۶۲ هزار زن سرپرست خانوار، صاحب مسکن می‌شوند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۶۲ هزار زن سرپرست خانوار ثبت‌نام‌ شده در طرح اقدام ملی مسکن، از مزایای بسته حمایتی مصوبه ستاد ملی زن و خانواده بهره‌مند می‌شوند.
طرح مسکن ملی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، عبدالرسول حامدی مشاور فرهنگی وزارت تعاون در رابطه با تعداد ثبت نام زنان سرپرست خانوار در طرح اقدام ملی مسکن توضیح داد: حدود ۴۷ هزار و ۶۹۳ زن سرپرست خانوار در دهک‌های یک تا شش مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند.

او افزود: همچنین تعداد پنج هزار و ۴۶۴ کارگر زن سرپرست خانوار هستند.

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون با وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۸ تفاهم‌نامه برای تامین مسکن کارگران و سایر گروه‌های هدف امضا کرده است، گفت: یکی از این گروه‌ها، زنان سرپرست خانوار هستند که برای این قشر آسیب‌پذیر تامین مسکن حمایتی را در نظر گرفته‌ایم.

او ادامه داد: هدف‌گذاری و اولویت ما در این طرح برای دهک‌های یکم تا ششم است، پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت و فروش اقساطی برای هر واحد مسکونی با نرخ سود چهاردرصد برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های یک تا سه و نرخ سود ۹ درصد برای زنان سرپرست خانوار دهک‌های چهار تا شش است.

طرح اقدام ملی مسکن

جزئیات تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن

این مقام مسئول با بیان اینکه در این طرح سهم آورده نقدی زنان سرپرست خانوار ۳۰ میلیون تومان در هنگام تحویل واحد مسکونی است، گفت: در این بسته حمایتی تلاش شده است با کاهش سهم آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و حذف عوارض صدور پروانه ساختمانی و هزینه انشعابات موضوع تامین مسکن برای زنان سرپرست خانوار تسهیل شود.

مطلب پیشنهادی:  ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در شهر تهران

وی بیان کرد: سهم آورده نقدی زنان سرپرست خانوار واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن برای مالکیت یک واحد مسکونی ۸۰ متری، تنها ۳۰ میلیون تومان و هنگام تحویل واحد مسکونی خواهد بود و مابقی هزینه آن در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض دولت و دستگاه‌های حمایتی تامین می‌شود.

حامدی خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار از پرداخت هزینه انشعاب‌ها، پروانه ساختمانی، عوارض و سایر موارد معاف هستند.

او با بیان اینکه در این بسته برآورد قیمت تمام‌شده یک واحد مسکونی ۸۰ متری برای زنان سرپرست خانوار با احتساب بهای زمین ۳۹۷ میلیون تومان است، گفت: پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در اغلب مناطق مختلف کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی با همکاری دستگاه‌های ذیربط در حال اجرا هستند.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت ساخت طرح مسکن ملی چقدر تمام می‌شود؟» را در مجله ملکی دلتا مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…