محله توانیر تهران کجاست؟

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله توانیر به قلب تهران معروف است و تعداد زیادی از سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی را در خود جای داده است. وجود این ادارات و سازمان‌ها باعث شده تا شهرداری زیر ساخت‌های لازم را برای آن فراهم کند.
با محله توانیر بیشتر آشنا شوید!

محله توانیر به دلیل قرارگیری شرکت توانیر در این محله، به این نام شناخته شده است و نیمی از آن جزو منطقه 3 می‌باشد. به‌عبارتی آن بخشی که در بالای اتوبان همت است، منطقه 3 و بخشی که در پایین اتوبان همت است، جزو منطقه 6 محسوب می‌شود.محله توانیر یکی از محله‌های قدیمی تهران است که بافت آن بیشتر مسکونی بوده و مجتمع‌های تجاری و اداری در آن کمتر به چشم می‌خورد. خرید آپارتمان در توانیر به دلیل قرارگیری در قلب تهران و دسترسی راحت به سایر مناطق، افزایش داشته است. البته که قیمت خرید و اجاره آپارتمان در توانیر، کمی بالا است.

خرید آپارتمان در تهران

محله توانیر کجاست؟

محله توانیر محله‌ای در منطقه 6 شهرداری است و در مرکز شهر تهران قرار دارد. این محله از شمال به خیابان عباس پور و بزرگراه همت، از جنوب به خیابان ولیعصر و از غرب به خیابان اسدآبادی دسترسی داشته و در مجاورت محله‌های ‌ونک، گاندی، یوسف آباد و آرژانتین قرار گرفته است.

 مهم‌ترین خیابان‌های این محله، دو خیابان عباسپور و نظامی گنجوی هستند. خیابان عباسپور به دلیل نزدیکی به بیمارستان دی و حضور مطب‌های فراوان، شهرت دارد.

از محله‌های ‌ونک، گاندی، یوسف‌آباد، آرژانتین می‌توان به‌عنوان محله‌های همسایه با توانیر نام برد. یکی از ویژگی‌های بسیار حائزاهمیت این محله، دسترسی آسان به سایر مناطق و شریان‌های اصلی پایتخت است.

خرید آپارتمان در توانیر

بهترین خیابان محله توانیر تهران

اگر قصد سکونت در محله توانیر تهران را دارید لازم است بهترین خیابان‌های این منطقه را بشناسید؛ مهم‌ترین خیابان توانیر را گاندی، ولیعصر، نظامی گنجوی، خیابان اسدآبادی و عباسپور تشکیل می‌‌دهند که برای زندگی و خرید خانه انتخاب مناسبی هستند. خیابان عباسپور همان خیابان توانیر است که از جمعی از مهمترین مراکز تجاری و به خصوص مراکز درمانی محله را در خود جای داده است.

میدان توانیر تقاطعی است که خیابان عباسپور، خیابان شاهین و خیابان نظامی گنجوی به این میدان متصل است و از طریق خیابان شاهین به خیابان ولیعصر و از طریق خیابان توانیر به بزرگراه همت دسترسی دارد؛ به همین دلیل یکی از پر ترددترین معابر در محله توانیر تهران شناخته می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  فرصت خرید زمین در شمال، بندر انزلی را از دست ندهید + جدول قیمت

دسترسی به محله توانیر

بخشی از محله توانیر در طرح زوج و فرد قرار گرفته و همین موضوع، رفت و آمد را برای افرادی که خودروی شخصی دارند، سخت کرده است. افرادی که از خودرو شخصی برای تردد استفاده نمی‌کنند به راحتی می‌توانند با حمل‌ونقل عمومی خود را به سایر مناطق شهری برسانند. وجود اتوبوس‌های بی آر تی و مترو دسترسی را بسیار راحت‌تر کرده است. گفتنی است که نزدیک‌ترین مترو به توانیر ایستگاه مترو حقانی است.

امکانات محله توانیر تهران

بیمارستان دی در خیابان توانیر و مرکز آریتمی تهران، از مراکز درمانی مهم این محله هستند. این محله ۷ پارک بزرگ و کوچک در خود جای داده است؛ اما مهم‌ترین پارک محله توانیر پارک نظامی گنجوی و پارک ساعی می‌باشند. به‌علاوه یکی از معروف‌ترین آموزشگاه‌های موسیقی به نام آموزشگاه موسیقی کیوان ساکت در محله توانیر و در خیابان تختی واقع شده است.

خرید آپارتمان در محله توانیر تهران

با توجه به اینکه این محله از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است و جزو محله‌های بالا شهر تهران به شمار‌ آید، قیمت آپارتمان در توانیر تهران بالاتر از نقاط دیگر است. بافت این محله به گونه‌ای است که بیشتر ساختمان‌ها نوساز است و با معماری خاصی ساخته شده‌اند؛ البته تا حدودی ساختمان‌های قدیمی نیز در این محدوده وجود دارد. در زیر نمونه‌هایی از قیمت خرید آپارتمان در توانیر را از سایت ملکی دلتا برایتان آوردیم.

متراژ(متر)

سن بنا(سال)

قیمت هرمترمربع(تومان)

قیمت کل(تومان)

143

نوساز

159,000,000

22,000,000,000

142

30

90,000,000

12,780,000,000

121

18

114,000,000

13,000,000,000

پیشنهاد مطالعه: «یوسف آباد محله‌ای خوشنام در بین پایتخت‌نشینان»

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «با محله توانیر بیشتر آشنا شوید!» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

آجودانیه کجاست؟ معرفی کامل محله+نمونه آگهی

محله آجودانیه یکی از محله‌های اعیان‌نشین تهران است که از امکانات رفاهی و درمانی زیادی برخو…