اهمیت تنظیم اجاره‌نامه در دفاتر اسناد‌ رسمی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قانون و حاکمیت کشور زمانی از اسناد اجاره‌نامه حمایت می‌کند که سند در دفاتر اسناد‌رسمی تنظیم شده باشد.
اهمیت تنظیم اجاره‌نامه در دفاتر اسناد‌رسمی

برای پیشگیری از مشکلات عدیده‌ای که در تنظیم سند پیش خواهد آمد «مجله ملکی دلتا» اهمیت تنظیم اجاره‌نامه در دفاتر اسناد‌رسمی را شرح خواهد داد.

زمانی که یکی از طرفین قرارداد اجاره اقدام به انعقاد قرارداد اجاره می‌کند علاوه بر قراردادی که به صورت عادی یا در یکی از دفاتر املاک تنظیم می‌شود، بهتر است با حضور در یکی از دفاتر اسناد‌رسمی نسبت به انعقاد قرارداد اجاره رسمی اقدام نماید.

امتیاز تنظیم اجاره‌نامه در دفتر اسناد‌رسمی

با تنظیم اجاره‌نامه در دفاتر رسمی شما به قرارداد خود اعتبار و پشتیبانی قانونی از جمله غیرقابل تردید و انکار بودن را می‌بخشید.

سند رسمی اجاره نامه همانند دیگر اسناد‌رسمی قابلیت اجرا از طریق اداره اجاره اسناد‌رسمی را دارد. برای حل اختلاف بین مستاجر و موجر همانند مطالبات قرارداد اجاره و تخلیه مستاجر طبق قانون، بیش تر نمود پیدا می‌کند.

امتیاز تنظیم اجاره‌نامه در دفتر اسناد‌رسمی

درخواست تحلیه ملک از طریق اجرای اسناد‌رسمی

موجر و مستاجر می‌توانند علاوه بر تنظیم اجاره‌نامه عادی یا بدون آن با حضور در یکی از دفاتر اسناد‌رسمی اجاره‌نامه خود را به صورت رسمی تنظیم نمایند.

با پایان زمان قرارداد و در زمان درخواست تخلیه ملک در صورت عدم همکاری مستاجر می‌توان با شرایط قانونی پیش بینی شده در قرارداد در همان دفتر اسناد‌رسمی حضور پیدا کرد و نسبت به درخواست تخلیه مستاجر اقدام نمود.

مطلب پیشنهادی:  دعوای الزام به تنظیم سند رسمی در اموال منقول و غیرمنقول

دفترخانه مذکور نیز ملزم است با دریافت هزینه‌ای، درخواست مکتوب موجر را به همراه اجاره‌نامه و سایر مدارک لازم به اداره اجرای ثبت اسناد‌رسمی محل اجرا بفرستد.

برای پیگیری قانونی از سوی موجر بایستی ابتدا با دریافت نوبت الکترونیکی در موعد مقرر در اداره حاضر شود و پس از آن مراحل تخلیه مستاجر از طریق قانونی را پیگیری نماید.

اداره اجرای اسناد‌رسمی ظرف مدت مشخص به مستاجر اخطار و مهلت داده و سپس نسبت به تخلیه ملک اقدام می‌نماید.

چنانچه مستاجر نسبت به تخلیه ملک امتناع کند مامورین ذی‌صلاح با دستور این اداره نسبت به تخلیه مستاجر وارد عمل شده و ملک را به صورت قانونی به موجر تحویل خواهند داد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات حقوقی مطلب «نکات حقوقی مهم در معاملات املاک» را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

بیش از یک دهه تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

مالکین واحدهای مسکونی مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای …