بیشترین معاملات ملکی با چه بودجه انجام می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فعالان بازار مسکن عنوان می‌کنند، بخش عمده معاملات ملکی در حال انجام در بازار مسکن پایتخت، مربوط به فایل‌های با قیمت ۲ میلیارد تومان است.
مبایعه نامه

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بنا بر اطلاعات ارائه شده درباره بازار مسکن پایتخت در تیرماه نشان می‌دهد، بیش از 51 درصد معاملات منعقد شده در بنگاه‌های املاک شهر تهران، مربوط به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان بوده است. به‌ طوری که از مجموع 5 هزار و 100 واحد مسکونی معامله شده، بیش از 19 درصد با ارزش 500 میلیون تا یک میلیارد تومان انجام شده است.

در عین حال واحدهای دارای ارزش یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان و یک میلیارد و 500 تا 2 میلیارد تومان به ترتیب با اختصاص سهم‌های 4/ 17 درصد و 9/ 11 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بازار مسکن پایتخت

در همین رابطه مشاوران املاک در مناطق مصرفی و نیمه جنوبی پایتخت نیز این موضوع را تائید می‌کنند؛ به گفته آنها با توجه به آنکه حجم مراجعات برای خرید مسکن طی هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده اما معدود مراجعات و همین‌طور خریدهای انجام شده مربوط به واحدهای مسکونی می‌شود که از نگاه متقاضیان مصرفی قیمت پیشنهادی آنها مناسب بوده و با بودجه خرید آنها تناسب بیشتری داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  آخرین وضعیت ساخت مسکن ملی

در این میان گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در مناطق 22‌گانه شهر تهران نیز این وضعیت معاملات خرید و فروش ملک را تایید می‌کند.

در حال حاضر متوسط قیمت آپارتمان با متراژ 50 متر در شهر تهران حدود یک و نیم میلیارد تومان است، اما قیمت این آپارتمان‌ها در محله‌های مختلف متفاوت است و گاها تا 3 میلیارد تومان قیمت گذاری شده‌اند و حتی در برخی از محله‌‌های جنوبی شهر تهران، امکان خرید یک خانه 50 متری زیر 800 میلیون تومان نیز وجود دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «بازگشت بدبینی به فضای بازار مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …