چه کسانی می‌توانند از «فضای پارکینگ» استفاده کنند؟

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از موضوعاتی که اغلب اوقات باعث درگیری بین اهالی ساختمان‌ها می‌شود؛ موضوع پارکینگ است. ما در همین رابطه قرار است بیشتر به موضوع (قوانین پارکینگ ساختمان) بپردازیم.
قوانین پارکینگ ساختمان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، قبل از اینکه بیشتر شما را با قوانین پارکینگ ساختمان آشنا کنیم باید به این نکته توجه داشته باشید که همیشه هنگام خرید خانه، پارکینگ در سند ملک ذکر می‌شود و بهتر است، شما برای این که از وجود پارکینگ برای واحد مورد نظر مطمئن شوید، در لحظه بازدید حضوری ملک، از مالک درخواست کنید تا فضای پارکینگ را به شما نشان دهد.

پس اگر برای شما این سوال مطرح است که حق استفاده از پارکینگ با چه کسانی است باید بگوییم که اگر به صورت رسمی، خرید پارکینگ در سند ملکی شما ذکر شده باشد، شما اجازه استفاده از فضای پارکینگ را خواهید داشت.

اما در این میان هستند برخی از افرادی که بدون حق قانونی استفاده از پارکینگ، بدون اجازه همسایگان اقدام به استفاده از فضای پارکینگ می‌کنند که این موضوع حتی قابلیت پیگیری قانونی را خواهد داشت. این افراد حتی زمانی که برای مدتی واحد مسکونی خالی از سکنه باشد و از فضای پارکینگ استفاده نشود هم امکان استفاده از فضای پارکینگ را نخواهند داشت، مگر با کسب اجازه صاحب ملک.

مطلب پیشنهادی:  هر آنچه که باید در مورد ملک طلق بدانید

قوانین پارکینگ ساختمان

آیا کسانی که پارکینگ ندارند، حق رفت و آمد به پارکینگ را نخواهند داشت؟

در جواب این موضوع باید بگوییم که همه ساکنان ساختمان حق رفت و آمد به پارکینگ را خواهند داشت و هیچ یک از همسایگان نمی‌توانند مانع عبور و مرور سایر افراد شوند، چرا که فضای اطراف آن جزو مشاعات یا همان قسمت‌‌های مشترک ساختمان است و با اینکه این فضا به مالک تعلق دارد، اما به این علت که برای دیگران مزاحمت ایجاد می‌کند، نمی‌‌تواند باقی ساکنان ساختمان را از ورود به پارکینگ یا عبور و مرور در آن منع کند.

در پایان اگر مستاجر هستید، شما باید حتما در زمان عقد قرارداد اجاره پارکینگ را ذکر کنید، در غیر این صورت مستاجر حق استفاده از پارکینگ را ندارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «رونق خرید و فروش خانه در پردیس» در مجله ملکی دلتا بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] مطالعه: مطلب «چه کسانی می‌توانند از فضای پارکینگ استفاده کنند؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:41 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

بیش از یک دهه تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

مالکین واحدهای مسکونی مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای …