علائم بیش فعالی در کودکان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باید علائم بیش فعالی در کودکان را به خوبی بشناسیم زیرا تاثیرات این اختلال و بیماری در موفقیت و آینده کودک بسیار زیاد است.
بیش فعالی در کودکان

علائم بیش فعالی در کودکان می تواند در هر کودک به شکل متفاوتی ظاهر شود. در این مطلب به 6 مورد از آن ها اشاره کرده ایم، پس با دلتامگ همراه باشید.

آیا فرزند من بیش فعالی دارد؟

باید بدانید که برخی از بیماری ها مانند اضطراب و افسردگی می توانند علائمی مشابه علائم بیش فعالی در کودکان داشته باشند. تصمیم گیری در مورد کودک مبتلا به بیش فعالی یک فرآیند گام به گام و چند مرحله ای است و روش یکسانی مانند آزمایش خون و غیره در تشخیص بیش فعالی کودکان وجود ندارد و پزشک متخصص شواهد و رفتارهای کودک را در تعامل با خودش و دیگران  مطالعه می کند. بنابراین تشخیص بیش فعالی در کودکان بر عهده پزشک متخصص در این زمینه است.

  6 نوع از علائم بیش فعالی در کودکان

اکنون به بررسی برخی ازعلائم می پردازیم:

1- رفتار خودمحورانه

یکی از علائم اصلی بیش فعالی در کودکان، رفتار خودمحورانه کودک است. در این نوع رفتار به نظر می رسد که کودک بیمار قادر به تشخیص نیازها و خواسته های اطرافیان خود نیست و اغلب تمام نیازهای خود را در نظر می گیرد. بنابراین این کودک برای بازی با همسالان خود مشکل دارد و فعالیت سایر کودکان را قطع می کند.

بیش فعالی در کودکان

2- آشفتگی عاطفی یکی دیگر از علائم بیش فعالی درکودکان است

کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است در کنترل احساسات خود مشکل داشته باشند و گاهی اوقات بدون دلیل به شدت خوشحال یا عصبانی شوند. این نوع رفتارها و عدم کنترل احساسات و عواطف در کودکان بیش فعال بسیار بیشتر از کودکان عادی است و بروز این رفتارها مختص مکان و زمان خاصی نیست.

3- بی قراری یا ناآرامی

یکی دیگر از علائم بیش فعالی در کودکان بی قراری است. کودکانی که این علائم را دارند اغلب نمی توانند برای مدت طولانی بی حرکت بنشینند و ممکن است وقتی مجبور به نشستن روی صندلی شوند، صندلی را بشکنند. این کودکان سعی می کنند بلند شوند و بدوند و بیش از حد تکان بخورند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش براشینگ کردن مو در خانه

4- بازی را با سروصدا انجام می دهند

به دلیل وجود پریشانی در کودکان مبتلا به این اختلال، انجام یک فعالیت آرام و بی سر و صدا برای آنها بسیار دشوار است. بنابراین این کودکان تمایل بسیار بیشتری به انجام فعالیت ها و بازی هایی با صداهای بلند و ناهنجار دارند.

5- کارها را ناتمام رها می کنند

کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است علاقه مند به انجام بسیاری از کارها باشند. بنابراین قبل از پایان یک کار، کار دیگری را که برایشان جذاب است شروع می کنند و در واقع درانجام وظایف و امور خود ناتوان و بی علاقه هستند.

بیش فعالی در کودکان

6- خیال پردازی یکی دیگر از علائم بیش فعالی در کودکان است

برخلاف تصورعمومی، کودکان مبتلا به این اختلال همیشه پر سر و صدا نیستند و گاهی اوقات ساکت تر از سایر کودکان هستند و بیشتر وقت خود را به خیال پردازی می گذرانند. به نظر می رسد این کودکان در جایی غیر از زمان حال زندگی می کنند. آنها نسبت به فضا و محیط اطراف خود بی تفاوت هستند و آنچه را که در اطرافشان اتفاق می افتد نادیده می گیرند و اغلب به یک نقطه خیره می شوند.

حرف پایانی

امیدواریم توانسته باشیم شما والدین عزیز و علاقه مندان را با علائم بیش فعالی در کودکان آشنا کرده باشیم. اما توجه داشته باشید که کودکان بیش فعال باید توسط پزشک تشخیص داده شوند.

تعداد کلمات مطلب: 556

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

6 ترفند زبان بدن که شما را با اعتماد به نفس نشان می‌دهد

ترفند زبان بدن برای اینکه با اعتماد به نفس دیده شوید بسیار پر اهمیت است. نکته جالب این ترف…