بهترین روش ست کردن فرش طوسی با مبل و پرده

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ست کردن مبلمان و پرده تنها به این معنی نیست که آن‌ها را دقیقا به یک رنگ انتخاب کنیم. پرده و مبلمان می‌توانند در یک طیف رنگی بوده یا مکمل یکدیگر باشند.
فرش طوسی

چیدمان محیط خانه روی افراد بسیار تاثیرگذار است؛ چرا که یک محیط شاداب و آرامبخش، می‌تواند خستگی افراد را برطرف کند. به همین دلیل باید در انتخاب وسایل و ست کردن رنگ‌ها با یک‌دیگر نهایت دقت را به خرج دهید یا از یک طراح دکوراسیون کمک بگیرید. از سوی دیگر امروزه بسیاری از افراد دوست دارند که چیدمان خانه‌ آن‌ها از یک سبک خاصی پیروی کند و وسایل با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. به همین دلیل است امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم درباره نحوه ست کردن فرش طوسی با مبل و پرده را برای شما شرح دهیم.

بهترین رنگ مبل برای فرش طوسی

یکی از دغدغه‌های خانم‌ها هنگام خرید فرش جدید طوسی، ست کردن آن با مبل است؛ چرا که این دو جزو مهم‌ترین وسایل در دکوراسیون خانه به شمار می‌آیند و می‌تواند چیدمان خانه را زیباتر نشان دهد. برای انتخاب ست مبل با فرش طوسی، ابتدا باید فرش را خریداری کنید و بعد متناسب با آن از رنگ‌هایی برای مبل استفاده کنید که با رنگ طوسی هماهنگی داشته باشد. بهترین رنگ‌ها برای ست فرش طوسی با مبل، عبارتند از:

  • رنگ نیوترال: اینگونه رنگ‌ها شامل رنگ‌های خاکستری روشن، بژ، کرم یا سفید می‌‌شوند که با فرش طوسی هماهنگی خوبی دارند و می‌تواند ظاهری آرام و ساده را به فضای خانه ببخشد.
  • رنگ آبی کمرنگ: انتخاب مبل با رنگ آبی کمرنگ می‌تواند با فرش طوسی به خوبی هماهنگ شود و ظاهری مدرن و آرام به فضا ببخشد.
  • رنگ خاکستری تیره: رنگ خاکستری تیره برای مبلمان با فرش طوسی هماهنگی بسیار خوبی دارد و می‌تواند ظاهر خانه شما را لوکس جلوه دهد.
  • رنگ مشکی: اگر فضای خانه شما بزرگ است می‌توانید از رنگ مشکی برای مبلمان استفاده کنید؛ این رنگ مبل در کنار فرش‌های طوسی، هماهنگی جالبی را به وجود آورند.

فرش طوسی

نحوه ست کردن پرده و فرش طوسی برای پذیرایی

ست کردن پرده و فرش طوسی می‌تواند تأثیر بسیار خوبی روی چیدمان خانه شما داشته باشد و باعث شود خانه شما مرتب‌تر از قبل به نظر برسد؛ رنگ طوسی جزو رنگ‌های خنثی و محبوب در دکوراسیون است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید آن را با رنگ پرده هماهنگ کنید؛ قبل از انتخاب رنگ پرده لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  بدون این وسیله اتاق خواب شما ناقص است

هماهنگی رنگ

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام ست کردن پرده با فرش طوسی به آن توجه داشت، هماهنگی رنگ است؛ برای این منظور می‌توانید از رنگ‌هایی که در طرح و نقش فرش وجود دارد، برای پرده استفاده کنید.

فرش طوسی

توجه به الگو و طرح

اگر الگو و طرح فرش شما شلوغ است، می‌توانید در پرده از یک الگو یا طرح ساده‌تر استفاده کنید تا تناسب و تعادل بین فرش و پرده ایجاد شود؛ و در صورتی که طرح فرش ساده است، می‌توانید از پرده‌های با طرح‌ها و الگوهای شلوغ استفاده کنید تا جلوه‌ای جذاب‌تر به فضا بدهد.

اندازه و طول پرده

بسته به ارتفاع پنجره و اندازه اتاق، طول پرده را انتخاب کنید. در بعضی موارد، پرده‌هایی با طول تا زمین جلوه‌ای شیک و ظریف به فضا می‌بخشند. در صورتی که فضای شما کوچک است، می‌توانید از پرده‌هایی با طول کوتاه‌تر استفاده کنید تا فضا را بزرگ‌تر نشان داد شود.

نورپردازی

در نظر داشته باشید که پرده و فرش طوسی باید با نورپردازی فضا هماهنگی داشته باشند. در صورتی که دوست دارید نور طبیعی وارد فضا شود، پرده‌هایی با بافت سبک‌تر و تراکم کمتر را انتخاب کنید. در صورتی که بهتر است نور را کنترل کنید، از پرده‌هایی با بافت سنگین‌تر و تاریک‌تر استفاده کنید.

فرش طوسی

تطبیق پرده با سبک دکوراسیون

پرده و فرش طوسی باید با سبک دکوراسیون کلی اتاق هماهنگ باشند. برای مثال، اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک است، می‌توانید از پرده‌های دو لایه استفاده کنید. اگر سبک دکوراسیون مدرن است، پرده‌هایی با خطوط ساده و رنگ‌های شفاف و ساده را در نظر بگیرید.

تعداد کلمات مطلب: 617

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان پذیرایی مربعی مدرن، تلفیقی از سادگی و زیبایی

چیدمان پذیرایی مربعی مدرن به دنبال ایجاد فضایی است که هم کاربردی باشد و هم ظاهری شیک و امر…