طرز تهیه کتلت ساده و بدون گوشت، غذایی اقتصادی برای دورهمی‌های شما

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر علاقه دارید طرز تهیه یک کتلت اقتصادی را یاد بگیرید که در کمترین زمان آماده شود، این مطب را از دست ندهید.
طرز تهیه کتلت ساده

برای تهیه یک کتلت خوشمزه حتما نیازی نیست که در خانه گوشت داشته باشید؛ کتلت بدون گوشت یک غذای خوشمزه و اقتصادی است که در زمان کمی آماده می‌شود؛ برای آموزش طرز تهیه کتلت ساده، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کتلت ساده و بدون گوشت

  • سیب زمینی                 ۳ عدد
  • پیاز                             ۱ عدد
  • تخم مرغ                      ۲ عدد
  • کره                            ۳۰۰ گرم
  • آرد                              نصف پیمانه
  • نمک و فلفل و زردچوبه    به مقدار لازم
  • روغن                          به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت ساده

طرز تهیه کتلت بدون گوشت

کتلت جزو غذاهایی است سنتی و پرطرفداری است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ برای تهیه این غذای خوشمزه اگر زمان کمی دارید یا در خانه گوشت ندارید؛ می‌توانید طرز تهیه کتلت سیب زمینی را در این مطلب مطالعه کرده و آن را تهیه کنید.

مرحله اول طرز تهیه کتلت ساده

در طرز تهیه کتلت مخصوص به سیب‌زمینی‌های آبپر نیاز داریم؛ برای این منظور سیب زمین‌ها را همراه نمک در قابلمه ریخته و به آن آب اضافه کنید؛ اجازه دهید مواد به مدت نیم ساعت در آب بپزد؛ سپس پوست سیب زمینی‌ها را گرفته و با گوشت‌کوب له کنید و یا رنده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله تابه را روی اجاق‌گاز قرار داده و مقداری کره درون آن بریزید؛ وقتی کره ذوب شد، آرد را به همراه زردچوبه در کره تفت دهید تا به شکل خمیر در بیاید.

مطلب پیشنهادی:  چرا کیک خانگی ترک می‌خورد و پف نمی‌کند؟ + ویدئو

مرحله سوم

خمیر به دست آمده را به سیب زمینی اضافه کنید و به خوبی ورز دهید؛ سپس پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید و به سیب زمینی و آرد تفت داده شده اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

طرز تهیه کتلت ساده و بدون گوشت

مرحله چهارم طرز تهیه کتلت ساده

برای اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها به کتلت بدون گوشت، لازم است که در ظرفی تخم‌مرغ‌ها را شکته و به خوبی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و کف ریزی روی کاسه دیده شود؛ سپس نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و بعد از ترکیب کردن به سیب‌زمینی‌ها اضافه کنید و خمیر یکدستی را آماده کنید.

مرحله پنجم

در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و بعد از داغ شدن روغن، از مایه کتلت به اندازه یک گلوله برداشته و بعد از شکل دادن در تابه بیندازید و اجازه دهید یک سمت کتلت طلایی شود و بعد برگردانید تا سمت دیگر آن سرخ شود.

مرحله پایانی

بعد از آنکه تمام کتلت‌ها را سرخ کردید، آن‌ها را روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود و بعد در ظرف سرو بچینید و به همراه گوجه و خیارشور تزیین کنید. اگر علاقه دارید  طرز تهیه خیارشور متفاوتی را ببینید، این مطلب را مطالعه کنید.

تعداد کلمات مطلب: 502

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه ترشی بادمجان یک روزه گیلانی

اگر به دنبال تهیه یک ترشی بسیار خوش طعم با عطری محشر هستید که در یک روز آماده شود باید ترش…