لاین نوری؛ بهترین روش نورپردازی سقف و دیوار

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از لاین نوری در دکوراسیون منزل به یک ترند جذاب تبدیل شده است. به این وسیله می‌توانیم جلوه‌ای شیک و زیبا به فضاهای مختلف منزل خود ببخشیم.
لاین نوری در دکوراسیون داخلی

لاین نوری یا چراغ خطی یک روش نورپردازی است که در فضاهای مختلف خانه کاربرد خوبی دارد. این روش نورپردازی در دکوراسیون سبک مینیمال کاربرد خوبی دارد. اگر به این موضوع علاقه‌مند شده‌اید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

استفاده از لاین نوری در فضاهای مختلف منزل

انواع متنوعی از چراغ خطی آویز، روکار و توکار در نورپردازی سقف و دیوار کاربرد دارند که با توجه به کاربری فضا می‌توانیم از میان آن‌ها انتخاب کنیم. چراغ‌های آویز همان لوسترهای سقفی آویز هستند که نورپردازی سقف و دیوار فضاهایی مثل آشپزخانه، پذیرایی و ناهارخوری کاربرد دارند.

لاین نورپردازی در دکوراسیون منزل

اما چراغ‌های توکار را می‌توانیم داخل کناف سقف و دیوار تعبیه کنیم. سقف کاذب محل خوبی برای تعبیه چراغ خطی توکار است. چراغ‌های توکار نیز به همراه قاب‌بندی روی دیوار یا سقف متصل می‌شوند و نصب آن‌ها ساده‌تر است. در ادامه بهترین محل‌های استفاده از لاین نورری در منزل را نام می‌بریم.

نورپردازی سقف و دیوار پذیرایی

در فضای پذیرایی می‌توانیم با استفاده از چراغ خطی روکار و توکار جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون ببخشیم. برای مثال کنار پرده‌ها و روی دیوار تلویزیون در پذیرایی و نشیمن، محل مناسبی برای نصب انواع لاین نوری است. همچنین به وسیله آن می‌توانیم نورپردازی سقف را به شکل متفاوت و جذابی انجام دهیم.

لاین نوری در دکوراسیون نشیمن

کاربرد چراغ خطی در آشپزخانه

آشپزخانه محل مناسبی برای استفاده از انواع چراغ خطی روکار و توکار است. می‌توانید بالای جزیره یا کانتر آشپزخانه یک لاین نوری آویز نصب کنید و به وسیله آن فضای کار آشپزخانه خود را پرنور و زیبا کنید.

همچنین می‌توانید از چراغ خطی توکار برای روشن کردن سقف کاذب آشپزخانه یا زیر کابینت‌ها استفاده کنیم و به این وسیله جلوه‌ای زیبا و مدرن ایجاد کنیم. دقت کنید که لاین‌ها در محل پرکاربرد و مناسبی نصب شوند. همچنین استفاده بیش از حد از این روش نورپردازی چندان جالب نیست.

لاین نوری آشپزخانه

نورپردازی آرک و منحنی

استفاده از خطوط منحنی، قوس و آرک در برخی از سبک‌های طراحی داخلی منزل رایج است. می‌توانیم با استفاده از چراغ خطی روکار، جلوه بیشتری به این قسمت‌ها ببخشیم و آن‌ها را شاخص‌تر کنیم.

مطلب پیشنهادی:  شیک‌ترین مدل‌های دکوراسیون نشیمن به سبک بریتانیایی

برای مثال در راهرو ورودی می‌توانیم با این راهکار، فضایی دعوتگرا و زیبا ایجاد کنیم که مهمانان در بدو ورود جذب آن می‌شوند. زیبایی این فضا با یک آینه چراغ دار و جاکفشی نشیمن دار شیک تکمیل می‌شود.

نورپردازی سقف منحنی

نورپردازی سقف و دیوار اتاق خواب

از چراغ خطی می‌توانیم برای نورپردازی سقف و دیوار اتاق خواب استفاده کنیم و جلوه‌ای مدرن به این فضا ببخشیم. نور ملایم و یکدست چراغ‌های لاین، فضا را شاعرانه می‌کند. می‌توانید دیوار پشت تخت را به صورت یک‌دست با سقف به وسیله چراغ خطی روشن کنید و جلوه‌ای شاخص و برجسته به این قسمت از اتاق خواب ببخشید.

نورپردازی سقف و دیوار اتاق خواب

کاربرد چراغ خطی در سرویس بهداشتی

در سرویس بهداشتی و حمام می‌توانیم با استفاده از چراغ خطی، جلوه‌ای جذاب و مدرن ایجاد کنیم. پشت روشویی و دیوار کنار کابین دوش یا وان حمام، محل مناسبی برای استفاده از چراغ‌های خطی است. همچنین می‌توانید زیر کابینت روشویی را با این وسیله روشن کرده و فضا را شاخص‌تر نشان دهید. نورپردازی سقف و دیوار سرویس بهداشتی با چراغ خطی این روزها بسیار ترند است و جلوه زیبایی ایجاد می‌کند.

لاین نوری در دکوراسیون حمام

سخن پایانی

لاین نوری یکی از پرطرفدارترین روش‌های نورپردازی است که در تمام فضاهای مسکونی، اداری و تجاری کاربرد دارد. در اینجا با کاربردهای متنوع آن در دکوراسیون منزل آشنا شدید. خوب است بدانید که لاین‌های نوری در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند و شما با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون منزل خود می‌توانید بهترین رنگ را انتخاب کنید.

تعداد کلمات مطلب: 575

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ٰدکوراسیون اتاق خواب پسرانه، فضایی جذاب و پرانرژی

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، علاوه بر زیبایی، باید فضایی را فراهم کند که فرزندتان بتواند در…