راحت‌ترین روش تهیه شیرینی کشمشی بدون فر + ویدئو

0
11
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به تهیه شیرینی‌های خانگی علاقه دارید و در خانه فر ندارید تا آن را آماده کنید، این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که ساده‌ترین روش تهیه شیرینی بدون فر را به شما آموزش داده‌ایم.

شیرینی کشمشی جزو آن دسته از شیرینی‌هایی است که به راحتی آماده می‌شود و ظاهر زیبایی دارد؛ به همین دلیل است که در بسیاری از مجالس از آن استفاده می‌کنند؛ برای درست کردن شیرینی کشمشی خانگی خوشمزه، حتما نیازی نیست که در خانه فر یا همزن داشته باشیم، بنابراین اگر هرکدام از این وسایل را ندارید نگران نباشید؛ امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر را به شما آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

برای تهیه این شیرینی خوشمزه به 300 گرم آرد، 160 گرم کشمش، 2 عدد تخم مرغ، 230 گرم پودر قند، 150 گرم کره، وانیل نصف قاشق چایخوری، 1/4 قاشق چایخوری نمک نیاز داریم.

 

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

روش‌های مختلفی برای تهیه این شیرینی وجود دارد که در این مطلب راحت‌ترین مدل آموزش شیرینی کشمشی را به شما توضیح دادیم تا بتوانید در صورتی که در خانه توستر ندارید این شیرینی را درست کرده و در کنار چایی نوش‌جان کنید.

مرحله اول

در ابتدا درون یک ظرف مناسب 150 گرم کره را ذوب کنید و بعد از اینکه کمی از حرارت افتاد، پودر قند را به آن اضافه و به خوبی ترکیب کنید؛ اگر همزن برقی ندارید می‌توانید از همزن دستی استفاده کنید.

مرحله دوم تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

بعد از ترکیب شدن مواد، تخم‌مرغ، وانیل و نمک را اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا رنگ آن کرمی و مواد سبک شود؛ سپس کشمش را به مواد تخم‌مرغی اضافه کنید و با استفاده از لیسک به صورت دورانی هم بزنید.

مطلب پیشنهادی:  جوجه کباب با رب گوجه فرنگی

طرز تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

مرحله سوم

توجه داشته باشید که از این مرحله به بعد نباید از همزن برقی استفاده کنید؛ در این مرحله از طرز تهیه شیرینی کشمشی آرد را از قبل الک کنید و در سه مرحله به مواد اضافه کرده هم بزنید.

مرحله پایانی تهیه شیرینی کشمشی بدون فر

بعد از آنکه مواد آماده شد، یک قالب مناسب انتخاب کنید و کف آن را کاغذ روغنی پهن کنید؛، سپس به اندازه یک قاشق از مواد برداشته و با فاصله درون قالب بچینید؛ سپس در یک قابلم روحی مانند فیلم چند عدد قالب کیک یزدی یا هر وسیله دیگر که باعث می‌شود قالب دوم ما از قابلمه ارتفاع بگیرید قرار دهید و بعد قالب شیرین را روی آن بگذارید؛ در نهایت درب قابلمه را با استفاده از دم‌کنی بپوشانید و به مدت 35 دقیقه اجازه دهید تا شیرینی‌ها آماده شود و بعد از قالب خارج کرده نوش‌جان کنید. اگر به طرز تهیه شیرینی‌های مختلف خانگی علاقه دارید، طرز تهیه شیرینی کره‌ای را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 434

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …