چرا روند ساخت مسکن ملی کند شد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس انجمن سازندگان مسکن تهران گفت: در برخی از شهرها شاهد آن هستیم که استقبال چندانی برای ساخت ساختمان در طرح ملی مسکن از سوی بخش خصوصی نشده است.
ساخت‌ و ساز مسکونی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، شهاب سعادت نژاد درباره آخرین وضعیت ساخت مسکن ملی گفت: هزینه‌های ساخت‌وساز یک واحدهای مسکونی استاندارد هم اکنون در تهران و شهر‌های بزرگ به مبلغی بالای متری ۷ میلیون تومان رسیده است.

او ادامه داد: عدد اعلامی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای ساخت واحدهای مسکن ملی توسط وزارت راه و شهرسازی با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزد‌ها با هیچ تعدیلی قابل جبران نیست در نتیجه در برخی از شهرها شاهد آن هستیم که استقبال چندانی برای ساخت ساختمان در طرح ملی از سوی بخش خصوصی نشده است.

این مقام مسئول گفت: انبوه‌سازان تابع برنامه‌ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی هستند، اما باید ساخت مسکن در شهر‌ها مطابق قانونريال توسط افراد و شرکت‌های دارای صلاحیت ساخته شود.

ساخت ساختمان

وی با بیان اینکه کار ساخت‌وساز خانه توسط افراد و شرکت‌های دارای صلاحیت علاوه بر بالا بردن عمر و کیفیت ساختمان‌ها می‌تواند از جان و مال خریداران ساختمان‌ها نیز محافظت کند افزود: با ورود افراد دارای صلاحیت شاهد کاهش تخریب‌ها و حوادث ساختمانی خواهیم بود.

مطلب پیشنهادی:  کاهش ساخت مسکن در‌پی رشد قیمت مصالح

نباید اجازه ساخت خانه‌های بی کیفیت را داد

سعادت نژاد با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت کشور نباید اجازه دهند، خانه‌های با کیفیت پایین و ناایمن توسط افراد غیر متخصص ساخته شود، گفت: در صورتی که حمایت‌های لازم از بخش خصوصی انجام شود و موانع سر راه تولید مصالح و ساختار شرکت‌ها و افراد دارای صلاحیت، برداشته شود، شاهد افزایش ساخت‌و‌ساز با کیفیت خواهیم بود.

او در انتها تاکید کرد: در صورتی که صدور مجوزهای لازم و تحویل زمین به سرعت به سازندگان و انبوه‌سازان داده شود، این بخش می‌تواند کمک بزرگی در تامین مسکن با کیفیت و استاندارد کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «پروژه جدید مسکن را استارت نزنید!» در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …