پخت مرغ با پوست پیاز، طعمی که تاکنون امتحان نکرده‌اید!

0
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر از طرز تهیه مرغ به روش‌های تکراری خسته شده‌اید، این مطلب را از دست ندهید.

از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از افراد به پخت مرغ علاقه دارند این است که می‌توانند آن را به شیوه‌های متفاوتی طبخ کنند؛ مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام پخت مرغ خوشمزه به آن توجه داشته، استفاده از روشی است که بوی زهم مرغ را به طور کامل از بین ببرد؛ روش‌های زیادی برای طعم دادن به مرغ وجود دارد؛ برای مثال بسیاری از ما طرز تهیه مرغ با با پیاز و زعفران را بارها امتحان کرده‌ایم؛ اما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روش جدید پخت مرغ را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن بتوانید در مراسم‌های خود بدرخشید.

مواد لازم برای پخت مرغ مجلسی در قابلمه

برای تهیه این مرغ متفاوت به یک عدد مرغ درسته، 5 عدد پیاز، 3 عدد برگ‌بو، 40 گرم سس خردل، 500 گرم سیب زمینی، 200 گرم سس مایونز، 1 عدد هویج و فلفل دلمه نیاز دارید.

پخت مرغ مجلسی

طرز پخت مرغ فوق العاده خوشمزه با پوست پیاز

معمولا بسیاری از افراد طعم پیاز را دوست ندارند، این روش طبخ می‌تواند برای آن‌ها بسیار مفید باشد؛

مرحله اول

ابتدا یک عدد مرغ را تمیز کرده و از وسط به دو نیم تقسیم کنید و درون قابلمه قرار دهید و روی آن آب جوش بریزید؛ سپس 5 عدد پیاز را درون یک کیسه فریزر زخیم بریزید و با گوشت‌کوب به آرامی روی آن بکوبید تا پوست آنها جدا شود.

مرحله دوم

پوست‌های پیاز را به همراه برگ‌بو و نمک درون قابلمه بریزید و آن را روی شعله گاز به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا به جوش آید؛ بعد از گذشت این مدت زمان، مرغ را از قابلمه خارج کرده و درون سینی فر قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  کیک یخچالی شکلاتی، یک عصرانه متفاوت + ویدئو

طرز پخت مرغ فوالعاده خوشمزه با پوست پیاز

مرحله سوم پخت مرغ در توستر

در این مرحله از پخت مرغ مجلسی، روغن زیتون، سس خردل و ادویه را با یکدیگر ترکیب کرده و با استفاده از یک فرچه آن را به تمام قسمت‌های مرغ بزنید؛ سپس سیب زمینی‌، هویج، فلفل دلمه و پیاز را به ابعاد مناسب خرد کرده و درون سینی فر بریزید تا به همراه مرغ پخته شوند.

مرحله پایانی پخت مرغ با پوست پیاز

در این مرحله مرغ را درون فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 40 دقیقه قرار دهید؛ در این فاصله تا آماده شدن مرغ می‌توانید سس مخصوص را تهیه کنید؛ در ابتدا سس مایونز، کچاب و چیلی را در یک کاسه ترکیب کنید؛ سپس نمک و فلفل سیاه را به آن افزوده و هم بزنید؛ در نهایت سس خوشمزه شما آماده است می‌توانید در کنار غذا نوش‌جان کنید. اگر به این دسته از مطالب آشپزی علاقه دارید، طرز تهیه دسر 5 دقیقه ای با بیسکویت پتی بور را در  این مطلب مطالعه کنید

تعداد کلمات مطلب: 447

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

کاشت هل در خانه

شاید برایتان جالب باشد کاشت هل در خانه یک کار هیجان‌انگیز است. یادتان باشد گیاه هل استوایی…