از بین بردن بو بد سرویس بهداشتی با 6 ترفند جادویی

0
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بوی بد سرویس بهداشتی جزو آن دسته از معضلاتی است که بسیاری از ما با آن مواجه هستیم و راه‌های زیادی برای حل این مشکل استفاده کرده‌ایم، اما بهتر است این راهکارها را هم امتحان کنید.
بوگیر دستشویی

بوی بد دستشویی یکی از معضلاتی است که بسیاری از ما با آن مواجه هستیم؛ گاهی با وجود نظافت مداوم اما بازهم این بوی بد از بین نمی‌رود؛ روش‌های بسیار ساده و کاربردی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها بوی بد سرویس بهداشتی را از بین ببرید؛ در این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا چند بوگیر دستشویی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید آن را در خانه آماده کنید و از شر بوی بد حمام و دستشویی خلاص شوید.

چگونه سرویس بهداشتی خوشبو داشته باشیم؟

با توجه به اینکه فضای سرویس بهداشتی به طور مداوم مرطوب است، همین امر باعث به وجود آمدن بوی بد در این فضا می‌شود؛ برای رفع این معضل می‌توانید خوشبو کننده دست ساز درست کرده و یا با چند ترفند ساده، این بوی نامطبوع را از بین ببرید.

شستشو مرتب سرویس بهداشتی

نظافت هفتگی حمام و دستشویی یکی از مواردی است که برای از بین بردن بوی بد سرویس بهداشتی اهمیت بسیاری دارد؛ در صورتی که سرویس بهداشتی به طور مداوم تمیز نشود، استفاده از بهترین بوگیر دستشویی هم نمی‌تواند بوی بد را از بین ببرد؛ به همین منظور برای بوگیر دستشویی لازم است حداقل هفته‌ای یک بار تمام سطوح حمام و دستشویی را با استفاده از مواد شوینده تمیز کنید.

بوگیر دستشویی

بوگیر دستشویی با بررسی لوله‌کشی و تجهیزات

گاهی اوقات خرابی لوله و فاضلاب نیز می‌تواند علت اصلی بود نامطبوع در حمام و دستشویی باشد؛ مهم‌ترین علت ایجاد بوی نامطبوع در لوله و اتصالات دستشویی، تجمع آب یا آشغال در لوله است؛ برای برطرف کردن این معضل گاهی لازم است اتصالات را تعویض کرده و یا از قرص خوشبو کننده دستشویی برای درون لوله‌ها استفاده کرد.(این قرص‌ها را می‌توان از لوازم بهداشتی و یا داروخانه‌ها تهیه کرد).

استفاده از شمع‌های خوشبو کننده برای بوگیر دستشویی

ساده‌ترین روش برای معطر کردن فضای سرویس بهداشتی، قرار دادن چند شمع معطر درون فضای حمام و دستشویی است؛ این مدل شمع‌ها با روشن شدن رایحه خوشبویی از خود منتشر می‌کنند و از نظر زیبایی می‌تواند دکوراسیون حمام و دستشویی را متحول کند.

بوگیر دستشویی

برای بوگیر دستشویی از خوشبوکننده های دست ساز استفاده کنید

همیشه لازم نیست برای از بین بردن بوی بد دستشویی خوشبو کننده‌های آماده را خریداری کنید؛ گاهی خودتان می‌توانید با چند قلم مواد در خانه، بهترین خوشبو کننده دستشویی را تهیه کنید؛ برای این منظور می‌توانید درون سه فنجان آب یک قاشق الکل به همراه 20 قطره اسانس خوراکی مانند اسطوخودوس یا روغن نارنج بریزید و بعد از ترکیب کردن درون اسپری ریخته و در هوا اسپری کنید.

مطلب پیشنهادی:  زیبایی دست با راهکارهای خانگی

در صورتی که دوست ندارید از الکل برای بوگیر دستشویی استفاده کنید، می‌توانید سرکه سفید را جایگزین آن کنید؛ در تهیه این خوشبو کننده توجه داشته باشید که حتما یکی از مواد بالا را استفاده کرده تا هنگام اسپری کردن در محیط، علاوه بر بوی خوش فضا را نیز ضد عفونی کند.

بوگیر دستشویی

تهویه مناسب را فراموش نکنید

تهویه مناسب نقش بسیار مهمی در خوشبو ماندن فضای سرویس بهداشتی دارد؛ بنابراین اگر در فضای حمام و یا دستشویی شما پنجره وجود دارد، روزانه آن را باز کنید؛ در غیر این صورت از فن‌های آماده برای تعویض هوای سرویس بهداشتی استفاده کنید؛، با این روش رطوبت درون فضا باقی نمی‌ماند و بوی بد زودتر از آن خارج می‌شود.

استفاده از جوش شیرین برای بوگیر دستشویی

همانطور که می‌دانید جوش‌شیرین برای از بین بردن بوی نامطبوع بسیار موثر است و معمولا برای از بین بردن بوی بد سطوح مانند سطل آشغال از آن استفاده می‎‌شود؛ به همین منظور با ریختن مقداری جوش شیرین درون چاه دستشویی، به راحتی می‌توانید بوی بد سرویس بهداشتی را از بین ببرید؛ البته لازم به ذکر است که این روش مقطعی است و نیاز به تکرار دارد. اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه دارید، این گیاهان تنها با یک لیوان آب رشد می‌کنند را در این مطلب مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 629

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی انبه تند به سبک جنوبی ها

ترشی انبه یکی از خوشمزه‌ترین ترشی‌ها است که از آسیای جنوبی و جنوب شرقی وارد ایران شده است.…