احیای بافت‌های فرسوده با برج سازی

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
احیای بافت‌های فرسوده با ساخت بلوک های 8 تا 10 طبقه و ساخت مسکن در زمین‌های خالی درون شهرها از جمله راهکارهایی است که دولت رییسی برای ساماندهی بازار مسکن به آن توجه کند.
بازار مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از علی شماعی کارشناس اقتصاد مسکن: از عمده دلایل عدم توان خرید مسکن برای متقاضیان، افزایش 7 تا 10 برابری قیمت بازار مسکن در دولت قبل است. اگر دولت جدید بخواهد در بخش ساماندهی بازار مسکن موفق عمل کند باید برنامه میان‌مدت و بلندمدت برای خود ترسیم کند.

وی افزود: برای ساماندهی بازار مسکن ناگزیر هستیم که همانند کشورهای توسعه یافته برج های 10 تا 20 طبقه احداث کنیم. حدود 30 تا 40 درصد از فضای شهر را بافت‌های فرسوده احاطه کرده است که در صورت ساخت این برج‌ها با فضای سبز، خیابان‌کشی منظم و تامین دیگر خدمات تا حد زیادی نیاز مسکن رفع خواهد شد.

شماعی با بیان اینکه ساخت شهرک‌های مسکونی در نزدیکی شهرهای بزرگ، راهکار دیگری است بیان کرد: همزمان با ساخت این شهرک‌ها باید مسائل حمل و نقل، تامین آب و زیرساخت‌ها مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

مطلب پیشنهادی:  آیا مستاجری در ایران ریشه‌کن می‌شود؟

ضرورت دارد شهرک‌های جدید نزدیک شهر مادر احداث شود تا اگر بخشی از خدمات تامین نشد ساکنین با طی کمترین فاصله بتوانند از خدمات بهداشتی، آموزشی، درمانی و تفریحی شهر مادر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در شمال تهران قیمت هر متر خانه در برخی مواقع به بالای 100 میلیون تومان رسیده و خرید مسکن از توان اقشار پایین و حتی متوسط جامعه خارج شده است.

وی در پایان افزود:با اخذ مالیات از خانه‌های خالی می‌توان از احتکار مسکن توسط بسیاری از شرکت‌های دولتی، بانکها و افرادها جلوگیری کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «احیا شدن شورای عالی مسکن» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …