این کوله‌ پشتی هوشمند با شما حرف می‌زند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مایکروسافت در تلاش برای ثبت اختراع جدید خود در این کوله‌ پشتی هوشمند است که تاکنون نظیر آن ساخته نشده است. این کوله با قابلیت اسکن محیط و استفاده از هوش مصنوعی، یک دستیار همه‌کاره برای شما است.

گوشی‌های موبایل تاکنون خدمات ارزشمندی به ما ارائه داده‌اند؛ اما کمتر کیفی مانند کوله‌ پشتی هوشمند وجود دارد که در هر لحظه با اسکن محیط، پاسخ مناسب را به شما بدهد و به‌عنوان یک دستیار کارآمد همه‌جا همراه شما باشد. ویژگی‌های خانه هوشمند را هم در این مقاله بخوانید.

درباره شرکت سازنده این کوله

“مایکروسافت” یک شرکت قدیمی در ایالت واشنگتن آمریکا است که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند واقع است. این شرکت فناوری‌های زیادی عرضه کرده است و به همین دلیل در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری شناخته شد.

کوله‌ پشتی هوشمند جدید این شرکت، از جمله فناوری‌های پوشیدنی است که می‌تواند دستیار دیجیتالی خوبی بوده و خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه دهد. مایکروسافت برای این محصول خود، در حال تلاش برای ثبت اختراع نیز است.

ثبت اختراع مایکروسافت برای این کوله‌ پشتی هوشمند

قابلیت‌های مختلف این کوله‌ پشتی هوشمند

این محصول از قابلیت‌های بی‌نظیر هوش مصنوعی استفاده می‌کند. با استفاده از این فناوری، قادر به شناسایی اشیا در محیط پیرامونش است. همچنین، می‌تواند وظایف محوله را که به‌صورت متنی به او داده می‌شود، انجام داده و به فضای ذخیره‌سازی ابری شما دسترسی پیدا کند. تعامل با سایر دستگاه‌ها نیز، از قدرت‌های دیگر آن است. چند نمونه از کاربردهای آن را در ادامه می‌خوانید.

جهت‌یابی عجیب

اگر شما در محلی هستید و اطلاعات به‌خصوصی از آن نقطه را احتیاج داشته باشید، به‌سادگی می‌توانید از این کوله، سؤال خود را بپرسید. پس از اسکن‌کردن محیط، کوله پاسخ مناسب را به شما خواهد داد. برای مثال می‌توان از این قدرت، در هنگام اسکی‌کردن برای یافتن بهترین جهت استفاده کرد. دستگاه به شما امکان اسکی‌کردن یا نکردن در آن منطقه را خواهد گفت.

دستیار همه‌کاره

ازآنجایی‌که مایکروسافت در فناوری این کوله‌ پشتی هوشمند، از هوش مصنوعی استفاده کرده است، شما می‌توانید در هر مکان، برای پرسیدن سؤالات خود و اصلاح برنامه‌های کاری‌تان از آن استفاده کنید. برای مثال اگر مقابل یک پوستر ایستاده باشید، می‌توانید همان لحظه از کوله بخواهید که زمان آن را به شما یادآوری نماید.

مطلب پیشنهادی:  راز لکه‌های سیاه و سفید سیاره نپتون کشف شد

اگر در مقابل محصولی بایستید به کمک این کوله می‌توانید از قیمت آن محصول، میزان فروشش و مقایسه قیمتش با سایر محصولات مشابه آگاه شوید.

عملکرد شش مرحله‌ای کوله‌ پشتی مایکروسافت

روش کار بی‌نظیر این محصول

این کوله‌ پشتی هوشمند از یک دوربین، اسپیکر، میکروفون، پردازنده، رابط شبکه و فضای ذخیره‌سازی تشکیل شده است و کارش را در ۶ مرحله مختلف انجام می‌دهد.

ابتدا دستوری را که کاربر به او می‌گوید دریافت می‌کند. بعد، به کمک سنسورهای تعبیه شده در آن، محیط را اسکن کرده و این اطلاعات را به بخش هوش مصنوعی درونش می‌فرستد. پس از آن، سرور مرکزی، اطلاعات مناسب را با پردازش زبان طبیعی و تشخیص گفته مدنظر، تفسیر می‌کند.

بعدازاین مرحله است که این هوش مصنوعی، پاسخی را برای شما آماده می‌کند. این پاسخ ممکن است مربوط به جستجوی مکان، کسب اطلاعات بیشتر یا چک‌کردن انجام‌شدن کارها و نشدن آنها باشد.

موارد مشابه با این محصول

اگرچه کمپانی “تارگوس” که یکی از سازندگان مشهور کوله‌ پشتی است در سال ۲۰۲۱ محصول هوشمند خود را روانه بازار کرد، اما کوله‌ پشتی هوشمند آن، قابل‌قیاس با محصول مایکروسافت نیست و مانند آن در دنیای اکنون ما وجود ندارد.

کوله‌ پشتی تارگوس، Cypress Hero نام داشت که اخیراً وارد بازار شد و از یک فناوری داخلی جدید، باتری قابل‌تعویض و شارژر به شکل یکپارچه استفاده می‌کرد و هزینه نسبتاً کمی هم دارد.

سخن آخر

کمپانی مایکروسافت از کوله‌ پشتی هوشمند جدید خود رونمایی کرد که تابه‌حال نظیر آن در دنیا خلق نشده است. این کوله، یک دستیار با قابلیت هوش مصنوعی است که به سؤال‌های شما درباره موقعیت‌های مکانی، قیمت محصولات و غیره پاسخ داده و برای سازمان‌بندی کارهایتان، به‌عنوان یک دستیار عمل می‌کند.

تعداد کلمات مطلب: 591

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

چگونه در اسپاتیفای متن آهنگ را ببینیم؟ (آموزش مشاهده)

در دنیای موسیقی امروزی، ارتباط با متن آهنگ‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر ارتباطی بین ه…