بوتاکس مو چیست؟ و آیا باعث صافی موها می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امروزه به دلیل آلودگی هوا و استفاده زیاد از مواد شیمیایی، موهای افراد اکثرا آسیب‌دیده بوده و آن‌ها به دنبال راه‌حلی برای درمان آن هستند.
بوتاکس مو

بوتاکس مو یک روش مراقبت از موی سر بوده که به کمک آن می‌توان تارهای آسیب‌دیده بعد از رنگ، دکلره، استفاده از سشوار و براشینگ را احیا کرد؛ بنابراین این روش درمانی به شفافیت و لخت شدن موی سر شما کمک می‌کند. همراه دلتامگ باشید تا ببینیم این روش چه مزایا و معایبی برای موهایتان دارد.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو به انگلیسی hair botox گفته می‌شود؛ اما در واقع منظور از بوتاکس، همان ماده صاف‌کننده چین‌وچروک نیست. این روش درمانی برخلاف مدلی که برای ترمیم‌کردن پوست از آن استفاده می‌شود، ماده شیمیایی ندارد. بلکه از انواع پروتئین‌ها، آمینواسیدها، ویتامین‌ها و لیپیدها برای احیای تار موهای آسیب‌دیده و صاف‌شدن آن‌ها تشکیل شده است.

اگر بخواهیم علت هم‌نامی این روش را با بوتاکس پوست بگوییم در واقع باید بگوییم علت این همنامی روش انجام آن‌ها است. بوتاکس صورت عضلات ناحیه موردنظر را موقتاً فلج کرده تا چین و چروک‌های آن قسمت از بین برود؛ اما بوتاکس موی سر هم هر فیبر تار مو را با فیلرهایی مانند کراتین پر می‌کند تا آسیب‌دیدگی و شکنندگی تار موها برطرف شوند و صاف‌تر به نظر برسند.

آیا بوتاکس مو باعث صافی می‌شود؟

بوتاکس یک روش درمانی کم خطر و بسیار مؤثر برای صافی موهاست. این ماده باعث رطوبت‌رسانی و تغذیه تارهای آسیب‌دیده موها شده و آن‌ها را احیا می‌کند تا مجدد شاهد درخشش و شادابی موهایتان باشید.

این روش پرطرف‌دار باتوجه‌به جنس موها، مواد بوتاکس و مهارت فرد انجام‌دهنده می‌تواند بین ۲۰ تا ۷۰ درصد موها را صاف کند.

یکی از عوارض کم‌آبی و عدم رسیدگی کافی به موها وجود موخوره است. بهترین بوتاکس در ترکیبات خود ویتامین B5، ویتامین E، روغن خاویار و کلاژن داشته که علاوه بر ایجاد براقی و از بین بردن وزی موها باعث جلوگیری موخوره در نوک موها می‌شود.

آیا بوتاکس مو باعث صافی می‌شود؟

روش بوتاکس مو در منزل

اگر به بوتاکس مو علاقه دارید اما نمی‌خواهید هزینه‌های زیادی در این را بکنید، مراحل بوتاکس در خانه را دنبال کنید و نتیجه آن را مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی:  نای انگیز، آبشاری که همه را مبهوت کرده است!

ماسک مو رزماری

این ماسک برطرف‌کننده حالت کشسانی موهای شما است. برای ساخت این ماسک گیاه رزماری را در آب بجوشانید و محلول را روی موها اسپری کنید. روغن رزماری را با سرکه سیب ترکیب کرده و موها را به مدت ۲۰ دقیقه با آن ماساژ دهید.

بوتاکس مو با ماسک مو روغن‌زیتون

این روغن سرشار از اسید چرب برای تقویت مو و مبارزه با رادیکال‌های آزاد است. برای این روش باید موها را با مقدار کمی روغن‌زیتون ماساژ دهید. روغن‌زیتون را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و نصف آووکادو مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید.

بوتاکس مو با ماسک مو روغن‌زیتون

ماسک مو روغن نارگیل

روغن نارگیل مؤثر برای شفافیت و ضخیم‌تر شدن موهای شما است. ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۲ قاشق غذاخوری شکر و ۶ قطره روغن نعناع را روی کف سرخود بگذارید و به مدت پنج دقیقه موها را ماساژ دهید.

چای برای بوتاکس مو

برای ایجاد شادابی، درخشندگی و براقی‌ در مو ابتدا مقداری چای سیاه دم‌کرده  و اجازه دهید تا خنک شود. حالا چای را روی موهای خود بریزید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

ماسک مو تخم‌مرغ

این ماسک بهترین بوتاکس مو خانگی حاوی پروتئین و قدرت آب‌رسانی بالا است. ۱/۲ فنجان تخم‌مرغ را حدود ۲۰ دقیقه روی موهای خود قرار دهید، سپس با آب سرد و شامپو بشویید. کل تخم‌مرغ برای بوتاکس موهای معمولی مناسب است. سفیده تخم‌مرغ برای بوتاکس موهای چرب مناسب است. زرده تخم‌مرغ برای بوتاکس موهای خشک مناسب است.

تعداد کلمات مطلب: 566

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

شیوه درست آفتاب گرفتن بدون آسیب به پوست

شیوه درست آفتاب گرفتن بدون آسیب به پوست از جمله مهم‌ترین موضوعات است که افراد باید از آن ا…