ساخت مسکن ارزان قیمت، شدنی نیست!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ساخت مسکن ارزان قیمت، برای اقشار خاص جامعه است، اما با توجه به نرخ تورم، به ویژه تورم ساخت و ساز، عملاً موضوع مسکن ارزان قیمت قابل تحقق نیست. 
مسکن ارزان قیمت

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، یک کارشناس اقتصادی در این زمینه می‌گوید: ۴۰ درصد مردم مستاجر هستند و مشکلات بسیاری در رابطه با قیمت مسکن و اجاره‌بها دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه ساخت مسکن ارزان قیمت امکان‌پذیر نیست، گفت: هزینه مسکن در چند سال اخیر رشد بی‌سابقه‌ای داشته، از همین رو دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن ارزان قیمت با چالش جدی روبه‌رو خواهد بود.

میثم مهرپور می‌گوید: بخش قابل توجهی از مشکلات بازار مسکن، مشکلات ساختاری است. دولت باید فعالیت‌های سفته بازانه را در بازار مسکن کنترل کند.

مسکن ارزان قیمت

در حال حاضر متوسط قیمت در تهران به حدود ۳۰ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است که با اسفندماه سال گذشته برابری می‌کند. در واقع تورم مسکن در پنج ماه گذشته صفر بوده است.

اما نمی‌توان اینطور تصور کرد که در شش ماهه دوم سال نیز نرخ تورم مسکن صفر خواهد بود. عوامل بسیاری از جمله نوسانات اقتصاد کلان، وضعیت بازارهای موازی، ارزش پول ملی، نرخ نهاده‌های ساختمانی و عملکرد دولت سیزدهم در آینده بازار مسکن تاثیرگذار است.

مطلب پیشنهادی:  آخرین خبرها از وام کمک ودیعه مسکن

تعیین اجاره بها کارساز نبود

مهرپور عنوان کرد: اینکه برای اجاره‌ها سقف تعیین شود، خب مشخص است که جوابگو نخواهد بود. در دو سال اخیر شرایط کرونایی شاهد هستیم که این سقف تعیین شده رعایت نشده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «سونامی رشد قیمت مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …