چگونه از رابطه عاشقانه خود مراقبت کنیم؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رابطه عاشقانه مانند گیاهی در حال رشد، نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد؛ در غیر این صورت ممکن است خیلی زود زرد و پژمرده شود.
مراقبت از رابطه عاشقانه

اغلب ما فکر می‌کنیم که انتخاب یک همسر خوب، سخت‌ترین مرحله برای رسیدن به خوشبختی است. در حالی که مراقبت از رابطه عاشقانه اهمیت بیشتری دارد. در این مطلب از دلتامگ راهکارهایی را برای مراقبت از رابطه و استحکام آن ارائه داده‌ایم.

راهکارهای مراقبت از رابطه عاشقانه

اوایل زندگی مشترک، ممکن است همه چیز زیبا و ایده‌آل به نظر برسد. اما به مرور زمان متوجه تغییراتی در رفتار طرف مقابل خود می‌شویم. این تغییرات تا حدی عادی هستند. باید یاد بگیریم که تمام روابط فراز و فرودهایی دارند و برای مراقبت از یک رابطه عاطفی، باید خلاقانه وارد عمل شویم. در ادامه راهکارهایی برای مراقبت از رابطه عاشقانه و استحکام بیشتر آن ارائه شده است.

مراقبت از رابطه عاشقانه

نگاه واقع‌بینانه داشته باشید

رویابافی و داشتن یک نگاه فانتزی به زندگی مشترک، مشکلی رایج در میان زوج‌های جوان است. در حالی که زندگی پر از اتفاقات غیرمنتظره است و باید برای تمام آن‌ها آمادگی داشته باشید.

برنامه‌ریزی قاعده‌مند و بدون انعطاف باعث می‌شود که با هر شکستی دلسرد شوید و از یکدیگر فاصله بگیرید. پس یکی از مهم‌ترین اصول مراقبت از رابطه عاشقانه، داشتن دید واقع‌بینانه و انعطاف‌پذیری در رابطه است.

گذشت داشته باشید

گذشت و فداکاری، راز ماندگاری روابط عاطفی است. اگر برای هر اشتباه کوچک یکدیگر را سرزنش کنید و کینه به دل بگیرید، رابطه شما رو به سردی می‌رود. اما یادتان باشد که فداکاری و گذشت تا حدی قابل قبول است و نباید خود را برای پایداری رابطه قربانی کنید.

مراقبت از رابطه عاشقانه

با یکدیگر وقت بگذرانید

مشغله‌های زندگی روزمره باعث می‌شود که زن و مرد، اوقات کمی را با یکدیگر بگذرانند و این می‌تواند منجر به سردی رابطه و بروز احساس تنهایی در طرفین بشود.

اگر هر دو شاغل هستید، ساعاتی از شب را برای تماشای فیلم یا گفتگوی صمیمی اختصاص دهید. می‌توانید چند روز در هفته یا ماه را به گشت و گذار و سفر مشترک اختصاص دهید. این کار یکی از اصول مهم مراقبت از رابطه عاشقانه است.

با عادات یکدیگر آشتی کنید

همه ما عاداتی داریم که در طول سال‌ها زندگی در ما نهادینه شده‌اند. البته که ترک عادات بد، مقدمه رشد و بالندگی در اشخاص است. اما برخی از عادات را نمی‌توانیم در دسته‌بندی عادات بد قرار دهیم.

مطلب پیشنهادی:  خواص گزنه برای پوست بی‌نظیر است

برای مثال وسواس یک عادت مخرب است که ممکن است در زندگی مشکلاتی را ایجاد کند. برای ترک این عادت می‌توانید با همسر خود همدلی داشته باشید. اما اگر رابطه خود را در اولویت قرار دهید، می‌توانید با این عادت همسر خود آشتی کرده و به این شکل با یکدیگر در صلح باقی بمانید.

مراقبت از رابطه عاشقانه

به علایق یکدیگر احترام بگذارید

همه ما در زندگی به یک سری فعالیت‌های کاری و تفریحی علاقه‌مند هستیم. وفق دادن خود با علایق یکدیگر، یکی از راهکارهای مهم برای مراقبت از رابطه عاشقانه است.

برای مثال اگر همسر شما به تماشای سریال‌های تلویزیونی علاقه‌مند است، سعی کنید در کنار او این کار را انجام دهید. اگر به این کار علاقه ندارید، ذوق همسر خود را کور نکنید و اجازه دهید با کمال آرامش تفریح خود را داشته باشد.

زمان‌هایی را برای خلوت با خود داشته باشید

مدام در کنار یکدیگر بودن می‌تواند اثرات مخربی روی رابطه شما داشته باشد. بنابراین بهتر است اصل تعادل را در رابطه خود رعایت کنید. همانطور که کریستین بوبن، نویسنده فرانسوی می‌گوید: « فکر می‌کنم هنر اصلی، هنر فاصله ها باشد. زیاد نزدیک به هم می‌سوزیم؛ زیاد دور از هم یخ می‌زنیم.»

مراقبت از رابطه عاشقانه

قدردانی از یکدیگر را فراموش نکنید

ممکن است خیلی از کارهایی که از سر لطف برای یکدیگر انجام می‌داده‌ایم، بعد از مدتی شکل وظیفه پیدا کند و این اصلاً درست نیست. قدردانی از یکدیگر، اصل مهم مراقبت از رابطه عاشقانه و استحکام آن است. یاد بگیرید که برای انجام کوچکترین کارها از هم سپاسگزاری کنید.

سخن پایانی

چشم به هم می‌گذاریم و می‌بینیم هیچ چیز از آن شور و اشتیاقی که در ابتدای رابطه داشته‌ایم باقی نمانده است. بازسازی یک زمین سوخته و متروک، به مراتب کاری دشوارتر از مراقبت از آن است. پس در هر زمان و هر لحظه مراقب رابطه خود باشید تا حسرت روزهای خوب گذشته به دل شما نماند.

تعداد کلمات مطلب: 663

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

طرز تهیه اسکندر کباب خوشمزه ترکیه‌ای

اسکندر کباب یک غذای محبوب ترکیه‌ای است که به‌راحتی در خانه نیز می‌توانید آن را تهیه کنید. …