تشخیص رژلب اصل از فیک با چند روش ساده

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از لوازم آرایش پر طرفدار در بین خانم‌ها، رژلب است. رژلب پایه ثابت هر نوع آرایش است و در آرایش‌های ساده و ملیح و آرایش‌های غلیظ و ... حتما از آن استفاده می‌شود.
تشخیص رژلب اصل از فیک

یکی از مهم‌ترین کارهایی که هنگام خرید رژلب باید انجام دهید، تشخیص رژلب اصل از فیک است. مراقبت از لب‌ها کار بسیار مهمی است اما با استفاده از لوازم آرایش فیک سلامت آن‌ها به خطر می‌افتد بنابراین باید در انتخاب این لوازم به‌خصوص رژلب دقت کنید. همراه دلتامگ باشید.

تشخیص رژلب اصل از فیک

در ادامه چند ترفند که در تشخیص رژلب اصل از فیک به شما کمک می‌کند را بررسی می‌کنیم.

تشخیص رژلب اصل از فیک با بوی رژلب

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص اصل بودن رژلب، بو کرد آن است. زیرا رژلب تقلبی دارای مقدار زیادی سرب یا قطران زغال‌سنگ است که باعث بوی بد رژلب می‌شود.

خشک‌بودن رژ لب

از دیگر راه‌های تشخیص رژلب اصل از فیک آن است که رژلب نباید هرگز روی پوست لب‌ خشک یا ماسیده شده باشد؛ بنابراین اگر رژلب خریداری شده به‌سرعت و بعد از چند دقیقه روی لب بماسد، تقلبی است. رژلب‌های اصل دارای ترکیبات گیاهی و روغن‌های مفید هستند که سبب براق شدن لب و حفظ تازگی روی لب‌ها می‌شوند.

 داشتن سرب در رژ لب

یک روشی که بسیاری از خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند، استفاده از یک‌تکه طلا جهت تست سرب‌دار بودن رژلب است. به این صورت که رژلب را روی پوست دست خود بکشید و سپس بعد از آن یک‌تکه طلا یا انگشتر طلا را روی لب خود بکشید. اگر رنگ آن سیاه شد، نشان‌دهنده سرب‌دار بودن این رژلب است.

البته دقت داشته باشید این روش هیچ استناد علمی ندارد و مشخص نیست چقدر قابل‌اعتماد است. زیرا به جز سرب، موم عسل موجود در رژ لب نیز با طلا واکنش نشان می‌دهد و رنگ تیره‌ای ایجاد می‌کند.

 داشتن سرب در رژ لب

تشخیص رژلب اصل از فیک با دیدن تاریخ مصرف رژ لب

لوازم‌آرایش اورجینال و اصل دارای تاریخ انقضا و تاریخ مصرف هستند؛ اما اگر رژلب خریداری شده تاریخ انقضا ندارد، می‌توان این نتیجه را گرفت که تقلبی است؛ بنابراین هنگام خرید لوازم‌آرایش به تاریخ آن دقت لازم را داشته باشید. این مورد بسیار پر اهمیت بوده؛ اما بسیاری از خانم‌ها به آن توجهی نمی‌کنند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش قشنگ‌ ترین سایه چشم با قاشق

چند نکته کاربردی جهت تشخیص لوازم آرایشی اصل از لوازم آرایشی تقلبی

در این جا چند نکته کاربردی جهت تشخیص لوازم آرایشی اصل از لوازم آرایشی تقلبی را بیان می‌کنیم.

دقت به بسته‌بندی کالا 

از جمله مواردی که می‌توانید به کمک آن تشخیص رژلب اصل از فیک را دهید، بسته‌بندی آن محصول است. بسته‌بندی محصولات اصلی دارای کیفیت خوبی هستند.

البته لوازم آرایشی تقلبی نیز وجود دارند که کیفیت بالایی داشته باشند و تشخیص آنها از روی بسته‌بندی برای افراد حرفه‌ای نیز مشکل است؛ بنابراین یکی از کارهایی که هنگام خرید لوازم آرایشی باید انجام دهید آن است که به تولیدکننده مراجعه کنید و ببینید محصول موردنظر چگونه به نظر می‌رسد. اگر متن چاپ شده، اندازه یا وزن بسته و یا هر مورد دیگری مطابقت نداشت، می‌توانید نسبت به غیر اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

دقت به بسته‌بندی کالا 

بررسی بارکد، شماره‌سریال و اطلاعات تولیدکننده 

بارکدهای تقلبی با کشور سازنده اعلام شده روی بسته‌بندی نمی‌توانند مطابقت داشته باشند. توجه داشته باشید که شماره‌سریال روی بسته‌بندی و روی کالا باید یکسان باشد. بعلاوه بر این بسته‌بندی کالاهای اصلی دارای اطلاعات دقیق در مورد ترکیبات محصول است و اغلب چندین دستورالعمل دارد. پس اگر اطلاعات روی بسته‌بندی دقیق نیست یا خیلی کم است احتمالاً آن محصول تقلبی و فیک است.

سخن آخر

استفاده از رژلب باعث زیبایی هرچه‌تمام‌تر آرایش یک خانم می‌شود به همین دلیل اکثر خانم‌ها علاقه زیادی به خرید این لوازم‌آرایش دارند؛ اما نکته مهمی که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه داشته باشد، تشخیص رژلب اصل از فیک است.

تعداد کلمات مطلب: 582

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

میکاپ ابرو؛ راهکاری ساده برای داشتن ابروهای زیبا

میکاپ ابرو به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌هایی گفته می‌شود که برای شکل‌دهی، پر کردن، و تعر…