طرز تهیه لازانیا با سس بشامل به سبک رستوران + ویدئو

0
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای درست کردن یک لازانیا خوشمزه به سبک رستورانی حتما نیازی نیست که مبلغ زیادی بابت خرید آن بپردازید؛ چرا که خودتان در خانه می‌توانید آن را به راحتی تهیه کنید.

لازانیا جزو آن دسته از غذاهایی است که به دلیل استفاده از پنیرپیتزا و نوعی ماکارونی بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ طرز تهیه لازانیا با سس بشامل به سبک رستورانی بسیار راحت است و نیاز به مواد خاصی ندارد؛ سبک‌های مختلفی برای دستور پخت لازانیا وجود دارد که در این مطلب از دلتامگ به ساده‌ترین روش آن اشاره خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه لازانیا

برای طرز تهیه لازانیا خانگی بسیار خوشمزه اما به سبک رستوران به 1 عدد پیاز، 300 گرم گوشت چرخ‌کرده،  3 قاشق رب گوجه، 1 عدد فلفل دلمه، 200 گرم سوسیس، 2 قاشق آویشن، 750 گرم قارچ و به میزان لازم روغن و ادویه لازانیا که شامل فلفل سیاه، نمک و زردچوبه است نیازمندیم؛ لازم به ذکر است که در این مرحله استفاده از سوسیس اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنیم.

مواد لازم برای تهیه سس بشامل لازانیا

لازانیا با سس بشامل بسیار لذیذتر است و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کنید؛ برای تهیه این سس به 50 گرم کره، 2 قاشق آرد و دو لیوان شیر و نمک و فلفل سیاه نیاز داریم.

طرز تهیه لازانیا با سس بشامل

طرز تهیه لازانیا با سس بشامل

لازانیا جزو آن دسته از غذاهایی است که طعم بسیار لذیذی دارد و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ برای طرز تهیه لازانیا خانگی ابتدا لازم است تا مواد میانی آن را آماده کنیم؛ در صورتی که دوست ندارید از گوشت چرخ‌کرده استفاده کنید می‌توانید از گوشت مرغ استفاده کنید.

مرحله اول

در ابتدا یک پیاز برگ را به صورت نگینی خرد کرده و با مقداری روغت تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شود؛ سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ گوشت عوض شود.

مرحله دوم

بعد از آنکه رنگ گوشت تغییر کرد، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و هم بزنید؛ سپس رب گوجه را به ترکیب اضافه کرده و اجازه دهید تا رنگ رب باز شود؛ بعد از آنکه بوی خامی رب گرفته شد یک عدد فلفل دلمه نگینی را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه لازانیا با سس بشامل

مرحله سوم طرز تهیه سس لازانیا با سس بشامل

در این مرحله به دلخواه می‌توانید سوسیس‌های خرد شده را به آن اضافه کنید؛ سوسیس طعم بسیار لذیذتری به لازانیا می‌بخشد، اما اگر می‌خواهید غذای شما سالم‌تر باشد می‌توانید آن را حذف کنید؛ در آخرین مرحله از تهیه مواد لازانیا، قارچ‌های تکه شده را به آن اضافه کرده و  حرارت شعله را زیاد کنید تا قارچ‌ها آب نیندازد.

مطلب پیشنهادی:  برنج شفته شده را چه کار کنیم؟

مرحله چهارم

در این مرحله از طرز تهیه لازانیا با سس بشامل بعد از آنکه قارچ با مواد به خوبی ترکیب شد، در آخر پودر آویشن را به آن اضافه کرده و شعله گاز را خاموش کنید؛ سپس به سراغ آماده کردن سس بشامل برای لازانیا بروید؛ برای این منظور در یک ظرف مناسب کره را ذوب کنید، سپس آرد را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا گلوله نشود؛ بعد از آنکه آرد با کره ترکیب شد، دو لیوان شیر را کم کم به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کمی مواد غلیظ شود.

طرز تهیه لازانیا با سس بشامل

مرحله پنجم طرز تهیه لازانیا با سس بشامل

در این مرحله از دستور پخت لازانیا توجه داشته باشید که سس خیلی غلیظ نشود؛ چرا که بعد از سرد شد مجدد کمی مواد غلیظ‌‌تر می‌شود؛ بعد از آماده شدن سس، یک قابلمه پر از آب را روی گاز بگذارید و مقداری روغن به آن اضافه کنید؛ سپس ورقه‌های لازانیا را به صورت ضربدری روی هم قرار دهید تا هنگام پخت به هم نچسبد.

مرحله ششم

بعد از حدود یک ربع که ورقه‌های لازانیا نرم شد آن‌ها را آبکش کرده و مطابق فیلم آن‌ها را طوری روی آبکش قرار دهید که بتوانید به راحتی استفاده کنید؛ در این مرحله اگر قصد دارید طرز تهیه لازانیا در توستر را استفاده کنید، یک ظرف مناسب را انتخاب کنید و با کمی روغن کف آن را چرب کنید و ورقه‌های لازانیا را کنار هم بچینید.

مرحله پایانی

در آخرین مرحله از طرز تهیه لازانیا یا سس بشامل، بعد از آنکه یک لایه از ورقه‌های لازانیا را در ظرف قرار دادید و سس بشامل را روی آن بریزید؛ سپس یک لایه مواد و پنیرپیتزا را روی سس بریزید و مجدد یک لایه ورقه لازانیا بچینید؛ این روند را تا جایی ادامه دهید که ظرف پر شود؛ در لایه آخر هم تنها روی ورقه‌های لازانیا یک لایه سس و پنیر بریزید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 20 الی 30 دقیقه بپزد. اگر به طرز تهیه این مدل غذاهای سریع و راحت علاقه دارید، طرز تهیه 6 غذای ساده را در ادامه مشاهده کنید.

تعداد کلمات مطلب: 759

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

مربای فلفل خوشمزه و متفاوت

مربای فلفل یکی از مرباهای خاص و متفاوت است که ترکیبی جذاب از طعم‌های شیرین و تند را ارائه …