نکات مهم در خرید خانه‌های قدیمی

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها مردم به خرید یا اجاره خانه‌های قدیمی تمایل بیشتری دارند. اما سکونت در خانه کلنگی معایب و مزایای خاص خود را دارد.
نکات مهم در خرید خانه‌های قدیمی

هنگامی که از سال ساخت بنا زمان زیادی بگذرد سکونت در آن خانه علاوه بر سخت شدن، هزینه بردار هم خواهد شد. اگر قصد خرید خانه‌های قدیمی را دارید بهتر است توصیه‌های «مجله ملکی دلتا» را در این خصوص تا آخر بخوانید.

خانه‌های قدیمی برای افرادی که چندان تمایلی به زندگی در خانه‌ها و آپارتمان‌های جدید را ندارد، گزینه خوبی است. اما باید در نظر داشت که بافت قدیمی این خانه هم هزینه زیادی را برای صاحبخانه به همراه دارد و هم اینکه جوابگوی مصالح مدرن امروزی نیست.

خانه‌های قدیمی برای شرکت‌های ساختمان سازی که به دنبال اجرای پروژه‌های شهرسازی و توسعه ساختمان‌های نوساز هستند، یک مزیت محسوب می‌شود.

باید و نبایدها در خرید خانه‌های قدیمی

نکات مهم در خرید خانه‌های قدیمی

با خرید خانه‌های سنتی، هزینه ها به شدت افزایش پیدا می‌کند. اگر هدف شما از خرید صرفا در اختیار داشتن یک ملک برای پروژه‌های ساخت و ساز است، هزینه در این میان چندان دردسرساز نیست.

اما اگر تمایل دارید در خانه قدیمی خریداری شده زندگی کنید؛ بدانید که بسیاری از قسمت خانه به خصوص آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی با شکل آپارتمان‌های مدرن تفاوت دارد. برای تعمیر این بخش‌ها هزینه‌های شما 3 تا 4 برابر افزایش پیدا می‌کند.

از دیگر نکات مهم در خرید خانه‌های قدیمی بازدید در ساعات مختلف روز است.با این عمل می‌توانید میزان رفت و آمد و شلوغی محله را بفهمید.

مطلب پیشنهادی:  حکم صیغه موقت دختر چیست؟

برای پیش‌گیری از هزینه‌های پیش رو حتما از سلامت سیم کشی‌های برق و تلفن، لوله کشی‌های آب و گاز اطمینان پیدا کنید.

اگر قصد تعمیر منزل خریداری شده را دارید سعی کنید با کمک یک کارشناس از سلامت اسکلت خانه اطلاع پیدا کنید. در صورتی که اسکلت ملک دچار فرسودگی باشد قطعا با مشکلات جدی و بزرگی روبرو خواهید شد.

بیشتر خانه‌های قدیمی دارای سند ملکی نیستند و به صورت قولنامه‌ای معامله شده‌اند. پس بهتر است بیشترین تمرکز خود را بر روی خرید خانه‌های قدیمی اما سنددار بگذارید.

به هنگام خرید خانه‌های قدیمی به سن ساختمان و موقعیت آن توجه کنید. برای تخمین سن ساختمان می‌توانید از کارشناسان سایت ملکی دلتا مشاوره بگیرید.

پیشنهاد خرید: اگر برای سکونت محله قدیمی را می‌پسندید، خرید آپارتمان در فاطمی – زرتشت گزینه مناسبی است.

2 دیدگاه

  1. مسعود

    8 شهریور 1400 در 9:02 ق.ظ

    ممنون

    پاسخ

    • گلریز مرادیانی

      18 آذر 1400 در 12:50 ب.ظ

      سپاس

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

فروش طلا به اجازه همسر نیاز دارد

دادن هدیه توسط زن و شوهر به یکدیگر امری بسیار رایج و نشان‌دهنده محبت میان آن‌ها است. فروش …