5 نکته مهم برای نگهداری دیفن باخیا + ویدئو

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگهداری دیفن باخیا با نکاتی که در این متن گفته می‌شود بسیار ساده است. اگر می‌خواهید این نکات را بدانید ادامه این مطلب را بخوانید.
نگهداری دیفن باخیا

 آیا شما هم سؤالی در مورد نگهداری دیفن باخیا دارید؟ آیا می‌دانید میزان نور آفتاب برای رشد دیفن باخیا چقدر باید باشد؟ چگونه می‌توانید از این گیاه زیبا در برابر بیماری‌ها محافظت کنید؟

 برگ‌های پهن دیفن باخیا در کنار زیبایی بی‌نظیری که به دکوراسیون شما می‌بخشد نقش بسیار مهمی هم در تصفیه هوای خانه شما دارد، پس بهتر است شما هم وظیفه خود را در مقابل این گلدان زیبا انجام دهید و از آن به‌خوبی نگهداری کنید. در این نوشتار چند نکته اساسی را برای محافظت از این گیاه آپارتمانی برایتان آماده کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

 معرفی گیاه آپارتمانی دیفن باخیا

 قبل از اینکه نگهداری دیفن باخیا را یاد بگیرید، بهتر است کمی بیشتر با این گیاه زیبا آشنا شوید. این گیاه با نام علمی dumb cane در دنیای گیاه‌شناسی شناخته می‌شود و برگ‌های بزرگ، دور رنگ و طرح‌دار پهنی دارد. معمولاً قد این گیاه آپارتمانی بلند است و گاهی طول برگ‌های زیبای آن به ۵۰ سانتی‌متر هم می‌رسد. معمولاً ساقه‌های نرمی دارد و رنگ برگ‌ها همان‌طور که در تصاویر می‌بینید سبز کم‌رنگ با لکه‌های کرمی است.

 اگر تمامی شرایط نگهداری از دیفن را رعایت کنید، حتی این گیاه در فصل بهار و تابستان به گل‌دهی می‌رسد. ولی خبر بدی که داریم این است که گل‌های این گیاه طول عمر بسیار پایینی دارند و نمی‌توان به چشم یک گل تزیینی به آن‌ها نگاه کرد.

 نکات مهم و شرایط نگهداری دیفن باخیا

 در ادامه نکات مهمی را به شما خواهیم گفت که با رعایت آن‌ها می‌توانید دیفن باخیای زیبا و با طراوتی داشته باشید. نکات به شرح زیر هستند:

 نکته اول: میزان نور مناسب برای دیفن باخیا چقدر است؟

 دیفن دوستدار نور زیاد است؛ اما از نور مستقیم خورشید خوشش نمی‌آید. اگر می‌خواهید شاهد بهترین شرایط و رشد این گیاه زیبا باشید باید آن را در یک جای روشن با نور ملایم غیرمستقیم به میزان متوسط رو به زیاد بگذارید. اگر این گیاه را در یک مکان کم‌نور قرار دهید، مشاهده خواهید کرد که‌برگ‌های آن به‌صورت علف رشد می‌کنند و به‌مرورزمان کم‌رنگ‌تر می‌شوند. اگر هم آفتاب مستقیم به برگ‌های گیاه بتابد باعث سوختگی آن‌ها می‌شود. می‌توانید دیفن باخیا را زیر نور فلورسنت و یا لامپ‌های مخصوص رشد گیاه هم بگذارید. همچنین گفتنی است که باید گلدان دیفن را مرتباً به سمت نور بچرخانید تا از خم‌شدن یک‌طرفه گیاه به سمت نور پیشگیری کنید.

مطلب پیشنهادی:  ورودی خانه رو اینجوری بچین | ایده های آسان تزیین ورودی منزل

نور نگهداری دیفن باخیا

 نکته دوم: میزان دمای مناسب نگهداری دیفن

 برای این که گیاه آپارتمانی زیبای دیفن باخیا بهترین شرایط را داشته باشد، آن را در دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری کنید. در فصل تابستان که دمای هوا بالا می‌رود می‌توانید مرتباً با آبپاشی بدون کلر گیاه را خنک کنید.

 نکته سوم: میزان آبیاری دیفن باخیا چقدر باشد؟

 آبیاری بیش از حد گیاه می‌تواند مهم‌ترین علت زرد شدن برگ دیفن باخیا باشد؛ بنابراین باید به میزان آبیاری دیفن دقت کنید و زمانی آبیاری بعدی را انجام دهید که تا عمق ۲ سانتی‌متری از خاک روی گلدان آن خشک شده باشد. همچنین دقت کنید که از آب بدون کلر برای آبیاری آن استفاده کنید.

 نکته چهارم: تمیزکردن برگ‌های دیفن

 در نگهداری دیفن باخیا تمیزکردن برگ‌های پهن آن هم مهم است؛ به این دلیل که اگر لایه‌ای از غبار روی برگ‌ها را بپوشاند گیاه نمی‌تواند نفس بکشد و به‌مرورزمان خشک می‌شود. هر روز یا یک روز در میان‌برگ‌های آن را با یک‌پارچه نم‌دار تمیز کنید؛ اما مراقب باشید که سطح برگ‌ها دچار آسیب نشود.

نگهداری دیفن باخیا

 نکته پنجم: کوددهی مناسب و درست

 برای نگهداری دیفن باخیا تغذیه گیاه هم بسیار مهم است. باید عناصری مثل فسفر، پتاسیم، کلسیم، روی و منگنز را حتماً به ریشه آن برسانید. توصیه اکید ما این است که هر سه هفته یک‌بار برای این گیاه زیبا از کود سه بیست و هر سه ماه یک‌بار از کود هیومونیک اسید استفاده کنید.

 سخن آخر

 این نوشتار از مجله دلتا را به نکات بسیار مهم در نگهداری دیفن باخیا اختصاص دادیم تا علاقه‌مندان به نگهداری این گیاه بتوانند به‌درستی از آن مراقبت کنند و از طراوت و زیبایی آن در منزل خود بیشتر لذت ببرند. اگر شما نیز دراین‌رابطه تجربه‌ای دارید خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

تعداد کلمات مطلب: 689

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

10 وسیله که خانه شما را شیک و با کلاس می‌کند

دکوراسیون خانه شیک باعث می‌شود تا خانه شما جلوه‌ای زیبا بیابد. یک نکته جالب که باید برای د…