رنگ کردن مو در خانه به ساده‌ترین روش

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ کردن مو یکی از کارهای مورد علاقه خانم‌ها به‌شمار می‌آید اما همه دوست ندارند برای این کار به آرایشگاه مراجعه کنند بلکه ترجیح می‌دهند خودشان در خانه این کار را انجام دهند.
رنگ کردن مو در خانه

رنگ کردن مو در خانه را اگر بلد باشید بسیار کاربردی بوده و می‌توانید با این کار در وقت و هزینه خودتان صرفه‌جویی کنید. حالا دراین‌رابطه باید بگوییم که در قدیم مادربزرگ‌ها موهای خود را با مواد طبیعی رنگ می‌کردند. رنگ‌های طبیعی برخلاف رنگ‌های شیمیایی که باعث آسیب به مو و ریزش آن می‌شوند، برای تقویت مو بسیار مفید هستند. همراه دلتامگ باشید.

رنگ کردن مو در خانه

اگر به دلیل استفاده زیاد از مواد شیمیایی موهایتان دچار آسیب شده است اصلاً نگران نباشید با این رنگ موهایی که در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم علاوه بر اینکه موهایتان رنگ زیبایی به خود می‌گیرد، تقویت نیز می‌شود.

رنگ کردن مو در خانه با حنا

یکی از بهترین رنگ‌های طبیعی حنا است. از قدیم از این ماده طبیعی برای رنگ‌کردن ناخن و مو استفاده می‌شده است. حنا برگ درختچه‌ای است که آن را کوبیده و در نهایت استفاده می‌کنند. همیشه رنگ مویی که از حنا ساخته می‌شود قرمز نبوده و شما می‌توانید حنا را با مواد دیگر ترکیب کنید و رنگ موهای متفاوتی را به دست آورید.

قبل از رنگ‌کردن مو با حنا و ترکیب‌های طبیعی دیگر لازم است مقداری از موادی که می‌خواهید با آن مویتان را رنگ کنید را بر روی پوستتان بگذارید و سپس بعد از اطمینان از بروز هرگونه حساسیت موهای خود را با آن رنگ کنید.

رنگ کردن مو در خانه با حنا

رنگ مو قهوه‌ای روشن در خانه و با مواد طبیعی

برخی از افراد علاقه زیادی به رنگ قهوه‌ای روشن دارند. برای اینکه موهایتان قهوه‌ای روشن شود 70 گرم ریشه ریواس را 10 دقیقه بجوشانید. سپس بعد از 24 ساعت آب آن را با شش قاشق کایولین، یک عدد تخم مرغ و چهار قاشق سرکه سیب ترکیب کنید و روی سر بمالید و پس از یک ساعت موها را بشویید.

همچنین می‌توانید برای اینکه موهایتان قهوه‌ای روشن شود یک قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری بابونه و دو قاشق چایخوری روناس را پودر و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. چهار ساعت بعد موهایتان را با خمیر رنگ کنید و بعد از گذشت یک ساعت آبکشی کنید.

مطلب پیشنهادی:  سفر به شهر زیر زمینی قزوین را از دست ندهید

رنگ مو قهوه‌ای روشن در خانه و با مواد طبیعی

رنگ کردن مو در خانه با چای

برای اینکه موهایتان قهوه‌ای تیره شود یک قاشق چای‌خوری چای را در 200 میلی لیتر آب جوشانده تا نصف شود سپس به چای صاف شده، یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل یا زیتون را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید یک شبانه روز در ظرفی آهنی بماند. حالا صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کرده و به موی سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه‌ای شود پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم‌مرغ و آب را به حالت خمیری درآورده و روی موهایتان بمالید و بعد از 40 دقیقه آبکشی کنید.

برای اینکه موهایتان قهوه‌ای شود آب دو عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک لیوان آب جوش را ترکیب کنید و به مدت پنج دقیقه بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود گرفته و بعد از نیم ساعت به مواد یک عدد زرده تخم‌مرغ اضافه کنید و به موهای خود بمالید.

سپس یک و نیم ساعت بعد موهایتان را بشویید. بهتر است قبل از گذاشتن این مخلوط روی مویتان، موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید.

تعداد کلمات مطلب: 549

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…