5 مورد از مخوف‌ترین زندان‌های جهان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زندان‌ها به عنوان محل‌هایی برای حبس و مجازات افرادی که مرتکب جرم شده‌اند، شناخته می‌شوند. این مکان‌ها طراحی و ساخته می‌شوند تا به عنوان محلی امن و قابل نظارت برای نگهداری مجرمان عمل کنند.
اولین زندان جهان

اولین زندان جهان چه زمانی ساخته شد؟ مفهوم زندان و حبس برای مجرمین به دوران باستان برمی‌گردد. با این حال، تعیین منشأ دقیق اولین زندان دشوار است، زیرا اشکال مختلف بازداشت و مجازات در تمدن‌های مختلف انجام می‌شده است. با ما در دلتامگ همراه باشید.

اولین سیستم زندان در بابِل

یکی از اولین سیستم‌های زندان شناخته شده در بابل باستان در حدود قرن 18 قبل از میلاد تأسیس شد. این زندان‌های اولیه برای نگهداری افراد در انتظار محاکمه یا مجازات استفاده می‌شدند، اما لزومأ برای حبس طولانی‌مدت طراحی نشده بودند.

اولین زندان جهان

اولین زندان سازمان‌یافته در روم باستان

در روم باستان، رومیان سیستم زندانی سازمان یافته‌تری را معرفی کردند. آن‌ها بناهای مختلفی مانند زندان مامرتین را ساختند که یکی از اولین نمونه‌های زندان به حساب می‌آید. این اولین زندان جهان در رم قرار داشت و عمدتأ از آن برای نگهداری زندانیان سیاسی و دشمنان دولت استفاده می‌شد.

اولین زندان به مفهوم امروزی: فیلادلفیای امریکا

ظهور زندان‌های مدرن به شکلی که امروزه می‌شناسیم، در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 آغاز شد. یکی از نمونه‌های قابل توجه این نوع از زندان که اولین زندان جهان به معنای امروزی آن است،  زندان ایالت شرقی است که در سال 1829 در فیلادلفیا، ایالات متحده آمریکا تأسیس شد. این زندان یکی از اولین زندان‌هایی بود که بر سلول انفرادی به عنوان ابزاری برای مجازات تمرکز کرد.

چند مورد از ترسناک‌ترین زندان‌های تاریخ

به طور کلی زمان‌های زیادی از انواع اولین زندان جهان  گذشته است و سیستم زندان‌ها طی قرن‌ها تکامل یافته است و تمدن‌ها و دوره‌های زمانی مختلف در ایجاد و تکامل آن نقش داشته‌اند. برخی از ترسناک ترین زندان‌های جهان در طول تاریخ در ادامه مطلب ذکر می‌شوند.

  1. زندان فدرال آلکاتراز (ایالات متحده)

این زندان در جزیره‌ای در خلیج سانفرانسیسکو واقع شده است. آلکاتراز به دلیل شرایط سخت و تاریخ خود به عنوان یک زندان با حداکثر امنیت بدنام است. برخی از خطرناک‌ترین جنایتکاران آمریکا در این زندان ساکن هستند و این زندان در میان زندان‌ها به شکست‌ناپذیر معروف است.

مطلب پیشنهادی:  ساندویچ مرغ با قارچ و سیب زمینی

اولین زندان جهان

  1. جزیره شیطان (گویان فرانسه)

جزیره شیطان یک جزیره مستعمره بدنام بود که در قرن 19 و 20 در گویان فرانسه تأسیس شد. این شهر به دلیل موقعیت دورافتاده، شرایط وحشیانه و استفاده از کار سخت شناخته شده بود. در این زندان زندانیان در معرض کار طاقت فرسا، بیماری و انزوای شدید قرار داشتند.

  1. موزه نسل کشی (کامبوج)

این زندان دبیرستانی در پنوم پن کامبوج در دهه 1970 بود که توسط رژیم خمرهای سرخ به زندان تبدیل شد. در جریان نسل کشی کامبوج، این مرکز به مرکزی برای شکنجه، بازجویی و اعدام تبدیل شد. امروزه از ساختمان این زندان به عنوان موزه‌ای استفاده می‌شود که وحشت آن دوره را بازتاب می‌دهد.

  1. زندان کاراندیرو (برزیل)

زندان کاراندیرو، واقع در سائوپائولو، برزیل، زمانی بزرگترین زندان آمریکای لاتین بود و به دلیل شلوغی بیش از حد، خشونت و شرایط غیربهداشتی شهرت داشت. در سال 1992، شورش بزرگی رخ داد که منجر به کشته شدن صدها زندانی شد.

اولین زندان جهان

  1. زندان هوهنشونهاوزن (آلمان)

این زندان در برلین، یک زندان پلیس مخفی در دوران جنگ سرد بود. پلیس مخفی آلمان شرقی برای بازداشت و بازجویی از زندانیان سیاسی از این زندان استفاده می‌کرد. این زندان به خاطر روش‌های شکنجه روانی، تکنیک‌های بازجویی و مراقبت‌های گسترده شهرت داشت.

امروز زمان زیادی از ساخت اولین زندان جهان می‌گذرد و همچنان زندان‌ها در حال پیشرفت و توسعه هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شگون خانه جدید؛ شمع روشن کردن یا شکستن نارگیل مقابل در خانه؟ را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

در این کشور باید چاق شوید تا ازدواج کنید!

مقیاس‌های زیبایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. در حالی ک…