن سفر کنند، دریاچه‌ها هستند. در ادامه به معرفی یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران خواهیم پرداخت.
دریاچه عروس کجاست

دریاچه عروس کجاست؟ آیا اسم این دریاچه به گوش شما خورده است؟ شمال ایران بسیار زیبا است. به خصوص در فصل بهار با آن وزش باد گرم و دلپذیر که عصرهای بهاری را برای شما دلنشین‌تر می‌کند. حالا تصور کنید که یک دریاچه زیبا وسط یک جنگل با آن هوای خوب شمال، به هنگام غروب آفتاب چه آرامشی به شما بدهد. برای اینکه بدانید دریاچه عروس کجاست ابتدا باید به شمال کشور سفر کنید.

هنگامی که به این دریاچه سفر کنید متوجه خواهید شد که چرا اسم این دریاچه عروس است. وقتی که هوای این منطقه آرام است و از بادهای گرم و دلپذیر بهاری خبری نیست لایه‌ای از جلبک بر روی این دریاچه می‌نشیند و پس از وزش باد این جلبک‌ها به آرامی کنار می‌روند و این دریاچه زیبا به آرامی از پی جلبک‌ها سر بر می‌آورد گویی که یک عروس تورش را کنار زده و صورت زیبایش نمایان می‌شود.

هر شهری یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد خود را دارد اما برخی شهرها در کنار طبیعت زیبای خود یک میوه خاص نیز دارند. شما می‌دانید که شهر هلو ایران کجاست؟ با دلتامگ همراه باشید تا بدانید دریاچه عروس کجاست و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

دریاچه عروس کجاست؟

این دریاچه در استان گیلان و شهر رودبار در یک روستایی به نام رحمت آباد و بلوکات قرار دارد. این روستا به شهرهای رودبار و تنکابن نزدیک است.  دسترسی بسیار خوبی دارد و شما می‌توانید به راحتی از آزادراه قزوین به رشت به این دریاچه سفر کنید. مسیری که به این دریاچه متنهی می‌شود بسیار زیبا و خوش آب و هوا است. برای رسیدن به این دریاچه زیبا باید از یک جاده زیبای روستایی عبور کنید که دیدنش بسیار برای گردشگران دلپذیر و لذت بخش خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  جلوگیری از پیری زودرس با چند راهکار ساده

دریاچه عروس کجاست

در این مسیر شما از کنار شالیزارهای زیبا و سرسبز عبور خواهید کرد و آن عطر خوش برنج دل شما را خواهد برد. این منطقه بسیار بکر است و سکوتی که در این منطقه حاکم است بسیار به شما آرامش می‌بخشد.حتی اگر نمی‌خواهید در این روستا اقامت داشته باشید اما بهتر است برای استفاده از زیبایی‌های آن جا به گشت و گذاری یک روزه در آن جا بپردازید. این روستای زیبا که با معماری قدیمی و خانه‌های روستایی زیبا همراه است یک محل مناسب برای استراحت شما می‌باشد.

دریاچه عروس کجاست

با اینکه این دریاچه آبزیان بسیار متنوع و ماهی‌های بسیار زیادی دارد با این حال به علت اینکه اکوسیستم این محیط حفظ شود ماهیگیری در این منطقه ممنوع است و شما تنها باید از زیبایی‌های این دریاچه زیبا لذت ببرید. حالا که متوجه شده‌اید دریاچه عروس کجاست حتما می‌دانید این دریاچه در نزدیکی رودخانه سفید رود است و شما برای ماهیگیری به راحتی می‌توانید به آنجا بروید. یکی از نکات مثبتی که سفید رود دارد این است که رو به روی قله درفک است و منظره بسیار زیبایی را خواهید دید.

دریاچه عروس کجاست

جاهای دیدنی حلیمه جان

حالا که میدانید دریاچه عروس کجاست پس حتما متوجه شده‌اید که در نزدیکی این دریاچه باغ‌های زیتون بسیار زیبایی قرار دارد و شما می‌توانید از این باغ‌های زیبا نیز دیدن کنید. قله درفک، بقعه شهدا، توربین‌های بادی نیز از سایر مناطق گردشگری زیبایی هستند که در نزدیکی دریاچه عروس می‌توانید ببینید.

 

تعداد کلمات مطلب: 522

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…