جلوگیری از سفید شدن مو

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن رو‌به‌رو هستند، سفید شدن موهاست. آیا راهی برای جلوگیری از سفید شدن مو وجود دارد؟
جلوگیری از سفید شدن مو با راهکارهای طبیعی

یک خبر خوبی که ما برایتان داریم آن است که شما می‌توانید سیاه کردن موهای سفید و جلوگیری از سفید شدن موها را با روشی ارزان قیمت و به کمک ماسک موی گیاهی در خانه انجام دهید. لازم است بدانید که سفید شدن موها فقط مختص دوران پیری و کهولت سن نبوده بلکه جوانان زیادی نیز وجود دارند که تار موهای سفید زیادی در لابه لای موهای سیاه خود دارند. همراه دلتامگ باشید.

جلوگیری از سفید شدن مو با راهکارهای طبیعی

نکته مهمی که باید بدانید آن است که استفاده دائمی از رنگ‌های شیمیایی می‌تواند باعث آسیب به موها و پوست سر شده بنابراین بهتر است بدون استفاده از رنگ مو و با کمک ترکیبات گیاهی موها را سیاه کنیم و از سفید شدن آن‌ها جلوگیری کنیم. در ادامه چند راهکار طبیعی را برایتان بیان می‌کنیم.

ارزان ترین راه سیاه شدن موهای سفید با سیب زمینی

یکی از بهترین روش های طبیعی و خانگی و در عین حال ارزان قیمت برای از بین بردن موهای سفید و جلوگیری از سفید شدن موها استفاده از سیب زمینی است. در این روش شما تنها به چند عدد سیب زمینی احتیاج دارید .

همه افراد دوست دارند که موهایی مشکی و بدون هیچ تار موی سفیدی را داشته باشند. جالب است بدانید که یکی از بهترین روش‌های طبیعی و خانگی و در عین حال ارزان قیمت برای از بین بردن موهای سفید و جلوگیری از سفید شدن موها استفاده از سیب زمینی است. لازم است بدانید که در این روش شما فقط به چند عدد سیب زمینی احتیاج دارید.

برای درست کردن این ماسک برای جلوگیری از سفیدی مو باید چند عدد سیب زمینی پوست کرده و پوست آن‌ها را در ظرفی که دارای 2 لیوان آب است 5 دقیقه بجوشانید. حالا شعله را خاموش کنید و اجازه دهید که خنک شود. برای خوشبو شدن آن چند قطره روغن یا اسانس رزماری یا اسطوخودوس را به محتوی درون کاسه اضافه کنید.

بعد از اینکه موهای خود را شستید، این ترکیب را بر روی موهای خود ریخته و با آن سرتان را ماساژ دهید تا اثری از موهای سفید در سرتان باقی نماند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین ترفندهای نگهداری از پیاز چیست؟

جلوگیری از سفید شدن مو با چای سیاه

جلوگیری از سفید شدن مو با چای سیاه

استفاده از چای کیسه یکی از موثرترین روش‌ها برای رنگ کردن موهای سفید است. برای رنگ کردن موهای سفید چند عدد چای کیسه‌ای را درون مقداری آب جوشانده حالا آن را صاف کرده  و روی موهای خود بریزید. هفته‌ای دو بار این روش را انجام دهید تا موهای شما مشکی شود.

رنگ موی گیاهی مشکی با حنای هندی

برای جلوگیری از سفید شدن مو با استفاده از حنای هندی باید در یک برای ظرف پلاستیکی یا استیل مقداری حنای هندی و آبلیمو و کشک و پودر قهوه بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری حاصل شود. سپس این ترکیب را روی موهای خود بمالید تا موهایتان مشکی و براق شود. با انجام مستمر این کار نتیجه مورد نظر خود را می‌بینید.

جلوگیری از سفید شدن مو با روناس

برای جلوگیری از سفید شدن مو درون ظرفی چهار قاشق غذاخوری روناس و سه لیوان آب را بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش آید. حالا بعد از به جوش آمدن آن را بردارید و اجازه دهید محلول سرد شود، سپس محلول روناس را روی موهایتان ریخته و با آن موهایتان را ماساژ دهید.

جلوگیری از سفید شدن مو با روناس

رنگ موی مشکی گیاهی با آب لیمو و روغن نارگیل

برای مشکی کردن موها و از بین بردن شوره سر و تقویت ریشه موها درون یک ظرف مقداری روغن نارگیل ریخته و حالا ظرف را روی حرارت گاز قرار داده تا روغن نارگیل گرم شود. سپس آب نصف لیمو را بگیرید و به آن اضافه کنید و سرتان را با این محلول ماساژ دهید تا موهایتان مشکی و خوشرنگ شود.

تعداد کلمات مطلب: 603

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…