نکاتی که خریدار ملک باید بداند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به اینکه خرید آپارتمان و ملک یکی از بزرگترین معاملاتی است که هر خریداری با آن مواجه است، بهتر است با دانش و اطلاعات حقوقی کافی برای خرید اقدام کند.
نکات حقوقی به هنگام خرید ملک

اگر تمایل به خرید آپارتمان یا ملک دارید اما از نکات حقوقی مهم قبل از خرید ملک اطلاعی ندارید، بهتر است تا پایان این مقاله با «مجله ملکی دلتا» همراه باشید.

شاید یکی از حساس‌ترین اقداماتی که هر فرد یکبار در طول زندگی آن را تجربه می‌کند، خرید ملک یا آپارتمان باشد. در خرید ملک علاوه بر دخیل بودن سلیقه، توان مالی و دیگر گزینه‌ها باید نکات حقوقی به هنگام معامله را در راس ماجرا قرار داد.

دانستن یک یا چند مفاد حقوقی یا همراه داشتن یک وکیل به هنگام معامله می‌تواند از به وجود آمدن بسیاری از ضرر و زیان‌ها در همان ابتدای خرید جلوگیری کرد.

نکاتی که خریدار ملک باید بداند

نکات حقوقی به هنگام خرید ملک

اولین نکته حقوقی در هنگام خرید ملک، شناسایی کامل مدارک فروشنده و یا وکالت نامه قانونی فروشنده است. چنانچه به جای هر یک از طرفین معامله شخص دیگری برای امضا حضور پیدا می‌کند، باید اطلاعات فروشنده یا مالک اصلی با مدارک صاحب سند کاملا مطابقت داشته باشد.

دومین نکته مربوط به این موضوع این است که، سعی کنید مذاکره، معامله و انعقاد قرارداد را در یک جلسه به اتمام نرسانید. پیش از عقد قرارداد و امضا حتما تحقیق و جستجوی نسبتا گسترده را انجام دهید. پیش از انجام معامله با یک وکیل حاذق و یا مشاور املاک مشورت داشته باشید تا از ضرر و زیان سنگین آینده پیشگیری کنید.

مطلب پیشنهادی:  شرایط تغییر نام خانوادگی در کوتاه‌ترین زمان

قدم بعدی که هر خریدار ملکی باید به آن دقت کند، اطلاع کامل از شرایط ملک و وضعیت سند مورد معامله است. وضعیت ملک از نظر ثبت در دفتر اسناد، مشاعات ساختمان و وثیقه ای یا توافقی بودن آن بایستی مشخص شود.

در اکثر مواقع بیشترین آسیبی که خریدار پس از امضای مبایعه‌نامه و قولنامه خرید زمین و آپارتمان با آن مواجه است، مربوط به پرداخت ثمن یا الباقی وجه معامله است. برای پیشگیری از این مشکل باید در متن مبایعه‌نامه یک سری شرایط برای پرداخت ثمن یا الباقی وجوه معامله تعیین گردد تا در صورت تاخیر در پرداخت از طریق مراجع قانونی اقدام کرد.

پیشنهاد خرید: اگر قصد سکونت در منطقه 10 تهران را دارید، خرید آپارتمان در نواب گزینه مناسبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

رفع توقیف کردن اموال مرد برای مهریه چگونه است؟

زنان معمولا برای بدست آوردن مهریه خود دست به هر کاری می‌زنند یکی از این کارها توقیف کردن ا…