با توت فرنگی زیبا شوید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
توت فرنگی یک میوه بسیار خوشمزه است که دارای فواید بسیار زیادی برای پوست و موهای شما دارد.
خواص توت فرنگی برای پوست و مو 

اگر شما از خواص توت فرنگی برای پوست و موهای خود اطلاع داشته باشید، حتما این میوه خوشگل و خوشمزه را تهیه کرده و از آن استفاده می‌کنید. بنابراین همراه دلتامگ باشید تا شما را با خواص این میوه برای زیبایی پوست و موهایتان آشنایتان کنیم.

خواص توت فرنگی برای پوست و مو

نکته مهمی باید بگوییم آن است که از امروز دیگر توت‌ فرنگی‌های رسیده و له شده را دور نیندازید چون شما می‌توانید از آنها برای درمان بعضی از مشکلات پوست و موهایتان استفاده کنید.

 رفع جوش

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبه‌رو هستند، جوش و آکنه است. اگر مدتی است که جوش‌ها و آکنه‌های صورت‌‌تان به‌ شدت آزارتان می‌دهد، از خواص توت فرنگی برای رفع جوش غافل نشوید.

این مخلوط خانگی که از توت‌ فرنگی تهیه شده است می‌تواند واقعا موثر باشد. ۷ تا ۸ توت‌ فرنگی را کاملا له کرده سپس یک قاشق غذاخوری خامه ترش را به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

حالا این مخلوط را به‌صورت‌تان مالیده و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند، سپس به‌خوبی صورت‌تان را آب بکشید.

توت فرنگی دارای خواص ضد پیری

توت فرنگی دارای خواص ضد پیری

جالب است بدانید که این میوه خوشمزهع دارای آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی در توت فرنگی وجود دارند، که باعث جلوگیری از آسیب اکسیداتیو می‌شود و علائم پیری مانند چین و چروک و خطوط را از بین می‌برد.
توت فرنگی همچنین دارای مقدار بالایی از ویتامین C مانند: پرتقال یا گریپ فروت است. این مواد مغذی از آسیب به سلول‌های سالم جلوگیری کرده و تولید کلاژن را افزایش می‌دهند.
همچنین منبع عالی از لیکوپن است که آنتی‌اکسیدانی است که در رفع نشانه‌های پیری نقش ایفا می‌کند. آنتوسیانین موجود در توت فرنگی نیز از استرس اکسیداتیو پوست محافظت کرده و در نتیجه باعث کاهش روند پیری می‌شود.

بهبود سلامت پوست با توت فرنگی

از خواص توت فرنگی می‌توان به بهبود سلامت پوست اشاره کرد. توت فرنگی دارای آلفا هیدروکسی اسید بوده و یک ماده مهم برای حذف سلول‌های مرده پوست و پاکسازی پوست است.
میوه توت فرنگی همچنین دارای  اسید سالیسیلیک و اسیدالگیگ بوده که برای کاهش لکه‌های تیره مفید هستند. جالب است بدانید که اسید سالیسیلیک برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و سفت کردن حفره‌های پوستی و جلوگیری از آکنه شناخته شده است.
همچنین یک منبع عالی از ویتامین C است که می‌تواند پوست را پاک و سالم نگه دارد. این میوه پوست را تمیز کرده و از آن در برابر اشعه uv محافظت می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش حالت دادن به ابرو با چند ترفند ساده

شما می‌توانید مقداری توت فرنگی را له کرده و با عسل مخلوط کنید و هر روز صبح روی صورت خود بزنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.
همچنین می‌توانید، به جای عسل از آب استفاده کرده یا حتی شیر را به دستور خود اضافه کنید. تمام این مواد در بهبود سلامت پوست شگفت انگیز هستند.

جلوگیری از ریزش مو با این میوه شگفت‌انگیز

خواص توت فرنگی مثل جلوگیری از ریزش مو

توت فرنگی یک منبع عالی از ویتامین C است که به جذب مواد مغذی کمک می‌کند و باعث رشد مو می‌شود. همچنین طبق تحقیقات کمبود این مواد مغذی می‌تواند منجر به ریزش مو شود.
خواصی که در توت فرنگی وجود دارد، در درمان شوره سر نیز مفید بوده و برای جلوگیری از طاسی نیز استفاده می‌شود. می‌توانید یک ماسک توت فرنگی آماده کنید و از آن برای حل مشکلات مو کمک بگیرید:
2 عدد توت فرنگی را با روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و روی پوست سر خود بمالید سپس بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. معمولا صبح‌ها این کار را انجام دهید. منیزیم نیز در توت فرنگی وجود دارد که از مشکلات مربوط به مو جلوگیری می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 603

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

تالاب میانکاله، تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله، یکی از شگفتی‌های شمال ایران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده و مامنی امن بر…