مزایا شستن صورت با فیس واش

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پوست صورت عموماً تنها جایی است که پوشانده نشده و بیشتر در معرض آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد به همین دلیلی درست شستن صورت بسیار مهم است.
شستن صورت با فیس واش

شستن صورت با فیس واش یکی از کارهای مهمی است که باید در روتین پوستی خودتان قرار دهید تا همیشه پوستی زیبا و بدون جوش داشته باشید. در غیر این صورت به دلیل پاک‌نشدن درست آلودگی‌ها، پوستتان همیشه کدر و پر از جوش خواهد بود. همراه دلتامگ باشید تا به شما بگوییم فیس واش چیست و چه کاربردی دارد.

فیس واش چیست؟

در ابتدا باید برایتان توضیح دهیم که فیس واش چیست؟ در پاسخ به این سؤال به شما می‌گوییم که در اصطلاح به شوینده‌های مخصوص صورت، فیس واش می‌گویند. این محصولات شامل انواع مختلفی از صابون‌ها، ژل‌ها، فوم‌ها می‌شود؛ اما این اصطلاح بیشتر در مورد ژل‌های شست‌و‌شو صورت به‌کار می‌رود.

مزایا شستن صورت با فیس واش

استفاده از فیس واش برای پوست بسیار مفید بوده و دارای فواید بی‌نظیری است که اگر شما از آن اطلاع داشته باشد، حتماً در روتین پوستی‌تان از آن استفاده می‌کنید:

مزایا شستن صورت با فیس واش

پاک‌سازی عمیق پوست با شستن صورت با فیس واش

فیس واش‌ها می‌توانند به‌خوبی آلودگی‌ها، روغن‌ها، آرایش و سایر ذرات آلوده را از پوست صورت شما پاک کند. این محصولات به‌عنوان یک پاک‌کننده عمیق عمل کرده و باعث پاک‌سازی مؤثر و بسیار کامل پوستتان می‌شود.

تنظیم تولید چربی

بعضی از این محصولات ترکیبات خاصی داشته که به تنظیم چربی پوستتان کمک می‌کند. اگر پوستتان مستعد جوش است استفاده از فیش واش‌هایی که مناسب پوست چرب بوده و باعث کنترل چربی پوستتان می‌شود، را به شما توصیه می‌کنیم.

ازبین‌بردن سموم و آلودگی‌ها با شستن صورت با فیس واش

پوست صورت هرروزه در تماس با آلوده‌کننده‌های محیطی، آلوده می‌شود. استفاده از فیس واش مناسب می‌تواند به‌خوبی این آلودگی‌های موجود در پوست را از بین برده و پوستی تمیز و سالم را به شما هدیه دهد.

حفظ رطوبت پوست

بعضی از فیس واش‌ها دارای مواد آب‌رسان هستند که به پوست کمک می‌کنند رطوبت طبیعی خود را حفظ کند. استفاده از فیس واش مناسب می‌تواند پوست را مرطوب نگه داشته و از خشک‌شدن و خستگی پوست جلوگیری کند.

مطلب پیشنهادی:  دره مرگ دشت رستاخیز گل‌های وحشی

افزایش اثربخشی سایر محصولات

استفاده از فیس واش قبل از استفاده از سایر محصولات مراقبت از پوست، مانند تونر، مرطوب‌کننده و سرم، به پوست کمک کرده و آن را آماده می‌کند و همچنین اثربخشی این محصولات را افزایش می‌دهد.

نحوه استفاده از فیس واش

برای استفاده از فیس واش قاعده و یا قانون خاصی وجود ندارد؛ اما بهتر است برای استفاده از آن به نکات مهم زیر توجه کنید:

نحوه استفاده از فیس واش

  • برای استفاده از فیس واش در ابتدا دست‌هایتان را بشویید که آلودگی و باکتری‌های موجود بر روی دستتان وارد فیس واش و پوست صورت نشود. این نکته در ظاهر بسیار ساده است؛ اما اگر آن را رعایت نکنید، بعد از مدتی با صورتی پر از جوش روبه‌رو می‌شوید.
  • قبل از استفاده از فیس واش صورتتان را با آب ولرم کمی مرطوب و نم‌دار کنید.
  • برای استفاده از ژل شستشو، با مالش ژل بر روی هر دودست، مایع را تبدیل به کف کرده و سپس بر روی پوست صورت مالش دهید تا به‌خوبی منافذ پوستتان را باز کند.
  •  برای استفاده از فوم شستشو بهتر است مقداری از فوم را بر روی فیس براش ریخته و به‌صورت دورانی پوست خودتان را ماساژ دهید.
  • بعد از ماساژدادن پوست حتماً پوست خود را با آب ولرم بشویید.

تعداد کلمات مطلب: 521

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

طرز تهیه خوشمزه‌ترین بستنی انبه در خانه

شاید برایتان جالب باشد که بستنی انبه را به بهترین شکل در خانه درست کنید. خبر خوبی که برایت…